بازار گل محلاتی یکی از مشهورترین بازارهای گل ایران است که نزیک به ۵۰۰ غرفه در آن فعالیت می‌کنند.

بازار گل محلاتی تهران؛ مرکز پل تهران

این‌ بار به جاذبه‌ای در شرق پایتخت رفته‌ایم و سری به بازار محلاتی تهران زده‌ایم. بازاری که برای علاقمندان به گل و گیاه آشناست و با عطر سرمست کننده گل‌ها و تنوع بی‌نظیر آنها هر روز افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. از انواع گل و گیاه و هر آنچه برای نگهداری از آنها و یا تزئینات نیاز دارید در اینجا یافت می‌شود. بیشترین فعالیت این بازار، که از بزرگترین بازارهای گل تهران به حساب می‌آید، به صورت عمده‌ است؛ اما می‌توانید خرید تک هم داشته باشید.

علاوه بر گل و گیاه می‌توانید گلدان‌های متنوع، خاک، بذر، درخت، کود، درختچه، انواع لوازم باغبانی، گل‌های شاخه بریده، انواع کاکتوس و ساکولنت‌ها و وسایل تزئینی عروسی و عقد را نیز از در این بازار رنگارنگ پیدا کنید. اگر تمایل به خرید گل‌های تازه‌تری دارید بهتر است صبح زود به بازار بروید.

تنوع زیاد و همچنین قیمت مناسب از ویژگی‌های این بازار گل به حساب می آید؛ اما فراموش نکنید که قیمت محصولات معمولا در روزهای تعطیل کمی گران‌تر است، اما باز هم به نسبت گل‌فروشی‌های سطح شهر برای شما ارزان‌تر تمام می‌شود. جالب است بدانید خدمات گل‌آرائی هم در بازار انجام می‌شود؛ اما باید از چند روز قبل هماهنگی‌های آن را انجام دهید.

آدرس، نقشه + ساعت ‌کار بازار گل محلاتی تهران

آدرس بازار گل محلاتی تهران: تهران، بزرگراه محلاتی، خیابان نبرد جنوبی، خیابان زمزم و پایین‌تر از دادگاه.

ساعت کار بازار گل محلاتی: ساعات کار بازار گل محلاتی تهران از ۴:۳۰ صبح الی ۱۳ است.

بازار گل محلاتی تهران؛ مرکز پل تهران

البته در آخر هفته‌ها تعداد مشتریان و بازدیدکنندگان این بازار دوچندان می‌شوند و مغازه‌داران و غرفه‌داران زمان بیشتری را در بازار فعالیت می‌کنند و تا حدود ساعت ۱۴ یا ۱۵ باز هستند تا به مشتریان خدمت‌رسانی می‌کنند. یوتراوز به شما پیشنهاد می‌کند صبح‌های خیلی زود به این بازار بروید زیرا کمتر در ترافیک می‌مانید و هنگامی‌که به بازار رسیدید برای اتومبیل خود راحت‌تر جای پارک پیدا می‌کنید و از همه مهم‌تر صبح‌ زود گل‌ها تازه‌تر و بهتر هستند. این بازار گل در روزهای جمعه بسیار شلوغ است، پیشنهاد می‌کنیم در روزهای عادی به این بازار گل بروید و باید بدانید ساعت ۷ صبح این بازار بسیار شلوغ از جمعیت بازدیدکنندگان و مشتریان می‌شود.

مسیر رفتن به بازار گل محلاتی تهران (مترو، اتوبوس و تاکسی)

برای رفتن به بازارگل محلاتی تهران می‌توان از اتومبیل شخصی و وسایل نقلیه‌ عمومی (مترو و اتوبوس) و تاکسی استفاده کرد:

مترو 👈 اگر قصد دارید با مترو به این بازار گل بروید باید در ایستگاه نبرد پیاده شوید. این ایستگاه یکی از ایستگاه‌های خط چهار مترو تهران است. محل دقیق ایستگاه نبرد تهران در خیابان پیروزی نزدیک چهارراه کوکاکولا است که بعد از پیاده شدن باید سوار تاکسی شوید و بازار گل محلاتی بروید.

تاکسی 👈 اگر قصد دارید با تاکسی به این بازار بروید، می‌توانید از ۳ خط ویژه تاکسی استفاده کنید. خط اول در ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در محل چهارراه مصطفی خمینی است. خط دوم در ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در میدان امام‌ خمینی است. خط سوم در ابتدای بزرگراه شهید محلاتی در میدان هفت‌ تیر است. اگر به تهران سفر کردید و مسیرهای شهری را زیاد بلد نیستید و نمی‌خواهید پشت ترافیک بمانید، می‌توانید با خطوط ویژه تاکسی به این بازار گل بروید.

اتوبوس 👈 برای رفتن به این بازار گل همچنین می‌توانید از اتوبوس‎‌هایی استفاده کنید که ابتدای اتوبان محلاتی قرار دارند.

بعد از این‌که در بازار گل حسابی راه رفتید و کلی خرید کردید، نگران نباشید که خریدهایتان را چگونه به خانه برسانید چون در ورودی بازارگل اتوبوس‌ها و وانت‌های زیادی ایستاده‌اند که به هر مقصدی که شما می‌خواهید می‌روند. همچنین در طول بازار که راه می‌روید چرخ‌دستی‌هایی قرار دارند که با دریافت هزینه کمی خریدهای شما را تا هرجا که بخواهید حمل می‌کنند و لازم نیست نگران حجم خریدهای خود باشید.

از باغ گل محلاتی تهران چه بخریم؟

در بازار گل محلاتی تهران نزیک به ۵۰۰ غرفه فعالیت می‌کنند و از طریق فروش گل ‌و گیاه به صورت عمده، تک فروشی یا خدمات مربوط به گل‌وگیاه به طور مستقیم یا غیرمستقیم درآمدزایی دارند. بازار گل محلاتی دومین بازار بزرگ گل‌ و گیاه در تهران است و افراد مختلفی در این بازار هر روز رفت‌وآمد دارند. این بازار گل‌ و گیاه به صورت عمده‌فروشی فعالیت دارد، اما گاهی فروشندگان تک‌فروشی هم دارند.

بازار گل محلاتی تهران؛ مرکز پل تهران

از محصولاتی که در این بازار به فروش‌ می‌رسد می‌توان به خاک، کود، درخت، درختچه، انواع بذر، لوازم باغبانی، انواع گلدان، گل‌های شاخه بریده، انواع کاکتوس به همراه ساکولنت‌های ساده و ساکلونت‌های تزئینی و رنگی، ابزار و ادوات گل‌آرایی اشاره کرد. هنگامی که در بازار راه می‌روید اصطلاح دسته زیاد به گوش شما می‌خورد و باید بدانید که گل‌های بازارگل محلاتی اغلب به صورت دسته‌ای فروخته می‌شود. این دسته‌های گل معمولا شامل ۱۰ یا ۲۰ شاخه گل از یک نوع هستند. مثلا دسته‌های گل‌ رز به صورت ۲۰ شاخه‌ای بسته‌بندی می‌شوند.

در این بازار گل ‌و گیاه، گل‌های خاص در شرایط متفاوتی به فروش می‌رسند؛ به‌ عنوان مثال گل‌ آنتوریوم به صورت باکس فروخته می‌شود و این باکس‌های گل شامل ۱۰ الی ۱۵ شاخه گل آنتوریوم هستند. همچنین فروش‌ گل‌های ارکیده در بازار گل محلاتی به این صورت است که تعداد گل‌های موجود روی هر شاخه را می‌شمارند و هزینه‌ی هر گل به جای هزینه هر شاخه محاسبه می‌شود. گران‌بودن گل ارکیده به این دلیل است که در میان مردم از محبوبیت زیادی برخورداری است و هر سلیقه‌ای از چنین گل زیبایی استقبال می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید