صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، ضمن پیش بینی آب و هوای کشور در ۵ روز آینده گفت: سامانه بارشی امروز از راه می رسد.

پیش‌بینی وضعیت جوی کشور در ۵ روز آینده / این استان‌ها منتظر اولین برف سال ۱۴۰۲ باشند!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود یک سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور طی روز جاری خبر داد و گفت: دامنه فعالیت‌ این سامانه فردا به دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان می‌رسد.

صادق ضیائیان با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی پنج روز آتی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، گفت: امروز یکشنبه ( ۲۸اسفندماه) با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور در استان‌های واقع در نوار غربی بارش آغاز خواهد شد که در ایلام، کرمانشاه و کردستان بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: دوشنبه (۲۹ اسفندماه) دامنه فعالیت سامانه در جنوب غرب، غرب، شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان است که در این مناطق احتمال رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه در ضمن با شمالی شدن جریانات بر روی غرب دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران بارش باران رخ می‌دهد، گفت: در روزهای سه‌شنبه (اول فروردین ماه) و چهارشنبه (دوم فروردین ماه) گستره فعالیت سامانه کل کشور را فرا می گیرد. همچنین در روز سه‌شنبه در شمال شرق خوزستان، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، شمال قزوین، البرز، تهران، غرب مازندران و شرق گیلان مقدار بارندگی شدت خواهد داشت.

ضیائیان ادامه داد: روز چهارشنبه در شمال سمنان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و جنوب کرمان رگبار و رعد و برق، رگبار تگرگ و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.وی با اشاره به اینکه پنجشنبه (سوم فروردین ماه) فعالیت سامانه در شرق کشور خواهد بود که در استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی بارش شدید است، اظهار کرد: همچنین از بعدازظهر پنجشنبه با عبور امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های واقع در این مناطق افزایش ابر و رگبار باران و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا: رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود یک سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور طی روز جاری خبر داد و گفت: دامنه فعالیت‌ این سامانه فردا به دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شرق سمنان می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: روز یکشنبه در استان‌های واقع در مرز شرقی کشور و سواحل دریای خزر بارش پراکنده و خفیف همراه با وزش باد و دوشنبه در نواحی مرزی استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق گاهی وزش باد شدید نیز انتظار می‌رود.

ضیائیان با بیان اینکه روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی و چهارشنبه و پنجشنبه نیمه شرقی کشور وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در حدود ۵ تا ۷ درجه پیش بینی می‌شود، گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه در جنوب، مرکز و مناطقی از نیمه شرقی و پنجشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک خواهد بود. طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج و متلاطم است.

وضعیت جوی پایتخت در دو روز پایانی سال

وی وضعیت جوی پایتخت را نیز در دو روز پایانی سال اعلام و اظهار کرد: در روز یکشنبه (۲۸ اسفندماه) دمای هوای پایتخت در کمترین و بیشترین حالت خود به ۹ و ۲۱ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۲۹ اسفندماه)، بین ۱۱ و ۲۱ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین آسمان تهران امروز نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید، به‌تدریج افزایش ابر و فردا کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید و به‌ تدریج افزایش ابر پیش بینی شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید