در شهر تهران، مراکز تفریحی متعددی برای کودکان نظیر شهربازی‌ها، پارک‌ها و پارک‌های موضوعی وجود دارد.

در تهران کجا به کودکان خیلی خوش میگذره؟

تهران، پایتخت ایران، شهری با مراکز تفریحی متعدد برای کودکان است؛ مراکزی چون باغ وحش‌ها، پارک‌های موضوعی، پارک‌های مشاغل، بوستان‌ها و پارک‌ها، شهربازی‌های سرپوشیده و روباز، موزه‌ها و کافه‌های کودک که کودکان عاشق تفریح در آن‌ها هستند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا شما را با بهترین مکان های تفریحی برای کودکان در تهران آشنا کنیم.

هیومن پارک 

هیومن پارک در محوطه موزه حیات وحش دارآباد از پارک‌های موضوعی تهران است که به موضوع آناتومی بدن انسان می‌پردازد. در این پارک مولاژهای بسیار بزرگی کاملا شبیه اندام‌های درونی و بیرونی انسان، وجود دارد که تمام قسمت‌های آن به غیر از قلب، از نزدیک قابل لمس است.

در هیومن پارک در ابتدا فیلمی با موضوع دوره جنینی، تولد انسان و جهان هستی با توضیح راهنمای پارک به نمایش درمی‌آید؛ سپس  افراد از قسمت گوش وارد بدن انسان می‌شوند و بعد از عبور از بخش‌های مختلف مغز، چشم، بینی، ریه، قلب، کلیه و معده به قسمت روده، قسمت انتهایی، می‌رسند. در تمام این بخش‌ها یک راهنما بازدیدکنندگان را همراهی می‌کند و راجع به اعضای مختلف بدن برای آن‌ها توضیح می‌دهد. 

دکتر لند (شبیه به یک بیمارستان واقعی شامل بخش‌های اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، اتاق عمل، بخش مراقبت­‌های ویژه (ICU)، بخش اطفال و نوزادان، چشم‌پزشکی و دندان‌پزشکی برای بازی و آموزش کودکان و نوجوانان چهار تا ۱۴ سال و آشنایی با وسایل پزشکی) و رصدخانه دارآباد از دیگر جاذبه‌های تفریحی مناسب برای کودکان در محوطه موزه حیات وحش دارآباد هستند. از امکانات هیومن پارک نیز می‌توان فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ‌، پارکینگ و بخش عکاسی را نام برد.

رویا پارک

در تهران کجا به کودکان خیلی خوش میگذره؟

رویا پارک، اولین موزه خطای دید ایران، در محوطه موزه حیات وحش دارآباد قرار دارد و بخش‌های مختلفی نظیر سه‌بعدی، بی‌نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، ترفند و تاریک را شامل می‌شود. عکاسی حرفه‌ای از بازدیدکنندگان با هزینه جداگانه، چاپ عکس روی لیوان، تی‌شرت یا پیکسل با هزینه جداگانه، فروشگاه خرید هدیه، سرویس بهداشتی، نمازخانه، کافه و رستوران، بوفه تنقلات، فضای سبز و نیمکت، پارکینگ و سالن انتظار از جمله امکانات رویا پارک به شمار می‌آیند.

رویا پارک در نوروز سال ۱۳۹۸ با طراحی «صالح سخندان»، بنیان‌گذار ویداوین و استودیو صالسو، مشهور به آقای خطای دید ایران، افتتاح شد. در این پارک موضوعی بیش از ۱۰۰ اثر هیجان‌انگیز و جذاب وجود دارد که حواس پنجگانه شما، به‌خصوص بینایی را درگیر و شما را به دیدن رویایی در بیداری دعوت می‌کند. در بخش‌هایی از این پارک، ابعاد واقعی، مفهوم خود را از دست می‌دهند؛ پدیده‌ای که با قوانین جذاب فیزیکی و خطای دید خلق می‌شود.

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک، اولین پارک موضوعی تهران است؛ پارکی که در آن به دنیای دایناسورها و گونه‌های جانوری در حال انقراض سفر می‌کنید و با دایناسورهایی در ظاهری واقعی با امکان حرکت و تولید صدا و همچنین مجسمه‌هایی از حیوانات دیگر مانند فیل، تمساح و خرس قطبی روبه‌رو می‌شوید. 

میدان دایناسور سواری، پارکینگ اختصاصی، سینمای چهاربعدی، آتلیه عکاسی، فروشگاه هدیه و اسباب‌بازی، کارگاه سفال، «ژورا شاپ» یا مجموعه کافه، رستوران و بوفه ژوراسیک، استودیو ژوراسیک (برای عکس یادگاری) و جانگل لند (آشنایی با انواع دوزیستان و تماشای حشرات در معرض انقراض در بخشی موسوم به خانه مورچه‌ها) از امکانات رفاهی و تفریحی پارک ژوراسیک هستند.

سرزمین لی لی پوت

در تهران کجا به کودکان خیلی خوش میگذره؟

سرزمین لی لی پوت، یکی از اولین پارک‌های مشاغل کودکان ایران و از جاهای دیدنی تهران در منطقه تهرانپارس بود؛ مکانی که نوپایان و کودکان زیر ۱۲ سال می‌توانستند در آن تفریح کنند و به امتحان مشاغل مختلف بپردازند. این مجموعه پس از آغاز همه‌گیری کرونا فعالیت خود را متوقف کرد و تا به امروز (زمستان ۱۴۰۱) بازگشایی نشده است.

از مشاغل سرزمین رویایی لی‌لی‌پوت می‌توان دندانپزشکی، آتش‌نشانی، فروشندگی، آشپزی و شیرینی‌پزی، پلیس، رانندگی، پزشک و پرستاری، ملوانی، نجاری، خلبانی، خانه‌داری، خاله بازی و مکانیکی را نام برد. برخی از بخش‌های این پارک موضوعی دو طبقه در فضای روباز و بعضی‌ نیز در فضای سربسته قرار داشتند. وجود فضای بازی مخصوص برای نوپایان ۶ ماهه تا دو ساله از مزیت‌های سرزمین لی لی پوت به شمار می‌آمد

وجود فضای بازی مخصوص برای نوپایان ۶ ماهه تا دو ساله، روپ ادونچر یا پل معلق (پل معلق ثابت، پل معلق متحرک و نردبان معلق) و غرفه صخره‌نوردی با وجود دیوار سنگ‌نوردی با تاییدیه فدراسیون و همچنین پارکینگ، آتلیه، استخر کودک، بوفه، پارتی روم (اتاق جشن)، بخش گریم کودکان، برگزاری جشن، کلاس‌های آموزشی، شن‌بازی و واقعیت مجازی با هزینه جدا و آرایشگاه کودک، طراحی ناخن و ناخن مصنوعی از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی مجموعه لی‌لی‌پوت بودند.

دیگر پارک‌های موضوعی تهران

شهر مشاغل کاربازیا در برج میلاد (غرفه‌های بازی شامل خانه آشپزی، آزمایشگاه علوم، اداره پست، استودیو خبر، آتش‌نشانی، بیمارستان، فرودگاه، فضانوردی، موسیقی و آواز، نجاری، تعمیرگاه، رانندگی، پلیس، بانکداری، پارک کودک)، شهربازی روباز بیلینو در پارک نهج‌البلاغه (نمونه‌های کوچکی از دستگاه‌های ساختمانی از قبیل بیل مکانیکی، دستگاه حمل الوار، جرثقیل چنگکی و مصالح ساختمانی برای ساختمان سازی و دﺳﺘﮕﺎه‌ﻫﺎی آﻓﺘﺎب ﻣﻬﺘﺎب، دستگاه‌های رادیو کنترلی، دستگاه جابه‌جایی توپ، ماسه بازی کودکان، ﮐﺸﺘﯽ ﮐﻮدک، دورﺑﯿﻦ واﻗﻌﯿﺖ ﻣﺠﺎزی، داﯾﻨﺎﺳﻮرﻫﺎی رﺑﺎﺗﯿﮏ و بازی‌های ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮی)، اسپایدر پارک (پارک حشرات)، باغ کتاب و پارک بازیافت از دیگر پارک‌های موضوعی تهران هستند که امکانات تفریحی متعددی برای کودکان دارند.

پارک‌ها و شهربازی‌های تهران

پارک پردیسان، باغ گیاه‌شناسی، پارک ساعی و پارک آب و آتش با امکاناتی چون فضای سبز، زمین مخصوص بازی کودکان، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، مکان مخصوص بادبادک‌بازی، پیست اسکیت فواره‌ها و برج‌های آتش از بهترین پارک‌های تهران برای تفریح کودکان هستند.

شهربازی‌های سرپوشیده و روباز بسیاری نیز در تهران وجود دارد که کودکان عاشق آن‌ها هستند. در میان مشهورترین شهربازی‌های پایتخت می‌توان به شهربازی قلعه سحرآمیز پارک ارم، سرزمین عجایب، شهربازی ژوپیتر، شهربازی شاپرک یا شهر کودک شاپرک، سرزمین آفتاب، شهربازی مجموعه چمران، شهربازی فان لند، شهربازی فان تایم، شهربازی روبوکیدز، سرزمین ماسه، شهربازی کیدز گاردن بام لند، شهربازی ایران مال، شهربازی تیراژه دو، سرزمین شگفت‌انگیز دریاچه چیتگر، شهربازی و بولینگ استارلند برج میلاد، شهربازی صبا مال و پارک آبی اپارک اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید