۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 55425579

ایران مال از لوکس‌ترین و جدیدترین مراکز خرید تهران است؛ مرکز خریدی که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری پایتخت نیز معرفی کرد.

ایران مال چه تفریحاتی دارد

ایران مال یا بازار بزرگ ایران در منطقه ۲۲ تهران در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه‌ شهدای خلیج فارس قرار دارد؛ مرکز خریدی با ۱,۶۶۹,۵۰۴ متر مربع وسعت که یکی از پنج مال برتر دنیا و از بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود. ایران مال با برخورداری از امکانات تفریحی و رفاهی، هرروز، بازدیدکنندگان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. از برترین تفریحات ایران مال می‌توان به خرید و پاساژگردی، شکم‌گردی، بازدید از جاذبه‌هایی چون کتابخانه ایران مال و تیمچه سنتی و استفاده از خدمات ورزشی اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برترین تفریحات ایران مال آشنا کنیم.

خرید و پاساژگردی

ایران‌مال یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید خاورمیانه و جهان است و از بهترین مکان‌ها برای خرید کردن به شمار می‌آید. در این مرکز خرید می‌توانید انواع کالاها نظیر لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و تفریحی، کفش و محصولات چرمی، لوازم‌خانگی و الکترونیکی، جواهرات، ساعت و زیورآلات، محصولات زیبایی و سلامت و مد، پوشاک و لوازم ورزشی را خریداری کنید. به‌علاوه، باید بدانید که بزرگ‌ترین هایپراستار تهران نیز در ایران مال قرار دارد.

بازدید از جاذبه‌های ایران مال

ایران مال چه تفریحاتی دارد

کتابخانه ایران مال با معماری سبک کلاسیک اروپایی (سالن مطالعه و محل نگهداری اسناد کمیسیون ملی یونسکو)، مسجد محمد رسول‌الله با معماری زیبا و چشم‌نواز و تزیینات کاشی‌کاری و گچ‌بری، باغ ایرانی یا باغ ماهان (با الهام از طرح و الگوی باغ‌های ایرانی مانند باغ شازده ماهان کرمان و به‌صورت باغ تخت و پلکانی)، باغ دیدار (با دیدنیهایی چون پل شیشه‌ای روی آب، سکوی شیشه‌ای و آبشار پلکانی)، ایوان اشراق و باغ رستوران ملل از دیدنیهای ایران مال به شمار می‌روند.

بازار سنتی تمیچه‌ علی اکبر از دیگر جاذبه‌های مهم ایران مال است که نباید بدون بازدید از آن، مجموعه را ترک کنید. این بازار سنتی با انواع تزیینات معماری مانند مقرنس، کاربندی، قطار مقرنس، یزدی‌بندی، گچ‌بری، کاشی‌کاری و نقش‌های متنوع، متشکل از بخش‌هایی چون تالار آینه، شربت‌خانه، سرای فیروزه برای خرید صنایع دستی مانند ظرف‌های مینا، سفال، خاتم‌کاری و آینه‌کاری، سرای عقیق برای تماشا و خرید اشیا و صنایع دستی قدیمی و عتیقه، سرای زمرد برای خرید فرش اصیل و دست‌بافت ایرانی و سرای الماس برای خرید سوغات تمامی شهرهای ایران است.

آب‌نوا یکی دیگر از جذابیت‌های ایران مال است؛ ترکیبی از ریتم و حرکت، آب و نور که در محوطه‌ای بسیار بزرگ از شرق تا غرب ایران مال گسترده شده است و از طبقات مختلف، می‌توان آن را تماشا کرد. آب‌نوای ایران مال در ساعت‌های مختلفی در طول شب با پخش موسیقی و نورپردازی زیبا قابل بازدید است. نوشیدن یک نوشیدنی در کافه‌ها یا خوردن غذاهای لذیذ در رستوران‌های اطراف آب‌نوا در حین تماشای رقص نور و آب یکی از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌های تفریحی در ایران مال است.

شکم گردی در فودکورت، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

در ایران مال، چهار مجموعه‌ فودکورت بزرگ و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد تعبیه شده‌اند؛ مجموعه‌هایی که با سرو انواع غذاهای سنتی، فست فود، نوشیدنی‌های سرد و گرم و دسرها هر ذائقه‌ای را راضی می‌کنند و امکان برگزاری جشن‌های ملی کشورهای مختلف و برگزاری جشنواره‌های مختلف غذایی مانند غذای کودک، غذاهای سنتی یا بین‌المللی نیز در آن‌ها وجود دارد.

رستوران‌های ام‌شریف، ساج، قریشی، سلف‌سرویس قریشی و هانی، فست‌فود مانچ باکس و فریکادل و کافی‌شاپ‌های شربت‌خانه بازار بزرگ ایران، کافه دیدار، کافه کتاب، کافه سینما، کافه ورزش، کافه لانژ سینما و کاپوچینو برخی از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های فعال ایران مال هستند.

استفاده از خدمات ورزشی

ایران مال چه تفریحاتی دارد

پاتیناژ ایران مال با ۳,۶۰۰ متر مربع مساحت یکی دیگر از تفریحات محبوب و از امکانات ورزشی ایران مال در ضلع شرقی مجموعه است. در این پیست یخ، یکی از پیشرفته‌ترین فضاهای ورزشی ایران، می‌توانید به تماشای مسابقات هاکی روی یخ و سایر ورزش‌ها بنشینید، آموزش ورزش هاکی و اسکیت روی یخ ببینید یا تنها به تفریح بپردازید.

مجموعه ورزشی ایران مال همچنین دارای بخش‌های مختلفی چون باشگاه بدن‌سازی با بیش از ۳,۰۰۰ متر مربع وسعت (مجهز به به‌روزترین دستگاه‌های تکنوجیم و لایف‌فیتنس، دستگاه بادی کامپوزیشن، سونا خشک و بخار، سالن‌ مجزا برای کلاس‌های گروهی، بخش کراس‌فیت و فانکشنال ترینینگ، محل نگهداری کودکان، فروشگاه لوازم ورزشی، کافی‌شاپ مجزا برای هر دو بخش و پارکینگ رایگان)، مجموعه اسکواش، مجموعه استخر و اسپا (دارای استخرهای مجزای بانوان، کودکان و استخر روباز آقایان و فضاهایی مانند سونا، حمام ترکی و اسپا)، سالن بولینگ (با ۱۶ خط بازی) و سالن بیلیارد (با اتاق‌های VIP و خصوصی بیلیارد، ایرهاکی، پلی‌استیشن، فوتبال‌دستی و شطرنج) است.

از دیگر امکانات ورزشی ایران مال می‌توان استادیوم چندمنظوره (دارای زمین‌های تنیس، فروشگاه تجهیزات ورزش‌های راکتی و آمادگی جسمانی، جایگاه‌های ویژه برای افراد کم توانا و اصحاب رسانه)، جاده تندرستی با ۱٫۶ کیلومتر طول و ۲,۵۰۰ متر مربع وسعت (واقع در بام سبز؛ دارای امکاناتی چون ایستگاه‌های خدمات پزشکی ورزشی، خدمات رفاهی، ارائه انواع خوراکی و آشامیدنی‌های ارگانیک و ورزشی و لباس‌های ورزشی)، کلینیک پزشکی ورزشی (دارای امکاناتی همچون مرکز آب درمانی و دستگاه‌های مدرن ورزشی برای انجام آزمون‌های سلامت ورزشی، بازتوانی ورزشکاران و سالمندان) و مرکز آمادگی جسمانی و سلامت را نام برد.

تماشای فیلم

یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌های سینمایی ایران در ایران مال قرار دارد؛ مجموعه‌ای در ضلع غربی این مرکز خرید که دارای ۱۲ سالن سینما شامل ۹ سالن عمومی و سه سالن ویژه است و از امکانات تعبیه شده در آن می‌توان به مدرن‌ترین تجهیزات روز سینمای جهان، بزرگ‌ترین پرده نقره‌ای سینمای ایران‌، لابی شیک و کافه سینما اشاره کرد.

شرکت در فستیوال نوروزی

ایران مال از سال ۱۴۰۰ شمسی در عید نوروز فستیوال برگزار می‌کند؛ رویدادی که هزاران گردشگر را در این تعطیلات به‌سمت ایران مال جذب می‌کند. فستیوال نوروزی ۱۴۰۲ شمسی نیز از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ در این مرکز خرید برگزار می‌شود. 

فستیوال نوروزی تمام فضاهای ایران‌ مال، اعم از فرهنگی، ورزشی تفریحی و فروشگاهی را در برمی‌گیرد و در شب سال‌ تحویل، برنامه جشن و نورافشانی با حضور ده‌ها هزار نفر در محوطه آب‌نوا برگزار خواهد شد. نمایش منطق‌الطیر، حاجی‌فیروزها، خیمه‌شب‌ بازی و عروسک‌های غول‌پیکر از بخش‌های دیگر فستیوال ایران مال به شمار می‌آیند؛ گروه‌هایی که در آب نوای دیجیتال، باغ ماهان، باغ دیدار، بازار سنتی و فضاهای فودکورتی حضور دارند. جالب است بدانید در طول فستیوال نوروزی واحدهای غذایی و فروشگاهی تا سقف ۵۰ درصد برای مشتریان تخفیف در نظر می‌گیرند و بسیاری از واحدها، سفره‌های هفت‌سین بزرگ و زیبایی می‌چینند که می‌توانید با آن‌ها عکس‌های یادگاری بگیرید.

برگزاری مسابقات جذاب ورزشی در هاکی روی یخ، بیلیارد، دارت و مهارت‌های فردی فوتبال و فستیوال موسیقی اقوام و آیین‌های سنتی ایران در کنار موسیقی پاپ و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های فستیوال نوروزی ایران مال هستند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید