برج میلاد، بلندترین برج ایران، از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تهران است که تفریحات متعددی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

تفریحات برج میلاد در نوروز ۱۴۰۲

برج میلاد با ارتفاع ۴۳۵ متر، از جاهای دیدنی تهران و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است؛ برجی با بخش‌های مختلف اداری، تجاری و گردشگری که بسیاری آن را به‌عنوان نماد شهر تهران و قطب گردشگری پایتخت می‌شناسند. بازدید از برج میلاد و تفریح در آن در تمام روزهای سال به‌ویژه نوروز لذت‌بخش است. تماشای چشم‌انداز تهران، موزه‌گردی، شکم‌گردی در رستوران‌ها و کافه‌ها و تجربه هیجان در شهربازی و اسکای پارک جی‌مکس از پرطرفدارترین فعالیت‌های گردشگران در این برج هستند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا شما را با تفریحات برج میلاد در نوروز ۱۴۰۲ آشنا کنیم.

تماشای چشم‌انداز تهران

سکوی دید باز و سکوی دید بسته از جمله دیدنی‌هایی هستند که به‌هیچ‌وجه نباید آن‌ها را در برج میلاد از دست بدهید؛ سکوهایی که فرصت تماشای چشم‌اندازهای زیبایی از شهر تهران را در اختیار شما قرار می‌دهند.

سکوی دید باز برج میلاد در ارتفاع ۲۸۰ متری در فضایی به وسعت ۳,۰۰۰ متر مربع گرداگرد طبقه هفتم برج میلاد واقع شده است. در این بخش برج، دوربین‌هایی برای تماشای نقاط مختلف شهر وجود دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند با استفاده از آن‌ها نقاط مختلف شهر را رصد کنند. دورتادور سکوی دید باز با فنس‌های سراسری پوشانده‌ شده است؛ بنابراین می‌توان با خیال راحت در این قسمت به تفریح پرداخت. به‌علاوه، در مرکز طبقه هفتم برج میلاد، آثار هنرمندان نقاش و صنایع دستی گوناگون در معرض نمایش و فروش هستند. از دیگر دیدنی‌های طبقه هفتم می‌توان به ماکت‌های بزرگ برج‌های مخابراتی جهان، میل‌های قدیمی ایران و شهر فرنگ (نماد تهران قدیم) اشاره کرد.

«سکوی دید بسته» نیز با وسعت حدود ۸۸۰ متر مربع در طبقه سوم برج میلاد قرار دارد.

بازدید از موزه‌ها و گنبد آسمان

تفریحات برج میلاد در نوروز 1402

موزه هدایا و دست‌ نوشته‌های شهرداری تهران در طبقه سوم در ارتفاع ۲۶۱ متری (با آثاری چون دست‌نوشته‌های قدیمی ایران، هدیه‌های شهرداری‌ شهرهای مختلف به شهرداری تهران و کره‌های جغرافیایی قدیمی متعلق به قرن ۱۷ تا ۲۰ میلادی)، موزه سکه در طبقه چهارم (با آثاری نظیر ۱۶۰ سکه مختلف از دورهای تاریخی هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان) و موزه مشاهیر در طبقه پنجم در ارتفاع ۲۷۱ متری (با مجموعه‌ای از مجسمه‌های مشاهیر ایرانی در اندازه واقعی آن‌ها؛ پروفسور مجید سمیعی، پروفسور حسابی، سیمین دانشور، جلال آل‌احمد، جهان پهلوان تختی، استاد شهریار و استاد کمال‌الملک) از موزه‌های برج میلاد هستند که بازدید از آن‌ها برای گردشگران جذابیت زیادی دارد.

گنبد آسمان در آخرین طبقه برج (طبقه دوازدهم در ارتفاع ۳۰۲ متری) با ۱۳ متر ارتفاع از دیگر جاذبه‌های برج میلاد است که با معماری خاص و زیبا و نمای بیرونی تمام شیشه، چشم‌ها را به خود خیره می‌کند؛ گنبدی که در ستون وسط آن، نقاشی‌هایی نمادینی از تاریخ ایران باستان تا دوران اسلامی با الهام از مفاهیم اخلاقی ارزشمندی چون صلح، عدالت، عشق و مبارزه دیده می‌شود. این نقاشی‌ها اثر دکتر رضا یحیایی هستند. دکل مخابراتی برج میلاد از این طبقه آغاز می‌شود.

رستوران گردی و کافه گردی

رستوران‌گردی و کافه‌گردی از دیگر تفریحات محبوب گردشگران در برج میلاد هستند؛ زیرا در این مجموعه و در فضای اطراف آن، رستوران‌های متعددی وجود دارد. 

«رستوران گردان برج میلاد»، مشهورترین رستوران برج است که در طبقه ششم ساخنمان راس برج میلاد در ارتفاع ۲۷۶ متری قرار دارد؛ رستورانی با چشم‌انداز کاملی از شهر تهران که از بزرگ‌ترین رستوران‌های گردان جهان به شمار می‌آید و با ظرفیت پذیرایی از ۴۰۰ نفر، هر یک ساعت، یک دور کامل می‌چرخد. این رستوران سالن دیگری نیز دارد که ثابت است و غذا در آن به‌صورت سلف‌سرویس سرو می‌شود. 

«رستوران ویژه برج میلاد» با معماری بسیار زیبا از جنس چوب از دیگر رستوران‌های لوکس برج است که با ظرفیت پذیرایی از ۱۰۰ نفر در طبقه دهم ساختمان بالای برج قرار دارد. این رستوران مکان مناسبی برای برگزاری مراسم رسمی و مهمانان ویژه است.

«کافه تریای ویونا» در طبقه چهارم ساختمان راس برج، در فضایی به وسعت ۶۸۰ متر مربع در ارتفاع ۲۶۶ متری، «رستوران سنتی ایوان» در قسمت غربی مجموعه و روی تپه‌های نصر، رستوران «خوراکده» در طبقه چهارم ساختمان پایین برج (با سرو انواع غذاهای اصیل ایرانی مانند آبگوشت و خورشت قورمه‌سبزی و غذاهای بین‌المللی مانند غذاهای ایتالیایی و مکزیکی) و فست‌فود «فرش وی» در ضلع غربی ورودی برج (با سرو انواع پیتزا و سوخاری‌ها) از دیگر رستوران‌ها و کافه‌های برج میلاد هستند که می‌توانید در آن‌ها لذت شکم‌گردی را تجربه کنید.

تفریح در اسکای پارک جی مکس 

تفریحات برج میلاد در نوروز 1402

تفریح در اسکای پارک جی مکس برج میلاد در ارتفاع ۲۸۰ متری به افرادی توصیه می‌شود که عاشق هیجان هستند و از ارتفاع نمی‌ترسند. تمام تجهیزات این پارک استاندارد هستند و می‌توانند تا هشت برابر ظرفیت وزن خود را تحمل کنند. 

سرگرمی‌های مختلفی نظیر بانجی جامپینگ (یکی از بلندترین سکوهای پرش دنیا)، تاب (یکی از مرتفع‌ترین تاب‌های دنیا)، پیاده‌روی در آسمان در سکویی به طول ۳۲ متر در بخشی از گنبد برج، پرواز در آسمان و باکس شیشه‌ای در اسکای پارک جی‌مکس وجود دارد.

تفریح در شهربازی و بولینگ استارلند

شهربازی برج میلاد از جدیدترین بخش‌های تفریحی مجموعه است که در شهریور ماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسید. از بازی‌های شهربازی برج میلاد می‌توان به ترن شارک، فریزبی کودک، آبشار توپ، یوفو، قطار کودک، تاب دلقک، ماشین برقی، تاب اسکای و مری گراند مادگاسکار اشاره کرد. تفریحات دیگری چون بازی‌های کامپیوتری، یکی از جدیدترین مراکز بولینگ تهران، بیلیارد (دو بازی اسنوکر و ایت بال)، فوتبال‌دستی و ایرهاکی نیز در این شهربازی تعبیه شده است. تفریح در شهربازی و بولینگ استار برج میلاد تنها مختص به کودکان نیست و رده‌های سنی مختلف از کودکان گرفته تا بزرگسالان می‌توانند در آن به تفریح بپردازند.

چرخ و فلک شهربازی برج میلاد با برخورداری از چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر تهران و اطراف برج، تفریحی است که بهتر است آن را در شهربازی مجموعه از دست ندهید. کافه و رستوران و انواع غرفه‌های غذایی از امکانات تعبیه‌شده شهربازی هستند.

دیگر تفریحات برج میلاد در نوروز ۱۴۰۲

مجموعه اسکواش، پدل و راکتبال با ۱,۸۰۰ متر مربع مساحت (بزرگ‌ترین و مجهزترین مجموعه اسکواش و پدل ایران)، تم‌پارک سرزمین افسانه‌های ایرانی با ۱,۰۰۰ متر مربع وسعت (متشکل از بخش‌هایی چون تالار جهان نما، تالار شاهنامه، گذر آرش، آلونک غول‌ها و تالار هزار و یک شب و دارای امکاناتی نظیر کافی‌شاپ، گیفت‌شاپ و استودیو اختصاصی عکاسی)، لیزریوم، زمین پینت‌بال، پل معلق، زیپ لاین، سینما ۶ بعدی، گیم هفت بعدی، اتاق فرار انیگما و شهر مشاغل کودکان کاربازیا از دیگر مراکز تفریحی برج میلاد هستند که در نوروز ۱۴۰۲ می‌توانید روزی مفرح در آن‌ها رقم بزنید. این مجموعه همچنین دارای سالن‌های سینما با سیستم‌های پیشرفته صدا و تصویر است؛ سالن‌هایی که برای تماشای فیلم در کنار اعضای خانواده یا دوستان فوق‌العاده هستند.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • وحید IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    5 0
    بله می تون پول دار ها ما. فقیر ها هیچ0

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید