شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده است که میزان مصرف بنزین در روز گذشته ۲۶ اسفند افزایش قابل توجهی داشته است.

مصرف بنزین در کشور به ۱۱۵ میلیون لیتر در روز رسید

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، سفرهای ایام نوروز در روز گذشته مصرف بنزین را در کشور به ۱۱۵ میلیون لیتر رساند.

مصرف بنزین در روز گذشته (جمعه ۲۶ اسفند) در مقایسه با روز مشابه سال گذشته رشد بیش از ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

امسال اگرچه در تمام طول سال، مصرف بنزین بالا بود و حتی در نیمه دوم سال نیز عطش مصرف بنزین فروکش نکرد، انتظار می‌رود رکوردهای جدیدی از مصرف بنزین در کشور به ثبت برسد.

بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، روز گذشته مصرف بنزین در کشور به بالای ۱۱۵ میلیون لیتر رسید.

این آمار نشان می‌دهد ایرانی‌ها در روز ۲۶ اسفند سال جاری در مقایسه با روز مشابه سال گذشته ۲۰.۶ درصد بنزین بیشتری سوزانده‌اند.

این آمارها در حالی به ثبت رسیده که میانگین مصرف بنزین در کشور در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۰۴.۵ میلیون لیتر در روز بوده است.

با این حال آن‌گونه که جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرده که باوجود رکوردهای مصرف توانستیم با مدیریت تامین و توزیع سوخت، تا روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین را عرضه کنیم.

وی تأکید کرد که آمادگی لازم برای تامین سوخت مورد نیاز برای ایام نوروز در کشور وجود دارد.

قیمت بنزین افزایش می‌یابد؟

وزیر نفت درباره سهمیه بنزین عید گفت: هیچ‌گونه افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در بودجه سال ۱۴۰۲ و در لایحه دولت مطرح نشده و برنامه‌ای برای افزایش قیمت وجود ندارد.

جواد اوجی در خصوص برنامه دولت برای تغییر قیمت بنزین و گازوئیل اظهار کرد: با برنامه ‌ریزی‌هایی که همکاران در شرکت پالایش و پخش برای مصارف به خصوص در ایام پایان سال و نوروز انجام داده‌اند پیش بینی می‌شود که مشکلی برای تامین سوخت وجود نداشته باشد و برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح نیست.

وی ادامه داد: تمام جایگاه‌ها را مجهز کرده‌ایم به طوری که ۶۰ هزار نفر در ایام عید در آماده باش خواهند بود، افزایش ظرفیت تولید بنزین اتفاق افتاده و در حوزه انتقال و لجستیک نیز اقدامات به نحو مطلوب رقم می‌خورد و امیدواریم با برنامه ‌ریزی‌هایی که انجام می‌شود و همکاری مردم هیچ‌گونه مشکلی برای تامین بنزین برای هموطنان به خصوص در ایام عید وجود نداشته باشد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید