گارسینیا کامبوجیا میوه گرمسیری، کوچک، به شکل کدو تنبل، با رنگ زرد یا سبز است.

لاغری سریع با خوردن این میوه عجیب!

گارسینیا کامبوجیا میوه گرمسیری، کوچک، به شکل کدو تنبل، با رنگ زرد یا سبز است. این گیاه که در آسیای جنوب شرقی می روید و طعم این میوه ترش بوده و به طور کلی به صورت تازه خورده نمی شود بلکه به خاطر عطر و طعم ترشی که دارد بیشتر در پخت و پز غذاها استفاده می شود.

به گزارش سلام نو به نقل از صدآنلاین، یکی از مهمترین خواص گارسینیا کامبوجیا افزایش سوخت و ساز چربی در بدن و کمک به کاهش وزن است. تحقیقات محققان نشان داده، مصرف عصاره این گیاه یا مکمل‌های تهیه شده از آن، در طول چند هفته باعث کاهش (8 کیلوگرمی) و لاغری در جرم چربی بدن می شود.

میوه آن در چند پـژوهش بـرای ایجـاد کـاهش وزن مورد استفاده قرار گرفته است. اسید هیدروکسی سیتریک که از میوه و پوست میوه گارسینیا به دست می آید، مـاده مـؤثره گیـاه محسوب می شود و از نظر وزنی تا 30 درصد میـوه را تـشکیل می دهد و احتمال می رود که تولید چربـی را مهـار نمایـد. ایـن ماده اغلب به عنوان مهارکننده اشتها به بـازار عرضـه مـی شـود هیدروکسی سیتریک اسید،که در پوست این گیاه وجود دارد تبدیل قند به چربی را متوقف می کند .

دلیل اصلی این اثرات گارسینیا کامبوجیا مهار آنزیمی به نام لیاز سیترات است که نقش مهمی در تولید چربی بازی می کند. تصور می شود با مهار لیاز سیترات، تولید چربی در بدن کم می شود. این ممکن است خطر چربی خون و ابتلا به افزایش وزن دو عامل عمده خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید