مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، گفت: مازندران دارای سه هزار اثر تاریخی و گردشگری است که از این تعداد ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

۳۰۰۰ اثر تاریخی و گردشگری در مازندران شناسایی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، صادق برزگر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در ساری با بیان اینکه مازندران باظرفیت اقامتی یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر شب آماده اسکان مسافران نوروزی است، اظهار کرد: راه اندازی سامانه‌ای برای معرفی یک هزار جاذبه ناشناخته تاریخی و گردشگری استان اجرایی شد و با این روش مسافران می‌توانند اطلاعات مورد نیاز این اماکن را دریافت کنند.

برزگر با بیان اینکه بیشتر آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مازندران کمتر به مسافران شناخته شده و آنها از این فضاها و اماکن مطلع نیستند، یادآور شد: اطلاعات مربوط به معرفی این جاذبه و نیز آدرس مکان دسترسی به جاذبه‌های تاریخی به آدرس https://www.hellomazandaran.com/ قرار دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر توزیع سفر در مازندران یکنواخت نیست و حجم بیشتر مسافرت‌ها به سمت مسیرهای همیشگی جنگل و دریا روانه می‌شود.

به گفته برزگر همچنین آماده سازی و فعال کردن سامانه پیامکی اطلاعات مربوط به مازندران از قبیل آب و هوا، راه، پایگاه‌های امدادی و هلال احمر در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه براساس هماهنگی صورت گرفته با اداره کل امور عشایری مازندران در مسیرهای مواصلاتی و ورودی استان، سیاه چادر به عنوان جاذبه معرفی سبک زندگی استان برپا می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین طبق هماهنگی انجام شده ناوگان حمل و نقل عمومی استان به کتاب مجهز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: نرم افزار «پمپ بنزین یاب» از سوی شرکت نفت تهیه شد تا نزدیک‌ترین جایگاه‌های سوخت مسیر مسافران به آنها اطلاع داده شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید