رئیس جمهوری سوریه تأکید کرد که جنگ علیه سوریه ثابت کرده است که غرب تغییر نخواهد کرد.

بشار اسد:  سیاست غرب مبتنی بر دروغ و فریب است

به گزارش سلام نو به نقل ازرکنا، «بشار اسد» در این مصاحبه درباره ادعاهای غرب درباره به ارمغان آوردن رفاه و دموکراسی و دلیل حضور آمریکایی‌ها در خاک سوریه اظهار داشت: تمام کاری که آنها (غربی‌ها) در سوریه انجام داده‌اند عکس صحبت‌هایشان درباره اصول نادرست بشردوستانه و انسانی است.

رئیس جمهوری سوریه گفت: من فکر می‌کنم زیرکی غربی‌ها این است که اصطلاحات را به ما می‌دهند،اما آنها محتوای این اصطلاحات را به روش خود بیان می‌کنند و بخش بزرگی از جهان نیز این اصطلاحات را باور می کنند. به عنوان مثال «آزادی» اصطلاح زیبایی است، اما آزادی می‌تواند آزادی یک فرد برای کشتن دیگران، آزادی یک فرد برای از بین بردن آزادی و یا انجام هر کار بدی باشد. این اصطلاح زیبا می‌تواند محتوای زشتی داشته باشد. دموکراسی هم همینطور؛ دموکراسی مشارکت بیشترین تعداد مردم در تصمیم گیری ملی است اما برای آنها، دموکراسی به این معناست که شما فقط یک آزادی دارید و آن پذیرش مفاهیم لیبرالیسم مدرن است که می‌خواهند آن را به شما تحمیل کنند. دموکراسی آنها یعنی پذیرفتن آنچه می خواهند و اینکه دست نشانده آنها بود.

بشار اسد خاطرنشان کرد: سیاست غرب مبتنی بر دروغ و فریب است، طوری که در بهترین کشورهای غربی، اگر صادق باشید، ممکن است از سیاست خارج شوید.

رئیس جمهوری سوریه در بخش دیگری از اظهاراتش درباره شیطنت‌های غرب در این کشور طی چند سال گذشته و تجربه دمشق در زمینه مواجهه با این اقدامات و همچنین درپیش گرفتن این شیطنت در روسیه طی یک سال گذشته نیز تاکید کرد: ما و روسیه تجربه‌ای طولانی در این زمینه داریم، اما بعضی‌ها آن را نمی‌بینند. این اشتباه است که باور کنیم مشکل روسیه با غرب با موضوع اوکراین یا موضوع کریمه آغاز شد، بلکه مشکل آنها با روسیه ۳۰۰ سال و از زمان «پتر کبیر» قدمت دارد.

وی افزود: آنچه از روسیه خواسته می شود این است که یک کشور کوچک و ضعیف باشد و این یک درخواست قطعی است. برخی در روسیه روی غرب حساب می‌کنند، اما باید بدانند که هدف تجزیه روسیه و تضعیف آن، یک هدف همیشگی با قدمتی ۳۰۰ ساله است. برای ما در سوریه نیز همینطور است. کشورهای غربی منطقه ما را مستعمره کردند، چه انگلیس و فرانسه و چه اکنون آمریکا سرزمین‌های سوریه را اشغال کرده اند. آنها تغییر نکردند و سیاستشان نیز تغییر نکرد. پس از خروج آنها حتی در مذاکرات اقتصادی خود نیز تغییری نکردند. آنها یک چیز را هدف قرار می‌دهند و من وقتی در حال مذاکره با آنها در مورد توافقنامه اتحادیه اروپا بودیم، آنها می‌خواستند همه چیز را از سوریه بگیرند و چیز ساده‌ای را برخلاف منافع ما ارائه کنند، بنابراین ما در آن زمان از امضای آن قرارداد خودداری کردیم. چه کار باید بکنیم؟ ما فقط باید قوی باشیم، شما در یک جنگل زندگی می‌کنید، قوی‌ترین‌های جنگل دیگران را می خورند. هیچ قانون بین‌المللی وجود ندارد و این قانون فقط روی کاغذ است.

بشار اسد در بخش دیگری از این مصاحبه درباره خواسته‌های مخرب غرب از سوریه مبنی بر دور شدن از روسیه و جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت: آنها همیشه قبل از جنگ هم از این روش استفاده می‌کردند، یعنی این روش بدخواهانه بخشی از شخصیت آنهاست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید