۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۵
کد خبر: 55425400

یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای تهیه یک برنامه ریزی اصولی و دقیق، توجه به هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان است.

هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا می‌دانید هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان چقدر است؟! اگر شما نیز به لیست گردشگری در شهر کرمان مراجعه کنید، حتما با نام باغ شازده ماهان مواجه خواهید شد. استان کرمان با برخورداری از آثار تاریخی ارزشمند و همچنین اقلیم کویری، یکی از بهترین مناطق گردشگری در کشور ما به شمار می‌رود. این استان سالانه میزبان گردشگران بسیار زیادی از اقصی نقاط جهان و کشور، می‌باشد.

شب‌های پرستاره در کویر استان کرمان و همچنین هوای دلپذیر و مطبوع در باغ شازده ماهان موجب شده است که این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرها برای گردشگری شناخته شود. همانطور که ذکر کردیم یکی از بهترین جاهای دیدنی در استان کرمان باغ شاهزاده ماهان است. این باغ سالانه میزبان بسیاری از گردشگران می‌باشد که جهت تفریح و گردشگری استان کرمان را انتخاب نموده‌اند. جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در این باغ وجود دارد که توجه مخاطبین را به سمت خود جلب نموده‌اند.

هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان چقدر است و چگونه می‌توان از این باغ دیدن کرد؟

برای اینکه بتوانید از این باغ دیدن نمایید باید به عواملی مانند:

  • هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان
  • مسیر دسترسی به باغ
  • امکانات باغ
  • باز و یا بسته بودن باغ
  • ساعات بازدید از باغ

و غیره توجه نمایید. این باغ از جمله جاهای دیدنی در استان کرمان به شمار می‌رود که (به سبب شرایط نگهداری دشوار و همچنین بالا بودن هزینه‌ها) برای تامین رفاه حال توریست‌ها و گردشگران، هزینه ورودی از آنها دریافت می‌شود. برای اینکه بتوانید از یک برنامه ریزی دقیق و اصولی در این زمینه استفاده کنید باید به برخی از نکات مهم و طلایی توجه نمایید. در ادامه به برخی از این نکات مهم برای یک برنامه ریزی دقیق، اشاره شده است.

  1. هزینه ورودی باغ شازده ماهان بر اساس فاکتورهای خاصی تعیین می‌شود. مهم نیست که شما در چه ساعاتی از شبانه روز و یا در چه روزهایی از این باغ دیدن می‌کنید. در هر حال پرداخت هزینه‌ی بازدید از این مجموعه، یکسان خواهد بود. در برخی از روزهای سال این مجموعه‌ی جذاب و دیدنی تعطیل است. روزهای سوگواری رسمی از جمله روزهایی هستند که بازدید از این مجموعه نصیب کسی نخواهد شد.
  2. هزینه‌ی ورودی در سال‌های مختلف با تغییرات قابل توجهی مواجه شده است. در سال‌های اخیر هزینه‌ی بلیط برای بازدید از این مجموعه، بین ۲ الی ۳ هزار تومان بود. قطعا با نوسان قیمت، هزینه‌ی بلیط نیز افزایش خواهد یافت.
  3. هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان برای اتباع داخلی و خارجی یکسان در نظر گرفته شده است. در صورتی که در برخی از جاهای دیدنی، پرداخت هزینه برای اتباع داخلی با اتباع خارجی، متفاوت است.

هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان

قیمت بلیط باغ شازده ماهان

هزینه‌های جانبی برای بازدید از باغ:

در کنار توجه به هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان، توجه به هزینه‌های دیگر نیز بسی قابل توجه خواهد بود. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که هزینه‌ی سفر را به طور کامل مشخص می‌کنید، باید به هزینه‌های دیگر نیز توجه نمایید. هزینه‌هایی که در این سفر گردشگری با آن مواجه خواهید شد، عبارتند از:

  • هزینه‌ی حمل و نقل: در صورتی که از خودروی شخصی استفاده کنید، باید به هزینه‌ی سوخت خودرو توجه نمایید. همچنین اگر خودروهای عمومی را برای جابجایی انتخاب نموده‌اید، قطعا باید اقدام به پرداخت هزینه‌ی حمل و نقل نیز نمایید.
  • هزینه‌ی تفریح و گردشگری: همانطور که می‌دانید، در باغ شازده ماهان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، می‌توانید شاهد بسیاری از امکانات تفریحی نیز باشید. امکاناتی از قبیل: سوارکاری و ... موجب شده‌اند که بسیاری از گردشگران از امکانات تفریحاتی جذاب نیز بهره مند گردند.
  • هزینه‌ی خورد و خوراک: از دیگر هزینه‌هایی که در این سفر باید به آن توجه نمایید، هزینه‌ی خوردنی‌جات است. در این مجموعه شاهد تعبیه امکانات ایده‌آلی خواهیم بود که به نوعی پذیرایی از مسافران را در بر دارند. بنابراین با یک انتخاب هوشمندانه و دقیق، می‌توانید سفری فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.
  • هزینه‌ی خرید سوغاتی: بهتر است در کنار توجه به هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان، به هزینه‌ی خرید سوغاتی نیز توجه نمایید. در این باغ شاهد بسیاری از سوغاتی‌های جذاب و منحصر بفرد خواهید بود که یک ره آورد بی‌نظیر برای مسافران، به شمار می‌روند. بسیاری از گردشگران با خرید سوغاتی‌های بی‌نظیر از این مکان، یک یادگاری فراموش نشدنی را تهیه می‌نمایند.

هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان

مسیر باغ شازده ماهان

راههای دسترسی و پرداخت هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان و رزرو بلیط:

در برخی از ماه‌های سال با افزایش میزان بازدید کننده از باغ شازده ماهان مواجه هستیم. این امر هیچ تاثیری بر روی افزایش و یا کاهش هزینه ورودی باغ شاهزاده ماهان نخواهد داشت. این باغ در مسیر کرمان به بم واقع شده است. در گذشته از این مسیر با عنوان جاده‌ی ابریشم یاد می‌کردند. این مسیر یکی از مسیرهای پرتردد در گذشته و حال است که واقع شدن این باغ در آن، محبوبیت جاده را دو چندان نموده است. گستردگی بسیار زیاد این باغ موجب شده است که هیچگاه با عدم وجود بلیط مواجه نگردید. شما در هر زمانی می‌توانید به راحتی اقدام به خرید بلیط باغ و بازدید از آن (در ساعات مقرر) نمایید. این امر سبب شده است که نیازی به رزرو بلیط باغ نداشته باشید.

برای اینکه بتوانید به راحتی به این باغ برسید، کافیست از استان کرمان به سمت بم حرکت کرده و ۲۵ کیلومتر را بپیمایید. همچنین این باغ در فاصله‌ی ۲ کیلومتری از شهر ماهان نیز واقع شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید