خرید و پاساژگردی در مراکز خرید لوکس تهران از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران در پایتخت به شمار می‌روند؛ مراکز خریدی که علاوه بر فروشگاه‌ها، مجهز به امکانات تفریحی نیز هستند.

۵ مرکز خرید لوکس تهران که باید به آنها سر بزنید

در تهران، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، پارک‌ها و مراکز تفریحی، مراکز خرید متعددی وجود دارد که با بازدید از آن‌ها، علاوه بر خرید می‌توانید به تفریح نیز بپردازید. مراکز خرید لوکس تهران همچون آوا سنتر، مرکز خرید سانا، ایران مال، پاساژ کوروش و اپال مال از مشهورترین مراکز خرید پایتخت هستند که در آن‌ها فروشگاه‌ها و امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی تعبیه شده‌اند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با برخی از لوکس‌ترین مراکز خرید تهران آشنا شوید.

مجتمع تجاری آوا سنتر

مجتمع تجاری آوا سنتر، مرکز خریدی در منطقه اقدسیه تهران است که به‌صورت تخصصی به فروش طلا و جواهرات اختصاص دارد؛ اما برخی اصناف نظیر پوشاک، شیرینی و شکلات و وسایل آرایشی و بهداشتی نیز در آن فعال هستند. این مرکز خرید با بهره‌گیری از معماری مدرن و نمایی ترکیبی از شیشه و فلز، موفق شد در سال ۲۰۱۸ میلادی در مسابقه بین‌المللی معمار خاورمیانه، عنوان ساختمان تجاری سال را از آن خود کند.

آوا سنتر از مراکز خرید جدید تهران است که در فاصله سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ شمسی در زمینی با مساحت تقریبی ۲,۵۰۰ متر مربع و با مساحت زیربنای کلی ۳۲,۵۰۰ متر مربع ساخته شد؛ مرکز خریدی با ۱۶ طبقه که شامل ۶ طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و ۱۰ طبقه روی زمین می‌شود. حدود ۹۰ واحد تجاری (فروشگاه) در آوا سنتر در طبقات زیرزمین دوم تا طبقه همکف و اول مجتمع به عرضه اجناس خود مشغول هستند.

آرت سنتر (جهت برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های هنری و نمایش‌ها)، بوک لند، فودکورت، رستوران‌های مجلل مدرن و سنتی، سوپر مارکت، گل‌فروشی، پارکینگ بزرگ طبقاتی، خشکشویی، کارواش، خیاطی، کفاشی، آرایشگاه، پت شاپ و اسپا (خدمات ماساژ) از امکانات رفاهی آوا سنتر به شمار می‌روند.

مرکز خرید سانا

۵ مرکز خرید لوکس تهران که باید به آنها سر بزنید

مرکز خرید سانا در بلوار اندرزگو تهران از دیگر مراکز خرید لوکس، جدید و پرطرفدار تهران است که در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۶ شمسی با مساحت کلی بیش از ۲۰,۰۰۰ متر مربع (شامل ۹,۴۰۰ متر مربع واحد اداری، ۱۰,۵۰۰ متر مربع واحد تجاری، ۳,۰۰۰ متر مربع رستوران، کافی‌شاپ و فودکورت سرباز و سرپوشیده) ساخته شد.

در مرکز خرید ۱۳ طبقه سانا انواع کالاها نظیر پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه، لوازم و لباس ورزشی، کیف و کفش، لوازم لوکس خانه، عطر و آرایشی، الکترونیک و موبایل، فرهنگی و هنری و صنایع دستی، ساعت و عینک، سیسمونی، اسباب‌بازی و جواهرات در انواع برندهای معتبر خارجی و داخلی مثل بنتون، مانگو، اسپرینگ فیلد، جین وست، نیو بالانس، آدیداس، جی اوکس، درسا و سواروسکی به مشتریان عرضه می‌شود.

پارکینگ طبقاتی بزرگ، نمازخانه، سرویس بهداشتی، بهداری، ارائه ویلچر و کالسکه، جایگاه تعویض نوزاد، فودکورت، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، خانه بازی، شهربازی فانی یاس، شهر مشاغل لیتل‌باس، مرکز اسباب‌بازی ماتی‌لوس و موسسه سانا یوگا (با ارائه سبک‌های متنوع یوگا اعم از ائینگر یوگا، اشتانگا یوگا، پاور یوگا، سویینگ یوگا، یوگا کودکان و یوگا تراپی و همچنین خدمات ماساژ برای بانوان) از امکانات رفاهی و تفریحی تعبیه شده در مرکز خرید سانا هستند.

مجتمع فرهنگی تجاری کوروش

پاساژ کوروش از بزرگ‌ترین مراکز خرید غرب تهران است که در بزرگراه ستاری، حد فاصل اتوبان حکیم و همت، قرار دارد. این مرکز خرید در زمینی به وسعت ۹,۵۰۰ متر مربع در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ شمسی احداث شد.

پاساژ کوروش، مرکز خریدی ۱۸ طبقه است که ۹ طبقه‌ آن در زیر زمین قرار دارد و هفت طبقه از این ۹ طبقه زیر زمین، پارکینگ است. مجتمع تجاری کوروش از چهار بخش تجاری (بیش از ۵۰۰ واحد تجاری و فروشگاه‌)، رفاهی (فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ‌ها)، فرهنگی (پردیس سینمایی با ۱۲ سالن چند منظوره‌ سینما، آمفی‌تئاتر و کنسرت و ظرفیت ۳,۲۰۰ صندلی) و تفریحی (شهربازی ژوپیتر با بیش از ۱۰۰ دستگاه بازی) تقسیم می‌شود. هایپرمارکت و بورس موبایل و طلا از دیگر بخش‌های این مرکز خرید هستند. 

ایران مال

۵ مرکز خرید لوکس تهران که باید به آنها سر بزنید

ایران مال یا بازار بزرگ ایران در منطقه ۲۲ تهران در نزدیکی پارک چیتگر و دریاچه‌ شهدای خلیج فارس واقع شده است؛ مرکز خریدی با ۱,۶۶۹,۵۰۴ متر مربع وسعت که یکی از پنج مال برتر جهان و جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی ایران و خاورمیانه محسوب می‌شود. جالب است بدانید میزان مسافت برای بازدید از کل این مرکز خرید به‌اندازه‌ پیاده‌روی خیابان ولیعصر از میدان منیریه تا تجریش است و اگر بخواهید تنها در بخش تجاری پروژه ایران مال پیاده‌روی کنید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاه‌ها دیدن کنید. ایران مال تنها یک مرکز تجاری و خرید نیست و با وجود جاذبه‌های متعدد، می‌توان آن را به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران نیز معرفی کرد. 

مسجد جامع (با تزیینات کاشی‌کاری و گچ‌بری در چهار رنگ فیروزه‌ای، لاجوردی، سفید و آجری)، باغ ایرانی یا باغ ماهان، باغ دیدار (با دیدنیهایی چون پل شیشه‌ای روی آب، سکوی شیشه‌ای و آبشار پلکانی)، بازار سنتی تمیچه‌ علی‌اکبر (با انواع تزیینات معماری مانند مقرنس، کاربندی، قطار مقرنس، یزدی‌بندی، گچ‌بری، کاشی‌کاری و نقش‌های متنوع؛ متشکل از تالار آینه، شربت‌خانه، سرای فیروزه برای خرید صنایع دستی مانند ظرف‌های مینا، سفال، خاتم‌کاری و آینه‌کاری، سرای عقیق برای تماشا و خرید اشیا و صنایع دستی قدیمی و عتیقه، سرای زمرد برای خرید فرش اصیل و دست‌بافت ایرانی، سرای الماس برای خرید سوغات تمامی شهرهای ایران)، ایوان اشراق، باغ رستوران ملل و کتابخانه جندی شاپور ایران از جمله دیدنیهای ایران مال هستند.

در بازار بزرگ ایران می‌توانید انواع کالاها از لوازم و دکوراسیون منزل، محصولات فرهنگی و تفریحی، کفش و محصولات چرمی، لوازم‌خانگی و الکترونیکی، جواهرات، ساعت و زیورآلات، محصولات زیبایی و سلامت گرفته تا مد، پوشاک و لوازم ورزشی را خریداری کنید. بزرگ‌ترین هایپراستار تهران نیز در ایران مال قرار دارد.

از امکانات رفاهی و تفریحی ایران مال می‌توان به چهار مجموعه‌ فودکورت بزرگ و رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد، پردیس سینمایی (دارای ۱۲ سالن سینما شامل ۹ سالن عمومی و سه سالن ویژه)، کافه سینما، مجموعه ورزشی با امکاناتی چون پیست یخ، مجموعه اسکواش، بولینگ، مجموعه استخر و اسپا، جاده تندرستی، استادیوم چندمنظوره، کلینیک پزشکی ورزشی و مرکز آمادگی جسمانی و سلامت، شهربازی و هتل ۱۸ طبقه اشاره کرد.

مرکز خرید اپال

مرکز خرید اپال در غرب تهران و در سعادت‌آباد قرار دارد؛ مرکز خریدی ۲۳ طبقه (هفت طبقه‏ در زیرزمین و ۱۴ طبقه در ارتفاع) با مساحت کل آن به بیش از ۱۳۰,۰۰ متر مربع که در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ ساخته شده است و حدود ۴۵۰ واحد تجاری و غذایی در آن فعال هستند. 

از بخش‌های مختلف مرکز خرید اپال می‌توان هایپراستار، اپال هوم، اپال مد، اپال کویین (مرکز لباس عروس، لباس شب، لباس داماد، آینه، انواع طلا، جواهر و زیورآلات، ساعت و سکه)، اپال کیدز (مرکزی برای تفریح، سرگرمی و خرید کودکان و نوجوان)، اپال استایل ( انواع پوشاک، کیف و کفش، لباس، شال و روسری و مانتو)، اپال اسپرت (پوشاک و لوازم ورزشی)، اپال الکترونیک و اپال آفیس (دفاتر اداری، آرایشگاه، کلینیک پوست، مو و زیبایی) را نام برد.

امکانات مرکز خرید اپال شامل فودکورت، کافه، رستوران، نانوایی، قنادی، شکلات‌ فروشی، سالن بیلیارد و بولینگ، شهربازی، شهر مشاغل، سینما، پارکینگ و کارواش می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید