۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۰
کد خبر: 55425398

معروف‌ترین سوغات کرمان کدامند؟ این سوالی است که بسیاری از مراجعه کنندگان به این شهر با آن مواجه می‌شوند. در این شهر با سوغاتی‌های زیادی مواجه خواهید شد.

معروف‌ترین سوغات کرمان

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا معروف‌ترین سوغات کرمان را می‌شناسید؟! همانطور که می‌دانید کرمان یکی از شهرهای پهناور و گسترده اما با قدمت تاریخی بسیار زیاد، است. در این شهر می‌توان شاهد بسیاری از آثار تاریخی و همچنین صنایع دستی فوق العاده‌ای بود که هر کدام بیانگر تاریخ درخشان این شهر خواهند بود. در این شهر شاهد بسیاری از سوغاتی‌های مختلف خواهید بود که هر کدام از آنها پیشینه‌ای قابل توجه را در بر دارند. برخی از این محصولات از بازار صادراتی قابل توجهی نیز برخوردار هستند. بنابراین دور از ذهن نیست که این محصولات به عنوان معروف‌ترین محصولات و سوغاتی‌های استان کرمان شناخته شوند.

محصولاتی که به عنوان محصولات صادراتی شناخته می‌شوند، از جمله سوغاتی‌های معروف شهر کرمان نیز شناخته خواهند شد. بنابراین این محصولات نه تنها از بازارهای گرم خارجی، بلکه از بازارهای داغ داخلی نیز برخوردار هستند. اگر بخواهیم به معروف‌ترین و ایده آل‌ترین سوغاتی‌های کرمان اشاره کنیم، می‌توان از موارد زیر یاد کرد:

معروفترین سوغات کرمان؛ پسته:

پسته از جمله معروف‌ترین سوغات کرمان است که از بازار گرم خارجی نیز برخوردار است. این محصول به عنوان یکی از بهترین محصولات صادراتی شناخته شده که به جهت موقعیت جغرافیایی شهر کرمان رشد ایده‌آلی را در بر دارد. سالهاست که به جهت شرایط مطلوب رشد پسته در استان کرمان، شاهد برداشت محصولات درجه یک و مرغوب از باغات این شهر هستیم. فصل برداشت پسته، اواخر شهریور تا اواخر مهرماه است. این ماده مغذی با برخورداری از رشد مطلوب و ایده آل، می‌تواند دربردارنده‌ی مزایای فوق العاده‌ای برای مصرف‌کنندگان باشد.

همانطور که می‌دانید بازارهای صادراتی به دنبال بهره برداری از بهترین و مرغوب‌ترین محصولات یک کشور هستند. پسته‌های برداشت شده از باغات کرمان به سبب برخورداری از کیفیت فوق العاده، به عنوان محصولات درجه یک صادراتی شناخته شده‌اند. زمین‌های زراعی این استان از شرایط بسیار ایده آل و مطلوبی برای رشد پسته برخوردار هستند. بنابراین دور از ذهن نیست که شاهد محصولات فوق العاده و درجه یک پسته در این شهر باشیم. بسیاری از پسته‌های تولید شده در این استان، به عنوان تامین کننده‌ی نیاز بازارهای خارجی، شناخته می‌شوند.

معروف‌ترین سوغات کرمان

زیره کرمان

زیره از بهترین سوغاتی‌های کرمان:

از دیگر انواع معروف‌ترین سوغات کرمان، می‌توان به زیره نیز اشاره نمود. زیره از جمله انواع محصولات کشاورزی در استان کرمان است که در دو نوع سبز و سیاه قابل بهره برداری خواهد بود. این محصول به سبب برخورداری از مواد مغذی فوق العاده، اعتبار قابل توجهی را در نرد مخاطبین، از آن خود نموده است. زیره از جمله ادویه‌هایی است که به سبب برخورداری از خواص فوق العاده، در بسیاری از موارد قابل بهره‌برداری خواهد بود.

این گیاه دارویی علاوه بر برخورداری از عطر و طعم فوق العاده، می‌تواند خواص درمانی بی‌نظیری را نیز در بر داشته باشد. این ماده مغذی، بسیاری از بیماری‌های روماتیسمی را درمان نموده و عملکرد فوق العاده‌ای را در بر دارد. بنابراین می‌توان گفت که: فواید و خواص فوق العاده‌ای را برای مصرف کنندگان در بردارد. در صورتی می‌توان از خواص فوق العاده‌ی این محصول بهره برداری نمود که، محصول مرغوبی را خریداری کرد. محصول مرغوب فرایند رشد ایده‌آلی را طی نموده و کیفیت بسیار بالایی را در بر دارد. زیره استان کرمان به سبب برخورداری از شرایط رشد ایده آل و مطلوب، بهترین گزینه برای بهره برداری به شمار می‌رود.

معروف‌ترین سوغات کرمان

خرما کرمان

خرما معروف ترین سوغات کرمان:

در لیست معروف‌ترین سوغات کرمان شاهد بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله: خرما و مرکبات نیز خواهیم بود. در این شهر شرایط اقلیمی و جغرافیایی موجب رشد ایده آل و مطلوب بسیاری از مرکبات شده است. مرکباتی از جمله:

  • لیمو ترش
  • پرتغال
  • نارنج

از جمله مرکبات صادراتی هستند که در این شهر تولید و به بهره برداری می‌رسند. حتما شما نیز در بین انواع خرماهای مرغوب ایرانی، نام خرما پیارم را شنیده‌اید. این خرما به جهت طی کردن فرایند رشد به طور کامل و ایده‌آل، فواید قابل توجهی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد. لذا استفاده از این محصول به صورت روزانه برای افراد بسیار سودمند خواهد بود. این محصول نیز از محصولات صادراتی و پرطرفدار در استان کرمان به شمار می‌رود.

معروف‌ترین سوغات کرمان

شیرینی‌های کرمان

شیرینی‌های معروف استان کرمان:

در بین انواع معروف‌ترین سوغات کرمان می‌توان به بسیاری از شیرینی‌های مختلف در این شهر اشاره نمود. یکی از بهترین و ایده آل‌ترین سوغاتی‌ها در استان کرمان، انواع شیرینی‌ها هستند. این استان از دیرباز در تولید انواع شیرینی‌ها تبحر ویژه‌ای را در بر داشته است. از جمله انواع شیرینی‌های تولید شده در این شهر، می‌توان به:

  • قاووت یا قوتو
  • کلمپه
  • کماچ سهن
  • حاجی پسته
  • حلوای پسته کرمانی
  • خرما بریز

و غیره اشاره نمود. هر کدام از این شیرینی‌ها به عنوان معروف‌ترین سوغات کرمان شناخته شده‌اند که علاوه بر طعم فوق العاده، از عطر دل انگیزی نیز برخوردار هستند. برخی از این شیرینی‌ها از قدمت تاریخی قابل توجهی نیز برخوردار می‌باشند.

معروف‌ترین سوغات کرمان

صنایع دستی کرمان

انواع صنایع دستی

از دیگر معروف‌ترین سوغات کرمان می‌توان به انواع صنایع دستی در این شهر اشاره نمود. این شهر دربردارنده‌ی بسیاری از صنایع دستی قابل توجه است که هر کدام از آنها ساخته دست هنرمند بسیاری از ساکنین خلاق در استان کرمان هستند. قدمت برخی از انواع صنایع دستی در این استان به سال‌های بسیار دور باز می‌گردد. از انواع صنایع دستی این استان که در کمتر منطقه‌ای می‌توان شاهد آنها بود، عبارتند از:

  • شال بافی
  • قالی کرمان
  • گلیم کرمان
  • پته دوزی
  • گبر دوزی
  • آجیده دوزی
  • خورجین بافی و ...
کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید