۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 55425397

حتما شما نیز با دیدن جاهای دیدنی استان کرمان با عکس حیرت زده خواهید شد. استان کرمان از جاهای گردشگری بسیار زیادی برخوردار است.

جاهای دیدنی استان کرمان با عکس

سلام نو-سرویس گردشگری: برای دیدن جاهای دیدنی استان کرمان با عکس می‌توانید به سایت‌های معتبر مراجعه کنید. استان کرمان با برخورداری از قدمت طولانی به عنوان یکی از شهرهای بسیار دیدنی و جذاب مبدل شده است. این شهر علاوه بر برخورداری از آثار باستانی فوق العاده، در بر دارنده‌ی بسیاری از جاذبه‌های طبیعی خاص و نحصر بفرد نیز می‌باشد. استان کرمان از وسعت بسیار زیادی برخوردار است که از اطراف با بسیاری از شهرها و روستاهای مختلف همجوار است.

هر کدام از شهرها و روستاهای اطراف شهر کرمان نیز در بر دارنده‌ی جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی فوق العاده‌ای هستند. بنابراین بازدید از آنها ساعت دلنشین و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در استان کرمان، علاوه بر تاریخ گردی (بر اساس قدمت بسیار زیاد این شهر و برخورداری از آثار تاریخی گسترده) می‌توان از طبیعت گردی، کویرنوردی و بسیاری از تفریحات مختلف نیز بهره برداری کرد. از جمله جاهای دیدنی منحصر بفرد در این استان، عبارتند از:

بازار بزرگ کرمان از جاهای دیدنی استان کرمان با عکس:

یکی از جاهای دیدنی استان کرمان با عکس شگفت انگیز، بازار بزرگ کرمان است. بازار موجود در تمامی شهرها، یکی از بهترین نقاط گردشگری آنها به شمار می‌رود. این موضوع در استان کرمان کمی متفاوت‌تر خواهد بود. بازار بزرگ کرمان از خصوصیات و ویژگی‌های متمایز کننده‌ای برخوردار است که مورد استقبال و توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. این بازار از جمله بزرگترین بازارهای در کشور شناخته شده است. در این بازار می‌توان شاهد عرضه‌ی بسیاری از محصولات مختلف بود. یکی از موارد بسیار مهم در این بازار، برخورداری از معماری خارق العاده و شگفت انگیز، است.

وجود این بازار بزرگ در مسیر جاده‌ی ابریشم نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی این شهر داشته است. وجود بسیاری از کالاها در این بازار، میزان صادرات در آن را نیز رونق بخشیده است. لازم به ذکر است که در این بازار می‌توان شاهد حضور بسیاری از بناهای معروف همچون: کاروانسراها، حمام‌ها، مساجد، مدارس و ... نیز بود.

باغ موزه هرندی در کرمان:

اگر بخواهیم به یکی دیگر از جاهای دیدنی استان کرمان با عکس اشاره کنیم، می‌توان از باغ موزه هرندی یاد کرد. این باغ موزه به عنوان یکی از مهمترین و زیباترین باغ موزه‌ها در کشور شناخته شده است. در این مکان منحصر بفرد می‌توان شاهد دو موزه:

سازهای سنتی

آثار باستان شناسی

بود. در این مکان خاص می‌توان شاهد یک ساختمان قاجاری و باغ بود. تلفیق عناصری از معماری ایرانی و خارجی در ساخت این باغ از جاهای دیدنی استان کرمان، جذابیت آن را دو چندان نموده است. در گذشته شاهد عملکرد متفاوت این باغ موزه بوده‌ایم. حال امروزه این مکان به یکی از مهمترین مکان‌های گردشگری در استان کرمان، مبدل شده است.

جاهای دیدنی استان کرمان با عکس

باغ موزه هرندی در کرمان

جاهای دیدنی استان کرمان با عکس؛ گنبد جبلیه کرمان:

از دیگر جاهای دیدنی استان کرمان با عکس می‌توان به گنبد جبلیه اشاره نمود. این بنا به نوعی شاهکار معماری مبدل شده است به طوری که از این بنا با عناوین مختلف یاد می‌شود. این بنا به صورت هشت ضلعی ساخته شده است. گنبد ساخته شده بر روی این بنا توجه هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند. متریال به کار برده شده در این گنبد، سنگ است که از جمله نکات بسیار مهم در معماری آن به شمار می‌رود.

در تاریخ از این بنا به عنوان یک بنای مرموز یاد می‌کنند. این بنا از کاربری و تاریخچه کاملا مشخصی برخوردار نیست و هیچ اثری برای دلیل و زمان ساخت این بنا وجود ندارد. بسیاری از پژوهشگران اروپایی بر این اعتقادند که این بنا در دوران سلجوقیان ساخته شده است. این بنا امروزه به یکی از مهمترین بناها و موزه‌های تاریخی شناخته شده است.

مجموعه گنجعلی خان:

با روی کار آمدن حاکم‌های مختلف در این استان، بناهای بسیار زیادی ساخته شدند. از دیگر جاهای دیدنی استان کرمان با عکس می‌توان به مجموعه‌ای دیدنی از گنجعلی خان اشاره کرد. در این مجموعه‌ی بسیار جذاب و منحصر بفرد، می‌توان به:

  • میدان گنجعلی خان
  • بازار گنجعلی خان
  • حمام گنجعلی خان

و بسیاری از موارد دیگر اشاره نمود. یکی از مهمترین سازه‌ها در این مجموعه که امروزه نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است، حمام گنجعلی خان است. این حمام امروزه به موزه مردم شناسی در استان کرمان مبدل شده است. لازم به ذکر است که در این مجموعه می‌توانید یک خرید هیجان انگیز را نیز تجربه کنید.

جاهای دیدنی استان کرمان با عکس

مجموعه گنجعلی خان در کرمان

باغ فتح آباد از جاهای دیدنی استان کرمان با عکس:

از دیگر جاهای دیدنی استان کرمان با عکس باغ فتح آباد کرمان است. این باغ از جمله باغ‌های منحصر به فرد در استان کرمان به شمار می‌رود که جذابیت فوق العاده‌ای را در بر دارد. الگوی این باغ بر اساس طراحی و ساخت باغ شازده ماهان در کرمان صورت پذیرفته است. در این باغ شاهد بهره برداری از نورپردازی‌های خارق العاده و منحصر به فردی هستیم که زیبایی آن را دو چندان نموده‌اند. در این باغ علاوه بر جذابیت فوق العاده، می توان شاهد کشت بسیاری از گیاهان دارویی نیز بود.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این بنا، ساخت آن در دوران قاجار می‌باشد. وجود بسیاری از مشکلات مختلف در این بنا موجب شده است که در سال‌های اخیر، شاهد بازسازی و مرمت آن باشیم. امروزه این بنا به یکی از جاذبه‌های بسیار مهمی گردشگری در استان کرمان مبدل شده است. این بنا در بسیاری از فصلهای مختلف مانند: بهار و تابستان، پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری در استان کرمان شناخته شده است. نورپردازی‌های به کار برده شده در کنار معماری فوق العاده، جذابیت این باغ را در شب هنگام دو چندان نموده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    10 0
    واقعا کرمان زیباست بسیار زیباست
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    4 0
    بسیار شهر زیبا و تاریخی و مردمانی با اصالت و میهمان نواز
  • رسول سالاری IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    8 0
    هیجا به زیبایی و مهمان نمازی کرمانی نمیشه پیدا کرد کرمونیا عشقن
  • رسول سالاری IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    4 0
    هیجا به زیبایی و مهمان نمازی کرمانی نمیشه پیدا کرد کرمونیا عشقن
  • زهرا IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    کرمان شهری زیباست با مردمان خون گرم
  • محمد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    سلام مجموعه مسجد حمام و بازارچه و مدرسه ابراهیم خان ظهیرالدوله را فراموش گردید
  • علی از بردسیر IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    با سلام خدمت همشهریان عزیز ودوست داشتنی ....طبعت سبز وبکر بیدخوان بردسیر میباشد دارای عطر بوی گیاهان کوهی وروستایی در دل کوه وطبیعت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید