۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۰
کد خبر: 55425394

آیا می‌دانید بندر گز چی داره؟ اگر هنوز با جواب این سوال آشنا نیستید، دنبال کردن ادامه مطلب می‌تواند به کار شما بیاید؛ پس همراه ما باشید.

بندر گز چی داره

سلام نو-سرویس گردشگری: از بندر گز می‌توانیم به‌عنوان دروازه ورودی استان زیبای گلستان یاد کنیم که همراه با جاذبه‌های فراوانی است. یکی از سؤالات اساسی که برای افراد به وجود می‌آید این است بندر گز چی داره؟ در ابتدا باید بگوییم این بندر از مناطقی به‌حساب می‌آید که دارای جاذبه‌ها و مکان‌های گردشگری بسیار زیادی است؛ به‌گونه‌ای که سالانه حجم بالایی از گردشگران به این مناظر سرازیر می‌شوند. اگر شما نیز قصد دارید در تعطیلات پیش رو به بندر گز سفر کنید، این مقاله می‌تواند به کمک شما بیاید؛ پس همراه ما باشید.

آیا می‌دانید بندر گز چی داره؟

وقتی این سؤال مطرح می‌شود اولین چیزی که شاید به ذهنتان خطور کند، در ارتباط با نقاط گردشگری باشد. بندر گز همراه با جاذبه‌های گردشگری فراوان است. شما می‌توانید باتوجه‌به سلیقه و علایقی که دارید، نسبت به بازدید از این مناطق اقدام کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی این جاذبه‌ها بپردازیم؛ پس تا انتها دنبال‌کننده ما باشید.

پارک جنگلی باغو

از جاهای دیدنی بندر گز می‌توانیم به پارک جنگلی باغو اشاره داشته باشیم. اگر به ضلع شرقی شهرستان بندر گز مراجعه کنید، می‌توانید شاهد این پارک جنگلی بسیار زیبا باشید. گردشگران و مسافران زیادی هنگام ورود به این شهرستان نسبت به بازدید از این مکان اقدام می‌کنند. انواع زیرساخت‌های گردشگری را می‌توانید در این پارک مشاهده کنید که مهم‌ترین آن‌ها گزینه‌هایی همچون آب، برق، پارکینگ، سکوی نشیمن، استراحتگاه، سرویس‌های بهداشتی و... را به خود اختصاص داده‌اند.

آبشار چلم ریز؛ از جاهای دیدنی بندر گز

در ادامه سؤال بندر گز چی داره، می‌توانیم به آبشار چلم ریز اشاره کنیم. ارتفاعی که این آبشار دارد، به ۱۵ متر می‌رسد. یکی از نقاط عطف این آبشار برخورداری از آب بسیار تمیز، صاف و زلال است. در اطراف این آبشار یک سری از رودخانه‌ها به چشم می‌خورند که با بارش باران طغیان می‌کنند و می‌توانید شاهد گل‌ولای بسیاری در آن‌ها باشید؛ اما این آلودگی‌ها هیچ تأثیری روی آبشار چلم ریز ندارند و می‌تواند به قوت قبل خود زیبا و زلال باقی بماند.

در اطراف این آبشار رطوبت ریزی وجود دارد؛ به همین علت با وزش نسیم هوا کمی سرد خواهد شد. اگر کمی از آبشار فاصله بگیرید، می‌توانید یک سری از سنگ‌های کوچک و بزرگ را مشاهده کنید. روی این سنگ‌ها خزه‌ها رشد کرده‌اند؛ به همین علت دارای سطح لغزنده‌ای هستند. وقتی که می‌خواهید از روی این سنگ‌ها رد شوید، باید حواستان باشد تا سُر نخورید. همچنین برداشتن وسایل کوهنوردی تبدیل به یک ضرورت بزرگ شده است.

بندر گز چی داره

تصویری از آبشار زیبای چلم ریز

چشمه بلبل؛ از جاهای دیدنی بندر گز

از جاهای دیدنی بندر گز می‌توانیم به چشمه بلبل اشاره کنیم که می‌تواند زیبایی فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش بگذارد. این چشمه کاملاً شفاف و زلال است و همین باعث شده گردشگران زیادی نسبت به بازدید از آن اقدام کنند. لازم به ذکر بوده چشمه بلبل دارای عمق ۱.۵ متری است؛ اما متأسفانه به دلیل کاهش آب‌های زیرزمینی عمق این دریاچه نیز با کاهش شدید روبه‌رو شده است. اگر به تاریخ گذشته نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که بزرگان صفویه و قاجاریه از این چشمه به‌منظور تأمین آب آشامیدنی خود بهره می‌بردند؛ اما حالا تمام اهالی روستا می‌توانند نسبت به استفاده از آن اقدام کنند.

خرابه‌های آتشکده قدیمی

از سایر جاهای دیدنی بندر گز می‌توانیم به خرابه‌ آتشکده قدیمی اشاره کنیم که طرف‌داران خاص خود را دارد. اگر به جنوب شرقی روستای کهنه‌آباد بروید، می‌توانید این خرابه را مشاهده کنید. در این روستا علاوه بر خرابه‌های آتشکده قدیمی، انواع مکان‌های مذهبی و تاریخی نیز قرار گرفته‌اند؛ ازاین‌رو اگر جز افرادی قرار می‌گیرید که به این دست از مکان‌ها علاقه دارند، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به این روستای بندر گز بزنید.

ساحل نوکنده

بدون شکل ساحل نوکنده یکی از برترین جاهای دیدنی بندر گز به‌حساب می‌آید و افراد زیادی به‌منظور بازدید از آن برنامه سفر می‌چینند. در ابتدا باید بگوییم نوکنده واقع‌شده در بخش جنوب غربی بندر گز است. موقعیت جغرافیایی نوکنده بسیار فوق‌العاده است؛ به همین علت می‌توانید شاهد خاک حاصلخیز و آب‌وهوای ویژه و مساعد باشید. ساحل نوکنده می‌تواند معنای واقعی آرامش و احساس را وارد قلب شما کند. این ساحل در فاصله ۸ کیلومتری از بندر گز و فاصله ۴ کیلومتری از شهر نوکنده قرار گرفته است. شما با ورود به این ساحل می‌توانید شاهد انواع امکانات متنوع باشید که از آن‌ها می‌توانیم برق، آب، سرویس بهداشتی، فروشگاه و آلاچیق را نام ببریم.

بندر گز چی داره

تصویری فوق‌العاده از ساحل نوکنده

سخن آخر درباره بندر گز چی داره

در این مطلب سعی کردیم به پاسخ این سؤال بپردازیم که بندر گز چی داره؟ بندر گز از شهرستان‌های استان گلستان به‌حساب می‌آید که از آن تحت عنوان دروازه ورودی این استان نیز یاد می‌شود. اگر به دنبال یک منطقه با دیدنی‌های فراوان هستید، ما به شما شهرستان بندر گز را پیشنهاد می‌کنیم. این منطقه سرشار از جاذبه‌های دیدنی است و هر کدام از آن‌ها می‌توانند توجه افراد بی‌شماری را به سمت خود جلب کنند. در این مقاله چند نمونه از این جاذبه‌ها پرداختیم؛ بنابراین می‌توانید آن‌ها را در لیست برنامه‌ریزی خود جای دهید و یک سفر پر از خاطره را برای خود رقم بزنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید