در این مقاله شما را با تعدادی از برترین جاهای دیدنی خرم آباد و نکات مهم مرتبط با هر یک از ان ها آشنا خواهیم کرد.

برترین جاهای دیدنی خرم آباد

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر خرم آباد یکی از شهر های تاریخی کشور می باشد که قدمت چند هزار ساله دارد. این شهر تاریخی در استان لرستان واقع شده است و جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار قابل توجهی را در دل خود جای داده است. شهر خرم آباد دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی به ویژه در فصول بهار و تابستان می باشد. همچنین این شهر و به طور کلی تمام استان لرستان، به داشتن مردمان مهمان نواز و خونگرم مشهور می باشند. لازم به ذکر است که خرم آباد امروزه به عنوان مرکز استان لرستان شناخته شده و لا القاب مختلفی خطاب می شود. از مهم ترین نام های شهر خرم آباد می توان به شهر آبشار ها، چشمه ها، شاپورخواست و ... نیز اشاره کرد. در ادامه این مقاله شما را با تعدادی از برترین جاهای دیدنی خرم آباد آشنا خواهیم کرد.

برترین جاهای دیدنی خرم آباد :

قلعه فلک الافلاک :

قلعه فلک الافلاک نماد شهر خرم آباد و مشهور ترین جاذبه تاریخی موجود در این شهر می باشد. این قلعه تاریخی بر رو تپه ای بلند در مرکز شهر خرم آباد قرار گرفته است. این قلعه تاریخی در دوران حکومت شاپور اول ساسانی بنا نهاده شده است. محققان و باستان شناسان معتقد می باشند که در گذشته خرم آباد با نام شاپورخواست شناخته می شده است و قدمت آن به زمان حکومت ساسانیان باز می گردد. این قلعه مساحتی بالغ بر ۵۳۰۰ متر مربع دارد و با اهداف نظامی و محافظت از منطقه، بنا نهاده شده است.

پل شاپوری :

پل شاپوری یکی دیگر از امکان تاریخی شهر می باشد که در لیست برترین جاهای دیدنی خرم آباد نیز قرار می گیرد. این پل تاریخی یکی از میراث گران بها و ارزشمند کهن ایران می باشد که در زمان حکومت ساسانیان بنا شده و همچنان پا بر جا می باشد. پل شاپوری یک مکان بسیار ایده آل برای توریستان علاقه مند به تاریخ و تمدن کهن ایران می باشد. با مراجعه به این مکان تاریخی بی نظیر شما می توانید به قدرت بالا و بی نظیر معماری ایرانیان در هزاران سال پیش پی ببرید. پل شاپوری طولی برابر با ۲۳۰ متر داشته و حدود ۱۹ طاق دارد. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر خرم آباد، تجربه بازدید از پل شاپوری را از دست ندهید.

دریاچه گیو :

گیو در زبان محلی به معنی آبی یا کبود می باشد. همانطور که در بخش ابتدایی مقاله گفته شد، خرم آباد دارای آب و هوای معتدل و بسیار قابل توجهی می باشد. به همین دلیل این شهر در فصول بهار و تابستان، یک مقصد بسیار ایده آل برای سفر های تفریحی می باشد. دریاچه گیو یکی از برترین جاهای دیدنی خرم آباد می باشد که برای سفر های تابستانه و بهاره مناسب است. دریاچه گیو در شمال غربی شهر خرم آباد قرار گرفته است و هر ساله توریستان و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. لازم به ذکر است که این دریاچه زیبا و منحصر به فرد یک زیستگاه بسیار مناسب برای گونه های مختلف جانوران، پرندگان، ماهی ها و ... نیز می باشد.

جاهای دیدنی خرم آباد

جاهای دیدنی خرم آباد

مجموعه توریستی مخمل کوه :

مجموعه توریستی مخمل کوه یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی خرم آباد می باشد. این مجموعه توریستی یک گزینه بسیار مناسب برای توریستان و گردشگران علاقه مند به جاذبه های طبیعی می باشد. مجموعه مخمل کوه در شمال شرقی خرم آباد و در رشته کوه های موجود در استان لرستان واقع شده است. درون مجموعه توریستی مخمل کوه شما می توانید جاذبه های طبیعی ریز و درست متعددی را مشاهده فرمایید. همچنین گونه های گیاهی و جانوری متعددی درون این مجموعه وجود دارند که امکان بازدید از ان ها برای مسافران و توریستان فراهم شده است. دقت داشته باشید که مجموعه توریستی مخمل یک مکان بسیار ایده آل و یک لوکیشن بی نظیر برای عکاسی علاقه مندان می باشد.

بام خرم آباد :

شهر خرم آباد به داشتن شب های زیبا و پر ستاره مشهور می باشد. به طوری که در اغلب شب های سال شما می توانید آسمانی بسیار زیبا و پر ستاره را بر فراز این شهر مشاهده فرمایید. بام خرم آباد یکی از برترین جاهای دیدنی خرم آباد می باشد که شما می توانید از آن برای مشاهده هرچه بهتر شب های زیبا و پر ستاره خرم آباد استفاده نمایید. بام خرم آباد نه تنها امکان بازدید از آسمان شهر را برای شما فراهم می کنید. بلکه شما می توانید نمایی بسیار زیبا و هیجان انگیز از شهر خرم آباد را از این مکان مشاهده فرمایید.

دقت داشته باشید که شهر خرم آباد دارای تاریخچه بسیار غنی و قابل توجهی می باشد. همچنین این شهر همواره در طول تاریخ، مورد توجه حکومت های باستان مختلفی بوده است. به همین دلیل جاذبه های توریستی این شهر به موارد فوق خلاصه نمی شود. از دیگر جاذبه های توریستی مهم و قابل توجه خرم آباد می توان به آبشار گریت، آبشار نوژیان، مسجد جامع خرم آباد، برج آجری، آسیاب گبری،‌ حمام گپ و ... اشاره کرد.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه برترین جاهای دیدنی خرم آباد به دست آورده باشید و در صورت سفر به این شهر، از ان ها استفاده نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • علی IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    5 0
    دریاچه کیو درسته نه گیو عزیز گیو تو لری به معنی گه تو آبه
  • ناشناس IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    1 3
    با سلام دریا چه کیو در قبل از انقلاب و با ظاهری بسیار زیبا اقتباس گرفته از پارکی به همین نام در انگلیس ساخته شده .که بعد از انقلاب تغییرات زیادی در ان صورت گرفته و به اشتباه فکر می کنیم منظور رنگ ابی هست.
  • سمیرا IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    3 0
    ما رفتیم خرم آباد آبشار والا از شمال خیلی بهتره
  • مونا IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    1 0
    دریاچه کیو درسته ، سنگ نوشته ، حمام گپ ، مناره آجری ، گرداب سنگی ، ... که همگی داخل شهر خرم آباد هستن رو جا انداختید
  • منتظران مهدی عج IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    2 1
    لرستان عروس بدون شرجی ،طبیعت ایرانه.بامردمانی بسیار مهمان نوازودلسوز
    • رضا IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
      0 0
      همه جو خوب وبد داره
  • ناشناس IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 0
    لرستان ،مهد طبیعت بکر،پراز آبشارهای زیبا ودیدنی،کوه های زیبا مردمانی دل پاک ویکدل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید