۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: 55425337

فاصله رامسر تا مرداب سراوان حدود صد و بیست کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود دو ساعت طی می شود.

فاصله رامسر تا مرداب سراوان

سلام نو-سرویس گردشگری: رامسر یکی از قطب های گردشگری استان مازندران و مرداب سراوان نیز یکی از قطب های گردشگری استان گیلان هستند. در این مطلب قصد داریم به معرفی این دو منطقه توریستی شمال ایران بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله رامسر تا مرداب سراوان چقدر است.

فاصله رامسر تا مرداب سراوان چقدر است؟

فاصله رامسر تا مرداب سراوان حدود صد و بیست کیلومتر است. مرداب سراوان یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی اطراف رشت است که در جنوب این شهر واقع شده است. این مرداب در درون پارک جنگلی سراوان واقع در بخش سنگر شهرستان رشت قرار گرفته است. روستاهایی که در همسایگی این پارک جنگلی قرار دارند سه روستای جوکلبندان، سراوان و کچا می باشند. شما می توانید فاصله رامسر تا مرداب سراوان را با فرض روان بودن ترافیک و با سرعت متوسط در عرض حدود دو ساعت طی نمایید.

فاصله رامسر تا مرداب سراوان

جنگل دالخانی

جاذبه های رامسر

- جنگل دالخانی: این جاذبه گردشگری در فاصله سی کیلومتری جنوب شرق رامسر و در مسیر جاده رامسر - تنکابن قرار دارد. جنگل دالخانی که یکی از وسیع ترین جنگل های شمال ایران است از پوشش جانوری و گیاهی غنی و متنوعی نیز برخوردار است. اقاقیا، راش، ارس، شاه بلوط، گوجه جنگلی، زالزالک وحشی، زرشک، ازگیل، مندی، ملچ و... از جمله گونه های گیاهی موجود در این جنگل هستند. در این جنگل خنک و خوش آب و هوا حیواناتی نظیر خرس، اسب وحشی و شغال نیز زندگی می کنند.

- تله کابین رامسر: این جاذبه گردشگری بعد از تله کابین نمک آبرود شلوغ ترین و پرطرفدارترین تله کابین ایران است. این تله کابین در مسیر جاده رامسر - چابکسر و در حوالی پنج کیلومتری غرب رامسر قرار دارد. در مجموعه تفریحی تله کابین رامسر امکانات دیگری نظیر زیپ لاین، زمین بازی پینت بال، پیست کارتینگ، جت اسکی، شهربازی، رستوران و کافی شاپ نیز موجود می باشد.

- جنگل صفارود: این جاذبه گردشگری نیز دیگر جنگل شهر سرسبز رامسر است که البته بسیار کوچک تر از جنگل دالخانی است. جنگل صفارود در حاشیه رودخانه صفارود و در نه کیلومتری جاده رامسر - جواهرده قرار دارد. این جنگل از یکی از غنی ترین پوشش های جانوری در میان جنگل های مازندران برخوردار است. سمور، شوکا، میش، روباه، خرس، پلنگ، خوک، خرگوش، بز کوهی و... از جمله حیواناتی هستند که در این جنگل زندگی می کنند.

- روستای جواهرده: این جاذبه گردشگری یکی از معروف ترین روستاهای ایران به شمار می رود و حقیقتا نیز جواهر است. این روستا که در بیست و هفت کیلومتری رامسر قرار دارد لقب بهشت ییلاقات ایران را یدک می کشد. جواهرده در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا قرار دارد و در بسیاری از روزهای سال غرق در مه می باشد.

- روستای جنت رودبار: این جاذبه گردشگری نیز دیگر روستای محبوب اطراف رامسر است. این روستا با قرارگیری در دل جنگل دالخانی یکی از منحصر بفرد ترین موقعیت های جغرافیایی در بین روستاهای ایران را دارد. رودخانه چالکرود، آبشار آزارک و آبشار هیسیان از جمله دیدنی های این روستا هستند.

فاصله رامسر تا مرداب سراوان

مرداب سراوان

مرداب سراوان

مرداب سراوان یکی از جاذبه های گردشگری معروف در اطراف شهر رشت است. این مرداب در دل پارک جنگلی سراوان و در حاشیه دهستان سراوان قرار دارد. مرداب سراوان به سبب ظاهر و چشم انداز خاص خود به اعتقاد بسیاری از گردشگران زیباترین مرداب جنگلی ایران است. سطح این مرداب با نوعی خزه زیبا فرش شده است. این خزه که به رنگ سبز روشن است به شکلی شگفت انگیز تمامی سطح مرداب سراوان را پوشانده است. به طوری که این مرداب به سادگی می تواند با یک چمنزار سبز اشتباه گرفته شود. این خزه علیرغم ظاهر زیبای خود در اصل یک آفت گیاهی شناخته می شود. به این سبب که از دریافت اکسیژن کافی توسط آبزیان موجود در مرداب جلوگیری می کند.

در محدوده این جاذبه گردشگری تفریحاتی نظیر قایق گردی، زمین بازی پینت بال و موتور چهار چرخ نیز برای گردشگران فراهم شده است. هزینه این تفریحات در حال حاضر به ترتیب بیست هزار تومان، چهل هزار تومان و سی هزار تومان می باشد. لازم به ذکر است که این هزینه برای موتور چهار چرخ و قایق گردی به ازای هر ده دقیقه محاسبه می شود. البته ورود خودرو به پارک جنگلی سراوان نیز برای شما سی هزار تومان هزینه در پی خواهد داشت.

در اطراف مرداب سراوان گونه های گیاهی زیبایی به شکل انبوه به چشم می خورند. توسکا، بیدمشک، بید، سرو نقره ای، زربین، ممرز، کاج سیلوستریس، کاج تدا، انجیلی، سفید پت، آلوچه جنگلی و... از جمله این گونه های گیاهی می باشند. پوشش جانوری ناحیه اطراف مرداب نیز متشکل از حیوانات و پرندگانی نظیر گراز، گوزن، خرگوش، راسو، سنجاب، دارکوب، کبک، جغد، جنگلی، قرقاول و... می باشد. در درون خود مرداب نیز قورباغه و لاک پشت به وفور به چشم می خورند. هرچند به دلیل وجود آفت های گیاهی بر سطح مرداب، یعنی همان خزه های زیبا، ماهی های بسیار کمی در درون مرداب زندگی می کنند.

بهترین وقت بازدید از این مرداب نیمه اول فصل بهار است. در این برهه از سال آب و هوایی معتدل و دلپذیر در پارک جنگلی سراوان جریان دارد. در فصل تابستان نیز هوای این جنگل چندان گرم نیست اما هوای محدوده اطراف مرداب کمی شرجی می باشد. پاییزهای پر باران و زمستان های پر برف نیز باعث شده اند که مرداب سراوان در نیمه دوم سال رونق نیمه اول را نداشته باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید