۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
کد خبر: 55425300

شهرستان بدره دارای جاذبه های بسیاری است که تنگه کافرین معروف ترین آنها می باشد. در این مقاله به بررسی اینکه تنگه کافرین کجاست می پردازیم.

تنگه کافرین کجاست؟

سلام نو-سرویس گردشگری: تنگه کافرین در نزدیکی شهر بدره واقع شده است و این پاسخ سوال تنگه کافرین کجاست می باشد. بدره، جزو شهرستان های استان ایلام است. قبل از معرفی کامل تنگه کافرین، اطلاعات مختصری در خصوص شهرستان بدره در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی شهر بدره

استان ایلام در دامنه کوه زاگرس واقع شده است و به دلیل داشتن طبیعت منحصر به فرد و فوق العاده با عنوان عروس زاگرس شناخته می شود. استان ایلام از شهرستان های متعددی تشکیل شده است. بدره، یکی از شهرستان های این استان است که جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی معروفی را می توانید در آن مشاهده کنید. جنگل های بلوط یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر است. اطراف این شهر می توانید انبوهی از جنگل های بلوط را مشاهده کنید. شهرستان بدره تا استان ایلام حدود 70 کیلومتر فاصله دارد. از مهم ترین و پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری این شهر می توان به تنگه کافرین اشاره کرد. تنگه کافرین در 15 کیلومتری از شهرستان بدره واقع شده است.

این تنگه از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. تنگه کافرین از طبیعت زیبایی برخوردار است. بنابراین علاوه بر بازدید از تنگه و پیمودن آن می توانید به گشت و گذار در اطراف این تنگه بپردازید. در ادامه به بررسی کامل اینکه تنگه کافرین کجاست و دارای چه ویژگی هایی می باشد، می پردازیم.

نام گذاری تنگه کافرین

همان طور که گفته شد تنگه کافرین از جاهای دیدنی ایلام است و در خصوص اینکه تنگه کافرین کجاست اطلاعات مختصری در اختیار شما قرار دادیم. در این بخش به نحوه نام گذاری این تنگه می پردازیم. نام های دیگر تنگه کافرین، تنگه کافری و تنگه شداد می باشد. مردمان محلی این منطقه معتقد هستند که نام این تنگه برگرفته از حمله عرب ها به شهرستان بدره است. مردمان محلی به علت مقاومت مردم در برابر حمله عرب ها، نام این تنگه را کافرین نهاده اند.

تنگه کافرین کجاست و معرفی آن

ابتدای مقاله به بررسی اینکه تنگه کافرین کجاست پرداختیم. در این بخش به معرفی کامل این تنگه زیبا و دیدنی می پردازیم. یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهرستان بدره، تنگه کافرین است. در میان کوه های دینا و کبیر این تنگه قرار دارد. پشت سد سیمره می توانید این تنگه را مشاهده کنید. رودخانه ای در میان این تنگه جاری است که سر چشمه اصلی آن در کبیر کوه قرار دارد. این رودخانه از کبیر کوه شروع می شود، از تنگه کافرین گذر می کند و در آخر به رودخانه ی سیمره می ریزد. طول تنگه کافرین حدود دو کیلومتر می باشد. این تنگه دارای 700 متر ارتفاع از سطح دریا است و همچنین دارای چشم اندازی زیبا و خیره کننده می باشد. به همین علت این تنگه یکی از معروف ترین جاهای دیدنی استان ایلام به حساب می آید.

تنگه کافرین کجاست

تنگه کافرین کجاست

تاریخچه تنگه

تنگه کافرین از زمان های گذشته مورد توجه و از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. محققان و باستان شناسان بررسی های بسیاری در خصوص این تنگه انجام داده اند و آثار تاریخی بسیاری در این تنگه کشف کرده اند. طاق های قوسی شکل، تعدادی ستون، طاقچه ها، گچ بری های زیبا و اشیای فلزی تعدادی از آثار تاریخی هستند که در این تنگه کشف شده اند. با بررسی هایی که بر روی این تنگه انجام داده اند، پی به اهمیت این مکان در طی زمان های مختلف برده اند. همچنین تنگه کافرین یکی از مهم ترین استقرار های منطقه به حساب می آمد است.

تنگه کافرین کجاست و بررسی گونه های جانوری این تنگه

اول مقاله به سوال تنگه کافرین کجاست پاسخ دادیم. همچنین گفته شد که این تنگه در منطقه ای واقع شده است که در اطراف آن به تعداد انبوه جنگل های بلوط وجود دارد. بنابراین در این منطقه می توانید سنجاب ایرانی و یا همان سنجاب قفقازی را مشاهده کنید. این نوع سنجاب در مناطق زاگرس زندگی می کند. سنجاب ایرانی یکی از مهم ترین گونه های جانوری است که در این تنگه می توانید مشاهده کنید. این نوع سنجاب با سایر سنجاب ها متفاوت می باشد و تفاوت آن ها در رنگ دم و سر می باشد. به عبارت دیگر رنگ سر و دم سنجاب های ایرانی قرمز می باشند. اگر از سمت شمال زاگرس به جنوب آن حرکت کنید، متوجه تغییر رنگ این سنجاب ها می شوید.

معرفی دیدنی های اطراف تنگه کافرین

در اطراف تنگه کافرین می توانید جاذبه های طبیعی بسیاری را مشاهده کنید. برکه آب زمزم یکی از دیدنی های اطراف تنگه کافرین است که می توانید به بازدید از آن بپردازید. فاصله این تنگه تا برکه حدود یک کیلومتر می باشد. در انتهای برکه زمزم سدی به نام بره هله وجود دارد. از دیگر جاهای دیدنی اطراف تنگه کافرین می توان به جنگل های بلوط اشاره کرد. دیدن جنگل های بلوط و گشت و گذار در آن ها به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

تنگه کافرین کجاست

تنگه کافرین کجاست

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص اینکه تنگه کافرین کجاست به دست آورده باشید. اگر قصد بازدید از این تنگه را دارید، می توانید از مطالب فوق بهره ببرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید