۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۲
کد خبر: 55425299

شهر یزد از معروف ترین شهر های کشور است. این شهر دارای آثار تاریخ بسیاری که در ادامه قصد معرفی تعدادی از جاهای دیدنی یزد در شب را داریم.

جاهای دیدنی یزد در شب

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی یزد در شب می پردازیم.

معرفی شهر یزد

در شهر یزد آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که شماری از آنها جزو جاهای دیدنی یزد در شب هستند. یزد شهری با قدمت طولانی و بافت تاریخی و قدیمی است به همین علت سالانه گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. به همین علت استان یزد، یکی از معروف ترین شهر ها به حساب می آید. استان یزد، دارای رتبه دوم در جهان به عنوان یکی از تاریخی ترین شهر ها می باشد. نام دیگر استان یزد، شهر خشتی می باشد و همچنین اولین شهر خشتی در جهان محسوب می شود. با وجود تمام ویژگی هایی که شهر یزد دارا می باشد، سالانه گردشگران و همچنین توریست های بسیاری از سراسر دنیا جهت بازدید آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی به این شهر سفر می کنند.

تعدادی آثار تاریخی در شهر یزد وجود دارد، که در شب دارای نمای زیبا تری هستند. به همین علت به تمام گردشگران و توریست ها پیشنهاد می شود که در شب به بازدید این آثار تاریخی بروند. کاروانسرای زین الدین، باغ دولت آباد، یخچال خشتی میبد، آب انبار گیو و.... نمونه هایی از جاهای دیدنی یزد هستند که بازدید از آنها در شب به شما عزیزان پیشنهاد می شود. در ادامه به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی یزد در شب می پردازیم.

معرفی کاروانسرای زین الدین

اولین مکانی که به معرفی آن می پردازیم، کاروانسرای زین الدین است که یکی از جاهای دیدنی یزد در شب محسوب می شود. این کاروانسرا در زمان شاه عباس ساخته شده است. به عبارت دیگر این مکان تاریخی، حدود ۴۰۰ سال قدمت دارد. با گذر از جاده ی یزد به کرمان می توانید این مکان تاریخی و زیبا را مشاهده کنید. برای ساخت این کاروانسرا از آجر های خشتی استفاده شده است. کاروانسرای زین الدین در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر یزد واقع شده است.

از لحاظ معماری، کاروانسرای زین الدین دارای اهمیت بسیاری است. تنها یک نمونه دیگر از این نوع معماری در سراسر کشور وجود دارد. کاروانسرایی که بین کاشان و نطنز ساخته شده است، معماری آن شباهت بسیاری به این کاروانسرا دارد. بازدید این مکان زیبا و تاریخی در شب جلوه ی دیگری دارد. از روی پشت بام این کاروانسرا می توانید آسمان زیبای یزد را در شب مشاهده کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

یخچال خشتی میبد از جاهای دیدنی یزد در شب

از دیگر جاهای دیدنی یزد در شب می توان یخچال خشتی میبد را نام برد. این یخچال خشتی در بخش شمالی شهر یزد واقع شده است. در فاصله ۵۰ کیلومتری شمال شهر یزد، می توانید این بنای تاریخی را مشاهده کنید. مصالح مورد نیاز برای ساخت این نوع یخچال ها، گل و خشت می باشد. زیرا گل و خشت از داخل شدن گرما به این سازه ها جلوگیری می کنند. این یخچال خشتی در دوره قبل از قاجار ساخته شده است. گردشگران و مسافران بسیاری از این بنا در شب بازدید می کنند. شهر یزد دارای آب و هوایی گرم و خشک است. اما شب های این شهر هوا، خنک و دلنشین است. بنابراین شب می تواند زمان مناسبی برای گردش شما عزیزان باشد.

معرفی آب انبار گیو

استان یزد جزو مناطق کویری کشور به حساب می آید. یکی از اقدامات ضروری برای این شهر، ساخت آب انبار های متعدد در سطح شهر می باشد. در دوران قاجار، مردمان با مشکل ذخیره ی آب مواجه بودند. برای رفع این مشکل، آب انبار هایی در سطح شهر ساخته شد. آب انبار گیو یکی از این سازه ها می باشد که در دوران قاجار ساخته شده است. این مکان تاریخی و زیبا جزو یکی از جاهای دیدنی یزد در شب می باشد که سالانه افراد زیادی جهت دید و بازدید به این مکان می روند. این آب انبار دارای گنبدی شلغمی شکل است. آجر از اصلی ترین مصالحی است که در ساخت این سازه استفاده شده است. اطراف این آب انبار ۴ عدد بادگیر با ارتفاع زیاد ساخته شده است. این سازه دارای مخزنی مستطیل شکل برای ذخیره آب می باشد. گنجایش این مخزن حدود ۲۳۰۰ متر مکعب است.

جاهای دیدنی یزد در شب جاهای دیدنی یزد در شب

باغ دولت آباد از جاهای دیدنی یزد در شب

باغ دولت آباد از مهم ترین جاذبه های گردشگری یزد است و همچنین جزو جاهای دیدنی یزد در شب است. استان یزد به دلیل داشتن این مکان تاریخی، شهرت جهانی پیدا کرده است. باغ دولت آباد یزد، یکی از آثار های بسیار مهم ایران و جهان به حساب می آید و نام آن در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. از بلند ترین بادگیر های جهان، می توان به بادگیر هایی که برای این عمارت ساخته شده است اشاره کرد. این عمارت دارای معماری زیبا است و از این لحاظ ارزش بسیاری دارد. باغ دولت آباد یزد دارای قدمت طولانی است و حدود ۲۶۰ سال پیش ساخته شده است. این عمارت حدود ۶ هکتار وسعت دارد. زیبایی این عمارت در شب دو چندان می شود. بنابراین پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که در زمان شب به بازدید این مکان بروید.

جاهای دیدنی یزد در شب

جاهای دیدنی یزد در شب

شهر یزد دارای جاذبه های تاریخی بسیاری است که در این بخش از مقاله به توضیح و معرفی تعدادی از آنها پرداختیم. امید است اطلاعات مفیدی درباره ی جاهای دیدنی یزد در شب به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    2 0
    سال نو برشما همگان مبارک وفرخنده باد
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 0
    با سلام امروز ما از تهران به استان چهارمحال و بختیاری آمدیم یک بنای تاریخی بسیار زیبا و محکم و استوار در شهر دزک که شهر کوچک و زیبایی است که در 30 کیلومتری شهرکرد واقع شده است دیدیم که نام آن قلعه امیر مفخم دزک نامیده می شد و یک چشمه بسیار پر آب روبروی قلعه در پای کوه زیبای پره داس خودنمایی می کرد که با توجه به سردی هوا یک ناهار بیاد ماندنی صرف نمودیم . از همه دعوت میکنم که این قلعه را ببینند و یا در اینترنت سرچ نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید