اگر نمی‌دانید فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است، این مطلب می‌تواند به کمک شما بیاید؛ پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که برای افراد به وجود می‌آید این است فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است؟ به دلیل اهمیت بالایی که این سؤال دارد، قصد داریم در ادامه مطلب به بررسی آن بپردازیم. لازم به ذکر است در مسیر رسیدن به مقصد انواع جاذبه‌های دیدنی وجود دارند که بازدید از آن‌ها می‌تواند سفر هیجان‌انگیز و دلچسبی را برای شما فراهم کند. تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

آیا می‌دانید فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است؟

همان‌طور که اشاره کردیم ممکن است این سؤال برای شما به وجود بیاید که فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است؟ به‌طورکلی برای رسیدن به مقصد ۱۸۷ کیلومتر مسافت را باید طی کنید. اگر سرعت شما در طول رانندگی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت باشد، در آن صورت می‌توانید بعد از ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه به مقصد برسید؛ اما لازم به ذکر بوده این آمار بدون احتساب ترافیک و توقف در راه است. در این مسیر انواع جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی قرار گرفته‌اند؛ ازاین‌رو اگر بخواهید از آن‌ها بازدید کنید به زمان بیشتری برای سفر نیاز خواهید داشت. در ادامه به برخی از این جاذبه‌ها خواهیم پرداخت.

چه جاذبه‌هایی در فاصله تهران تا فیلبند وجود دارند؟

افرادی که آهنگ سفر کرده‌اند، می‌توانند در فاصله تهران تا فیلبند از جاذبه‌های مختلفی بازدید به عمل بیاورند. این جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی برای سلایق مختلفی هستند؛ ازاین‌رو می‌توانید بدون هیچ نگرانی خاصی چند مورد از آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید و سپس نسبت به سفر اقدام کنید. در ادامه مطلب برخی از این جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت؛ پس همراه ما باشید.

فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است

بررسی جاذبه‌های دیدنی تهران تا فیلبند

چشمه آبگرم ازرود بابل

به ادامه مقاله فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است، می‌پردازیم. از زیباترین جاذبه‌هایی که در شمال ایران واقع شده، چشمه‌ آبگرم ازرود بابل است. در این مکان آب‌وهوای معتدلی در جریان است؛ به همین علت می‌توانید از گرمای تابستان شهر تهران فرار کنید و به این چشمه روی بیاورید. در چند سال گذشته به دلیل حرکت‌های گسل این منطقه شاهد خشک شدن تدریجی آب رودخانه بودیم. همین موضوع خسارات شدیدی را به کشاورزان وارد کرد؛ اما مجدد به دلیل زمین‌لرزه‌هایی که صورت گرفتند، آب مسیر خود را پیدا کرد و دوباره چشمه‌ به جریان افتاد. در اطراف چشمه آبگرم ازرود بابل یک سری از جاذبه‌های گردشگری به چشم می‌خورند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید؛ از جمله:

  • آب گرم لفور
  • دریاچه کامی کلا
  • سد شیاده بابل
  • آبشار تیرکان
  • روستای شیخ موسی بابل
  • پارک بابل

منطقه بند پی

در فاصله تهران تا فیلبند می‌توانید از منطقه بند پی بازدید داشته باشید. این منطقه در بابل قرار گرفته است. این منطقه بسیار خوش آب‌وهوا بوده و همچنین دارای دو بخش غربی و شرقی است. اقتصاد اصلی هر دو منطقه بر اساس کشاورزی و دامپروری است. در منطقه بند پی انواع جاذبه‌های گردشگری جای گرفته‌اند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به سد شیاده اشاره داشته باشیم. همچنین شالیزارهای متعددی وجود دارند که سرسبزی آن‌ها می‌تواند حس فوق‌العاده‌ای را به شما ببخشد. بازدید از این منطقه را در هر چهار فصل به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ زیرا زیبایی‌های فراوانی در انتظار شما خواهند بود. لازم به ذکر است سردی هوا ممکن است شما را اذیت کند؛ ازاین‌رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در زمستان سفر خود را شروع نکنند. به‌طورکلی پیشنهاد می‌کنیم در فصول بهار، تابستان و پاییز نسبت به سفر اقدام کنید.

کلیسای مترجمان مقدس

کلیسای مترجمان مقدس در سال ۱۹۶۸ ساخته شد. یعنی زمان ساخت آن به دوران پهلوی بر می‌گردد. این کلیسا واقع‌شده در خیابان وحیدیه تهران است. افرادی که قصد بازدید از این کلیسا را دارند، می‌توانند همه روزه به آن مراجعه کنند. همچنین بازدید از کلیسا مترجمان مقدس برای عموم افراد رایگان است. پلان کلی این کلیسا شکل صلیب بوده و به خوبی نشان‌دهنده یک کلیسا یا صومعه است. در مسیر تهران به فیلبند حتماً سری به این کلیسا بزنید و از معماری آن نهایت بهره را ببرید.

جنگل هیرکانی

به ادامه مقاله فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است، می‌پردازیم. محال است در مسیر تهران تا فیلبند باشید؛ اما از جنگل هیرکانی بازدید نکنید. نقطه قوت جنگل هیرکانی وجود پوشش‌های گیاهی متنوع است. همچنین یک سری از گونه‌های نادر جانوری در این جنگل مشاهده شده‌اند که متأسفانه در سایر مناطق ایران در شرف انقراض هستند. متوسط بارندگی سالیانه در این جنگل از ۵۰۰ تا ۲۲۰۰ میلی‌متر متغیر است. همچنین پرندگان و پستانداران مختلفی در جنگل هیرکانی به چشم می‌خورند که نوید حیات می‌دهند. از پرندگان حداقل ۲۹۶ و از پستانداران حداقل ۹۸ گونه مشاهده شده‌اند. از جنگل‌های هیرکانی می‌توانیم تحت عنوان طلای سبز شمال یاد کنیم. این جنگل‌ها بسیار ارزشمند هستند و نباید به‌هیچ‌عنوان آن‌ها را از دست داد.

فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است

بازدید از جنگل هیرکانی

سخن آخر درباره فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است

در این مطلب سعی کردیم به پاسخ این سؤال بپردازیم که فاصله تهران تا فیلبند چند کیلومتر است؟ همان‌طور که اشاره کردیم برای رسیدن به مقصد باید ۱۸۷ کیلومتر مسافت را طی کنید. همچنین در این مسیر انواع جاذبه‌ها وجود دارند که قبل از ترک کردن خانه پیشنهاد می‌کنیم حتماً لیست کاملی از آن‌ها را تهیه کنید. در مباحث بالا چند نمونه از این مناظر را به شما معرفی کردیم تا بهترین سفر و تعطیلات را برای خود رقم بزنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حبیب IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    2 0
    چرا مردم رو به خاطر تقویت جایگاه بابل گمراه می کنید، برای رفتن به فیلبند اصلا نیازی نیست که حتی به ۶۰ کیلومتری شهر بابل هم وارد شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید