در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این سؤال بپردازیم که فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب قصد داریم به پاسخ این سؤال بپردازیم که فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است؟ برای رسیدن به مرز مهران راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار گرفته‌اند که شما می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. از مرز مهران می‌توان به مکان‌های مختلفی دسترسی پیدا کرد. عراق یکی از کشورها است. عراق دارای شهرهای زیارتی بسیار زیادی است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به کربلا، سامرا، کاظمین و نجف اشاره کنیم. اگر قصد دارید به هر کدام از مقاصد سفر کنید، می‌توانید از مرز مهران استفاده کنید. در ادامه به‌صورت کامل‌تر این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

آیا می‌توانید فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است؟

برای سفر به مرز مهران از تهران نیازمند برآورد فاصله هستید. مهران در ایلام واقع شده است. برای اینکه از تهران به مهران بروید، باید فاصله ۷۶۶ کیلومتری را پشت سر بگذارید. برای رسیدن به مرز مهران می‌توانید از اتوبوس و ماشین شخصی استفاده کنید. انتخاب هر روش بستگی به این دارد که در چه شرایطی قرار گرفته‌اید. اگر قصد دارید با اتوبوس به مهران بروید، بد نیست با مزایای آن آشنا شوید. این مزایا شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

  • سفر شما مقرون‌به‌صرفه خواهد بود: بلیط اتوبوس قیمت چندان بالایی ندارد؛ به همین علت می‌توانید از یک سفر مقرون‌به‌صرفه لذت ببرید. اگر به‌صورت مداوم باید به مهران بروید، پیشنهاد می‌کنیم از اتوبوس به‌عنوان گزینه اصلی حمل‌ونقل استفاده کنید.
  • از زمان خود به‌صورت بهینه استفاده می‌کنید: زمانی که با اتوبوس سفر می‌کنید، نیازی به رانندگی ندارید و تنها به‌عنوان یک مسافر روی صندلی نشسته‌اید. شما می‌توانید تا رسیدن به مقصد مشغول انجام کارهای مختلفی باشید. کتاب خواندن، فیلم دیدن، گوش کردن به موسیقی و یا خوابیدن از جمله کارهایی به‌حساب می‌آیند که می‌توانید نسبت به انجام آن‌ها اقدام کنید.
  • می‌توان بلیط را از قبل رزرو کرد: نکته مهم دیگر این است شما می‌توانید از قبل بلیط خود را رزرو کنید. رزرو بلیط به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است. با رزرو کردن می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که صندلی مورد نظرتان را انتخاب کنید. برخی از صندلی‌ها دوتایی و برخی نیز به‌صورت تکی هستند. اگر تنها هستید، می‌توانید از صندلی‌های جداگانه و تکی بهره ببرید.

فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است

مزایای سفر به مرز مهران با کمک اتوبوس

از تهران تا مرز مهران چند ساعت راه است؟

به ادامه مبحث فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است، می‌پردازیم. با نزدیک شدن به ماه‌های سوگواری شمار افرادی که می‌خواهند سفر به کربلا را تجربه کنند نیز بیشتر می‌شود. برای رسیدن به کربلا باید از مرز مهران عبور کنید. همان‌طور که اشاره کردیم از تهران تا مهران ۷۶۶ کیلومتر فاصله وجود دارد. یعنی تقریباً ۱۰ ساعت در راه خواهید بود. همچنین از مرز مهران تا کربلا نیز فاصله تقریباً ۳۰۰ کیلومتری به چشم می‌خورد. در ایام ماه محرم و صفر مخصوصاً تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی شمار افرادی که به کربلا می‌روند بسیار زیاد است؛ به همین علت شاهد جمعیت بسیار عظیمی خواهید بود و می‌توانید شور و ذوق عجیبی را به چشم ببینید.

آیا می‌توان با هواپیما به مهران سفر کرد؟

مهران یکی از مهم‌ترین مناطق مرزی به‌حساب می‌آید؛ به همین علت بسیاری از افراد این سؤال برایشان به وجود می‌آید آیا با کمک هواپیما می‌توان سفر خود را شروع کرد یا نه؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم متأسفانه در مهران فرودگاه مستقلی به چشم نمی‌خورد؛ به همین علت یا باید خودتان را به‌صورت زمینی به مهران برسانید و یا از فرودگاه‌های نزدیک بهره ببرید. فرودگاه ایلام نزدیک‌ترین فرودگاهی به‌حساب می‌آید که برای رسیدن به مهران می‌توانید از آن بهره ببرید. از ایلام نیز می‌توانید با کمک اتوبوس یا ون خودتان را به مرز مهران برسانید. لازم به ذکر است شهر مهران در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان ایلام واقع شده است. اگر هدف شما از رفتن به مهران رسیدن به کربلا نیست، پیشنهاد می‌کنیم در نیمه دوم سال سفر خود را انجام دهید.

فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است

آیا سفر به مهران با کمک هواپیما امکان‌پذیر است؟

سخن آخر درباره فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است

در این مطلب سعی کردیم به پاسخ این سؤال بپردازیم که فاصله تهران تا مرز مهران چند کیلومتر است؟ برای رفتن به مرز مهران می‌توانید از اتوبوس و ماشین شخصی استفاده کنید. استفاده از اتوبوس می‌تواند سفر راحت‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد؛ زیرا قیمت بلیط چندان بالا نیست. همچنین می‌توانید مدت‌زمانی که در اتوبوس هستید را به انجام کارهای مختلفی اختصاص دهید که چند نمونه از آن‌ها را به شما معرفی کردیم.

البته شما می‌توانید برای سفر به مرز مهران از هواپیما استفاده کنید و خودتان را به ایلام برسانید و از آنجا با کمک ون‌ها و اتوبوس‌های موجود به مهران بروید. انتخاب هر کدام از راه‌ها به شرایط شما و بودجه‌ در دسترس، بستگی دارد. اگر با ماشین شخصی به مرز مهران می‌روید باید حواستان به سوخت باشد. همچنین در مسیر رستوران‌ها و مغازه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای سرو غذا و یا خرید خوراکی استفاده کنید. لازم به ذکر است قبل از اینکه راه بیفتید، حتماً درباره آب‌وهوای جاده پرس‌وجو کنید تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید