فاصله بندر انزلی تا پارک جنگلی سراوان حدود شصت کیلومتر است که در عرض حدود یک ساعت طی می شود.

فاصله بندر انزلی تا پارک جنگلی سراوان

سلام نو-سرویس گردشگری: جنگل و دریا دو عنصر ثابت در سفرهای ما به شمال کشور هستند. جالب است که یکی از توریستی ترین شهرهای شمال ایران یعنی شهر رشت دقیقا میان جنگل و دریا واقع شده است. ساحل انزلی در شمال این شهر قرار دارد و پارک جنگلی سراوان در جنوب آن. پارک جنگلی سراوان یکی از قطب های گردشگری استان گیلان و یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی و جنگلی در شمال کشور است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این جاذبه گردشگری و همچنین فاصله بندر انزلی تا پارک جنگلی سراوان بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله بندر انزلی تا پارک جنگلی سراوان چقدر است؟

فاصله بندر انزلی تا پارک جنگلی سراوان حدود شصت کیلومتر است. در حقیقت ساحل زیبای انزلی نزدیک ترین ساحل به پارک جنگلی سراوان است. جنگل سراوان نیز نزدیک ترین جنگل به شهر انزلی می باشد. این جنگل در نزدیکی شهر رشت و در حومه جنوبی این شهر قرار گرفته است. پارک جنگلی سراوان در درون دهستانی به همین نام واقع شده است. این دهستان که یکی از دهستان های تابعه بخش سنگر شهرستان رشت است از روستاهای سراوان، قاضیان، امامزاده هاشم، موشنگا، جوکلبندان، کچا و گلسرک تشکیل شده است. پارک جنگلی سراوان در نواحی اطراف سه روستای جوکلبندان، کچا و سراوان قرار گرفته است و منطقه ای وسیع از دهستان سراوان را پوشش می دهد.

شما می توانید فاصله بندر انزلی تا پارک جنگلی سراوان را با فرض روان بودن ترافیک و با سرعت متوسط در عرض حدود یک ساعت طی نمایید.

فاصله بندر انزلی تا پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

جاذبه های پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان به عنوان یک قطب گردشگری همواره پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است. این جنگل همچنین به شکل سنتی و از دیرباز اصلی ترین تفرجگاه خود مردم رشت نیز به شمار می آید. وجود امکانات رفاهی کامل، در دسترس بودن تفریحات مهیج و نشاط آور، برخورداری از جاذبه های گردشگری فراوان و دارا بودن طبیعتی بکر و آب و هوایی دلپذیر باعث شده است تا این پارک جنگلی در هر چهار فصل سال و علی خصوص فصل بهار مملو از گردشگر باشد.

پارک جنگلی سراوان همچنین از حیث پوشش جانوری و گیاهی نیز منطقه ای غنی و جذاب به شمار می رود. گوزن، گراز، دارکوب، راسو، خرگوش، قرقاول، کبک، سنجاب، جغد جنگلی، قورباغه، لاک پشت و... شماری از حیوانات و پرندگانی هستند که در محدوده این پارک جنگلی به وفور به چشم می خورند. پوشش گیاهی این جنگل در دو شاخه گونه های بومی و غیر بومی قابل بررسی است. گونه های بومی این جنگل درختان و درختچه هایی نظیر بیدمشک، بید، آلوچه جنگلی، توسکا، بلوط، ممرز، سفید پت، انجیلی و... را شامل می شود. گونه های غیر بومی نیز در طول دو دهه اخیر در نقاط مختلف جنگل به شکل نهال های بارور کاشته شده اند و کم کم به بخشی از اکوسیستم این پارک جنگلی تبدیل شده اند. از جمله این گونه ها درخت زیبای سرو نقره ای و همچنین درختان کاج سیلوستریس، کاج تدا و زربین را می توان نام برد.

مهمترین و شناخته شده ترین جاذبه گردشگری این جنگل مردابی زیبا با نام مرداب سراوان است. این مرداب که از نمادهای شهر رشت نیز می باشد با جلوه و ظاهر خاص خود شناخته می شود. مرداب سراوان مردابی به رنگ سبز روشن است که در نگاه اول ممکن است با یک چمنزار سبز اشتباه گرفته شود. اما حضور دائمی قایق های حامل گردشگران بر سطح این مرداب باعث می شود که این تصور غلط زمان زیادی پایدار نباشد. در واقع بر سطح این مرداب جنگلی نوعی خزه بسیار زیبا به شکلی انبوه روییده است و رنگی سبز را به مرداب سراوان بخشیده است. این خزه در عین زیبایی به سبب جلوگیری از ورود اکسیژن کافی به درون مرداب در زمره آفت های گیاهی طبقه بندی می شود.

فاصله بندر انزلی تا پارک جنگلی سراوان

مرداب سراوان

در هنگام ظهر با تابش عمودی نور آفتاب به سطح مرداب سراوان این جاذبه گردشگری زیباتر از همیشه نیز می شود. خزه های سطح این مرداب در این وقت روز همچون جواهراتی از جنس یشم زیر نور خورشید برق می زنند. هنگام طلوع آفتاب نیز دیگر زمان جذاب برای بازدید از مرداب سراوان است. در این ساعت مه غلیظ صبحگاهی رنگی سپید به جنگل سبز سراوان می زند و فضایی وهم انگیز را به آن می بخشد.

اگر قصد سفر به سراوان و بازدید از این جاذبه گردشگری را دارید فصل بهار می تواند تجربه ای بی نقص و بی نظیر را برای شما رقم بزند. در بهار و علی الخصوص در نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت پارک جنگلی سراوان از آب و هوایی به شدت خنک و معتدل برخوردار است. در تابستان نیز این آب و هوای دلپذیر کماکان و کمابیش بر جای خود باقی است. هرچند در اواسط تابستان و ماه مرداد محدوده اطراف مرداب کمی شرجی می شود و سطح رطوبت در این منطقه تا حدودی بالاست. در فصل پاییز نیز مناظری بکر و چشم اندازهایی تماشایی در پارک جنگلی سراوان قابل رویت است. این فصل بهترین زمان برای عکاسی در درون این جنگل است. اما نکته بسیار مهم این است که در اغلب روزهای فصل پاییز این پارک جنگلی شاهد بارندگی های شدید و سیل آساست. اما در همان معدود روزهای غیر بارانی این جنگل مملو از گردشگر و خصوصا علاقه مندان به عکاسی می شود.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید