۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۰
کد خبر: 55425289

در این مقاله شما را با جاهای دیدنی سانیج یزد و سایر ویژگی های این منطقه دیدنی در یزد آشنا خواهیم کرد.

جاهای دیدنی سانیج یزد

سلام نو-سرویس گردشگری: استان یزد یکی از خاص ترین نقاط ایران است که دارای تاریخچه بسیار غنی و قابل توجهی می باشد. این استان که در طول تاریخ همواره مورد توجه حکومت های باستانی ایران بوده است، دارای جاذبه های تاریخی و مذهبی متعددی می باشد. لازم به ذکر است که جاذبه های تاریخی و توریستی این استان تنها به شهر یزد اختصاص ندارند و شما می توانید اماکن گردشگری و تاریخی متعددی را در نقاط مختلف استان یزد حتی روستاهای آن مشاهده فرمایید. ما در این مقاله به بررسی روستای سانیج یزد که یکی از مشهور ترین روستا های این استان می باشد خواهیم پرداخت. در نتیجه اگر به دنبال برترین جاهای دیدنی سانیج یزد هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بررسی آب و هوای روستای سانیج :

روستا سانیج یزد همانند سایر بخش های این استان دارای آب و هوای گرم و نسبتا خشکی می باشد. اما اقلیم و آب و هوای کلی این روستا تفاوت هایی نیز با بخش مرکزی یزد دارد. به عنوان مثال در برخی مواقع از سال، روستا سانیج آب و هوای خنک تری نسبت به بخش مرکزی یزد دارد. به همین دلیل شما می توانید باغات و طبیعت سرسبز تری نسبت به بخش مرکزی یزد را در این روستا مشاهده فرمایید. به طور کلی توریست هایی که به جاذبه های طبیعی علاقه مند می باشند، می توانند روستای سانیج یزد را به عنوان مقصد سفر های بهاره ی خود انتخاب نمایند.

فاصله سانیج تا یزد :

روستا و به طور کلی منطقه سانیج در شهرستان تفت قرار گرفته است و جزو بخش مرکزی این شهرستان محسوب می گردد. روستای سانیج دارای وسعتی بیش از ۲۳۰ هکتار می باشد و بخش غربی استان یزد به آن اختصاص یافته است. فاصله سانیج تا شهر یزد برابر با ۵۰ کیلومتر و فاصله ی آن تا تفت برابر با حدود ۳۰ کیلومتر می باشد. منطقه سانیج استان یزد دارای ۷ دهیاری و بیش از ۹۷ آبادی مختلف می باشد. شغل اغلب افراد ساکن در منطقه و روستای سانیج، کشاورزی و باغداری می باشد. به طوری که محصولاتی نظیر بادام، زرد آلو، گردو و ... جزو سوغات سانیج یزد محسوب می گردند.

طبیعت روستای سانیج :

طبیعت سانیج، بی شک در لیست برترین جاهای دیدنی سانیج یزد قرار می گیرد. همانطور که در بخش های قبلی مقاله گفته شد، این روستای تاریخی دارای اقلیم و آب و هوای نسبتا متفاوتی با سایر بخش های یزد می باشد. به همین دلیل شما می توانید باغات و زمین های زراعی بسیاری را در این منطقه مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که طبیعت و باغات منطقه سانیج در تمام استان یزد مشهور می باشند. همچنین این منطقه محصولات زراعی بسیار با کیفیتی را تولید و بازار عرضه می کند. به همین دلیل در حال حاضر گردو، بادام و سایر محصولات سانیج یزد در این استان مشهور و محبوب می باشند.

جاهای دیدنی سانیج یزد

جاهای دیدنی سانیج یزد

جاهای دیدنی سانیج یزد :‌

سانیج یزد به طور کلی دارای یک بافت سنتی و زیبا می باشد که برای سفر های تفریحی بسیار مناسب است. با این حال جاهای دیدنی سانیج یزد به طبیعت آن خلاصه نمی گردد. شما می توانید اقامتگاه های بوم گردی بسیار زیبایی را درون این روستا مشاهده فرمایید که برای استراحت و تفریح بسیار ایده آل می باشند. همچنین لازم به ذکر است که این روستای تاریخی فاصله اندکی با برخی از اماکن تاریخی و کهن استان یزد دارد. به طوری که شما با طی کردن مسافت چند دقیقه ای از سانیچ می تواند با مکان های تاریخی یزد با قدمت چند هزار ساله برسید. به طور کلی به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال مکانی هستید که جاذبه های تاریخی و توریستی را به طور همزمان در اختیار داشته باشد، به روستای سانیج یزد سفر نمایید.

ویژگی های روستای سانیج :

- نزدیک بودن به بسیاری از اماکن تاریخی یزد :

شهرستان تفت به طور کلی جزو شهرستان های توریستی و قطب های گردشگری استان یزد محسوب می شود. این شهرستان و روستا های اطراف آن دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی می باشند که برای سفر بسیار مناسب هستند. روستا و جاهای دیدنی سانیج یزد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای سفر، یک مقصد ایده آل می باشند.

- دسترسی آسان به شهرستان تفت :

همانطور که در بخش های قبلی مقاله گفته شد، روستای سانیج تنها ۳۰ کیلومتر تا شهرستان تفت فاصله داشته و دسترسی به آن بسیار آسان می باشد. به همین دلیل مسافران می توانند بعد مشاهده جاهای دیدنی سانیج یزد، به شهرستان تفت بازگشته و در محل اقامت خود استراحت کنند. به طور کلی سفر به این روستای زیبا سبب خستگی مسافران نخواهد شد و امکان استراحت ایشان در اقامتگاه های بوم گردی روستا نیز وجود دارد.

جاهای دیدنی سانیج یزد

جاهای دیدنی سانیج یزد

- مردمان خون گرم و مهمان نواز :

روستای سانیج یزد دارای مردمان بسیار خون گرم و مهمان نوازی می باشد. مردمان بومی و محلی روستای سانیج با لهجه محلی و شیرینی یزدی صحبت کرده و به مهمان نوازی شهره هستند.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه جاهای دیدنی سانیج یزد و سایر نکات مهم و مرتبط با آن به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • داوودآدابی IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
    0 0
    سانیج یا سونیج یک روستای جدیدیه فکرکنم قدمتی داشته باشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید