خرم آباد از شهرستان های استان لرستان است. خرم آباد از جاذبه های طبیعی فوق العاده ای برخوردار است. جهت آشنایی با جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز همراه ما باشید.

جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز می پردازیم.

معرفی کلی شهر و جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز

استان لرستان یکی از سرسبزترین شهر های ایران محسوب می شود. این شهر دارای شهرستان های متعددی است که خرم آباد یکی از آنها می باشد. خرم آباد جزو پرطرفدارترین مکان های گردشگری محسوب می شود که در تمام فصول سال گردشگران و توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. خرم آباد از آب و هوای مطلوبی برخوردار است بنابراین امکان سفر به این شهر در هر فصلی وجود دارد. خرم آباد جزو قدیمی ترین شهر های ایران به حساب می آید که علاوه بر جاذبه های طبیعی، آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده است.

در فصل پاییز می توانید به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید و از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی آن دیدن فرمایید. در این مقاله قصد داریم برخی از جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز را به شما عزیزان معرفی کنیم. مقبره باباطاهر، آبشار گریت، پارک جنگلی شورآب، مسجد جامع و آسیاب گبری از جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز به حساب می آیند که در ادامه به معرفی کامل آنها می پردازیم.

آشنایی با مقبره باباطاهر

مقبره باباطاهر یکی از جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز به حساب می آید. این بنا دارای نمای آجری ساده ای است. همچنین قدمت این مکان بسیار می باشد و زمان ساخت آن به دوران خوارزمشاهیان باز می گردد. این ساختنمان تنها یک ورودی دارد که از طریق آن می توانید وارد آن شوید و از این ساختمان تاریخی دیدن فرمایید. معماری این بنا به صورت هشت ضلعی می باشد که طول چهار دیوار اصلی آن با سایر دیوار ها متفاوت می باشد. در گذشته، بر روی قبری که در این ساختمان وجود دارد، ضریح چوبی وجود داشته است. به مرور زمان ضریح چوبی از بین رفته است. در عصر معاصر این بنا بازسازی شده است و اتاقی به نام قلندر در این ساختمان ساخته شده است. نام این ساختمان تاریخی را می توانید در فهرست آثار ملی مشاهده کنید.

آشنایی با آبشار گریت از جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز

همان طور که اول مقاله گفته شد، در فصل پاییز می توانید به شهر سرسبز و زیبای خرم آباد سفر کنید و از دیدن جاذبه های طبیعی آن لذت ببرید. آبشار گریت یکی دیگر از جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز است که می توانید به بازدید از آن بپردازید. آبشار گریت در روستایی به نام گریت قرار دارد. همچنین این آبشار در میان یکی از دره های خرم آباد واقع شده است. در این دره، درختان بلوط به تعداد فراوان روییده اند و زیبایی آن منطقه را دو چندان کرده اند. ارتفاع این آبشار حدود ۱۵ متر است و همچنین پهنای آن به بیش از ۱۶ متر نیز می رسد. در اطراف این آبشار گونه های گیاهی کمیابی را می توانید مشاهده کنید.

جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز

جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز

معرفی پارک جنگلی شور آباد

پارک جنگلی شور آباد یکی از پرطرفدار ترین جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز است. در این پارک گونه های حیوانی و گیاهی متنوعی وجود دارد. به همین علت این پار یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری شهرستان خرم آباد به حساب می آید. مساحت این پارک جنگلی بیش از ۷۵۰ هکتار است. در این پارک جنگلی درختان بلوط بسیاری را می توانید مشاهده کنید. این درختان بلوط سبب زیبایی بیشتر این منطقه شده اند. در فصل پاییز، زیبایی های این پارک دو چندان می شود. گردشگران و توریست های بسیاری برای جهت گشت و گذار در پارک جنگلی شورآباد فصل پاییز را انتخاب می کنند. در پارک جنگلی شور آباد، برای راحتی مسافران و گردشگران امکانات کاملی مهیا شده است.

معرفی آسیاب گبری از جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز

از دیگر جاهای دیدنی تبریز در پاییز می توان به آسیاب گبری اشاره کرد. معماری این بنا به شکل مکعب مستطیل می باشد. همچنین از مصالحی مانند قلوه سنگ و سنگ های تیشه خورده برای ساخت این بنا استفاده شده است. قدمت این آسیاب بسیار طولانی می باشد. این بنا در دوران حکومت پادشاهان ساسانی ساخته شده است. از آسیاب گبری تا زمان حکومت قاجار استفاده می شده است. بعد از دوران قاجار آسیب های بسیاری به این بنا وارد شد. بنابراین این بنا مورد بازسازی قرار گرفته است. در حال حاضر این بنا به یکی از آثار تاریخی شهر خرم آباد تبدیل شده است که هر در زمان می توانید به بازدید از آن بپردازید.

جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز

جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز

معرفی مسجد جامع

مسجد جامع از دیگر جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. این مسجد جزو آثار تاریخی شهرستان خرم آباد به حساب می آید و همچنین این مسجد از قدمت بسیاری برخوردار است و ساخت آن به قرن ۱۰ هجری قمری باز می گردد. با گذشت زمان به این مسجد آسیب های بسیاری وارد شده است و برخی از قسمت های آن تخریب شده است. به همین علت تا به امروز این بنا چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است.

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاهای دیدنی خرم آباد در پاییز به دست آورده باشید و از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید