۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 55425284

در این مقاله ماهیگیری در ازنا و نکات مهم مرتبط با آن نظیر قوانین و مقررات موجود در این حوزه را بررسی می کنیم.

ماهیگیری در ازنا

سلام نو-سرویس گردشگری: استان لرستان یکی از استان های سرسبز کشور میباشد که در سال های اخیر به یکی از نقاط مورد علاقه توریستان تبدیل شده است. استان لرستان دارای شهر ها و شهرستان های مختلفی می باشد. هر یک از آن ها دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی می باشند. همچنین این استان زیبا و تاریخی دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است. این شهر در اغلب فصول سال برای سفر های توریستی با هدف طبیعت گردی و ... مناسب می باشد. ما در این مقاله به بررسی ماهیگیری در ازنا که یکی از شناخته شده ترین شهرستان های استان لرستان می باشد، خواهیم پرداخت. در نتیجه اگر به ماهیگیری علاقه داشته و قصد سفر به استان لرستان را دارید، تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با شهر ازنا :

همانطور که در بخش قبلی مقاله گفته شد، شهر ازنا یکی از شهر های مشهور استان لرستان می باشد که سالانه مورد توجه توریستان متعددی قرار می گیرد. این شهر تاریخی دارای آب و هوای نسبتا سردی در فصول پاییز و بهار می باشد. با این حال طبیعت موجود در شهر ازنا در اواسط بهار تا اواخر تابستان بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. درون شهر ازنا شما می توانید رود ها و رودخانه های مختلفی را مشاهده فرمایید. این رودها و رودخانه ها با اهداف مختلفی به وجود آمده و کاربرد های مختلفی دارند. به عنوان مثال برخی از رودخانه های موجود در این شهرستان تامین کننده آب زمین های کشاورزی می باشند. برخی دیگر برای ماهیگیری و ... نیز کاربرد دارند. در ادامه به بررسی حرفه ماهیگیری در ازنا خواهیم پرداخت.

بررسی ماهیگیری در ازنا :

ماهیگیری در ازنا همانند ماهیگیری در سایر نقاط کشور، تنها در نقاط خاصی امکان پذیر می باشد. به عبارت بهتر امروزه شما می توانید تنها در رودخانه هایی خاص، آن هم در مکان های مشخصی از رودخانه به سراغ ماهیگیری بروید.

رود سزار یکی از رودهای دائمی استان لرستان می باشد که برای ماهیگیری بسیار مناسب می باشد. این رودخانه زیبا و پر آب در میان مردمان بومی استان لرستان با نام رودخانه آب دزه هم شناخته می شود. رودخانه سزار یکی از سرشاخه های اصلی رودخانه ی بزرگ دز می باشد. این رودخانه خروشان از میان سنگ های زاگرس عبور کرده و پس از طی کردن مسافتی بسیار طولانی به استان لرستان می رسد. لازم به ذکر است که آب رود های کوچک و بزرگ شهر هایی نظیر ازنا، الیگودرز، دورود و ... نیز به هم پیوسته و به این رودخانه اضافه می شوند. ویژگی های فوق دست به دست هم داده اند تا رودخانه سزار به یکی از برترین انتخاب های ممکن برای ماهیگیری در ازنا و استان لرستان تبدیل شود.

ماهیگیری در ازنا

ماهیگیری در ازنا

مقررات مرتبط با ماهیگیری در ازنا :

- امکان صید ماهی به صورت نامحدود وجود ندارد :

در حال حاضر ماهیگیران غیر مجاز بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که به صورت نامحدود به سراغ صید ماهی در نقاط مختلف کشور می روند. سازمان حفاظت از محیط زیست کشور طبق بررسی های انجام داده، تنها اجازه ی صید تعداد محدودی ماهی از منطقه ای خاص را می دهد. لازم به ذکر است که ممکن است، تعداد ماهی های قابل صید از یک منطقه با منطقه ای دیگر متفاوت باشد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال ماهیگیری ایمن و بدون آسیب رساندن به محیط زیست منطقه هستید، از تعداد مجاز ماهی های قابل صید اطلاع پیدا کنید.

- عدم صید ماهی در فصولی خاص :

در برخی از فصول سال ماهیگیری در ازنا مانند برخی از دیگر نقاط کشور ممنوع می باشد. علت ممنوعیت ماهیگیری در یک منطقه در فصل خاصی از سال می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در مواردی ممکن است که این ممنوعیت به دلیل فصل تخم گذاری ماهی های منطقه باشد. ماهیگیری در فصل تخم گذاری ماهی ها می تواند تاثیر منفی بسیار قابل توجهی بر تعداد یک گونه ماهی و جمعیت آن داشته باشد.

ماهیگیری در ازنا

ماهیگیری در ازنا

انواع ماهی های موجود در رود های استان لرستان :

افرادی که به صورت حرفه ای در رشته ماهیگیری فعالیت می کنند، می دانند که امکان صید تمامی گونه های مورد نظر ایشان از یک منطقه خاص وجود ندارد. به عبارت بهتر هر منطقه، رودخانه یا سد دارای گونه های خاصی از ماهی می باشد. ماهیگیری در ازنا نیز از این قاعده فوق مستثنی نیست. هنگام مراجعه به این منطقه برای ماهیگیری تنها به گونه های محدودی دسترسی خواهید داشت. از مهم ترین ماهی هایی که در استان لرستان و ازنا می توانید صید کنید، می توان به سگ ماهی، لوتک، ماهی های خانواده کپور، ماهی سنگلس قرمز و ... اشاره کرد.

در انتها دقت داشته باشید که برای ماهیگیری در ازنا باید به تمام مواردی که در بخش های قبل گفته شد، توجه داشته باشید. در صورت عدم توجه به مقررات ماهیگیری و ... ممکن است ضمن آسیب رسانی به محیط زیست، با پیگیری از سمت سازمان های مرتبط نیز روبرو شوید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه ماهیگیری در ازنا به دست آورده باشید. همچنین از آن ها در هنگام سفر به این شهرستان زیبا و خوش آب و هوا استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید