۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰
کد خبر: 55425273

قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان در حال حاضر و در بهمن ماه سال ١۴٠١ معادل سی هزار تومان می باشد.

قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان

سلام نو-سرویس گردشگری: سراوان ناحیه ای جنگلی و با بافت روستایی است که هفت روستا را در درون خود جای داده است. در همسایگی این روستاها یک جنگل وسیع نیز قرار دارد که با نام پارک جنگلی سراوان شناخته می شود. این پارک جنگلی که محبوب ترین جاذبه گردشگری اطراف شهر رشت می باشد همواره پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این پارک جنگلی و شرح مختصری از جاذبه های طبیعی و تفریحی آن بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان چقدر است؟

قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان چقدر است؟

قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان در حال حاضر (بهمن ١۴٠١) سی هزار تومان می باشد. البته با توجه به نرخ تورم بالای موجود در کشور این مبلغ قطعا زمان زیادی ثابت نخواهد ماند و به زودی افزایش خواهد یافت. مضاف بر اینکه این مبلغ صرفا برای ورود به این پارک جنگلی است. در واقع شما برای استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی موجود در پارک باید به طور جداگانه هزینه آنها را پرداخت کنید. به طور مثال برای استفاده از قایق های مرداب، موتورهای چهار چرخ و یا زمین پینت بال می بایست به طور جداگانه مبالغی را پرداخت نمایید. قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان توسط نگهبان در ابتدای مسیر ورودی پارک از گردشگران اخذ می گردد.

قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

دیدنی های پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان در بخش سنگر شهرستان رشت و در فاصله ای حدودا هفده کیلومتری با شهر رشت واقع شده است. این جنگل با برخورداری از طبیعتی بکر و آب و هوایی مطبوع و دلپذیر و صد البته با دارا بودن یک پوشش گیاهی متنوع و غنی توانسته است به یکی از مناطق جنگلی پربازدید در استان گیلان تبدیل شود. در این جنگل درختان خودرو و بومی گوناگونی از جمله توسکا، انجیلی، بیدمشک، بید، ممرز، بلوط، سفید پت، آلوچه جنگلی و... به چشم می خورند. همچنین در سال های اخیر گونه های غیر بومی دیگری نیز همچون کاج سیلوستریس، زربین، سرو نقره ای و کاج تدا در بخش هایی از جنگل کاشته شده اند. پرندگانی از قبیل جغد جنگلی، دارکوب، قرقاول و کبک و حیواناتی چون راسو، خرگوش و سنجاب نیز در این پارک جنگلی زندگی می کنند. در نواحی اطراف مرداب نیز لاک پشت و قورباغه به وفور به چشم می خورد.

اصلی ترین جاذبه گردشگری پارک جنگلی سراوان مرداب زیبای این جنگل است. مرداب سراوان مردابی سبز با ظاهری خاص و ویژه است. در نگاه اول این مرداب شباهت بیشتری به یک چمنزار سبز دارد تا یک مرداب. حتی خیلی از بازدید کنندگان پارک جنگلی سراوان ابتدا متوجه وجود این مرداب نمی شوند. تا اینکه قایق های حامل گردشگران را بر سطح آن می بینند. آنچه باعث شده است تا این مرداب همچون یک چمنزار به نظر برسد وجود خزه های سبز رنگی است که به شکلی انبوه بر سطح مرداب به چشم می خورند. این خزه ها علیرغم ظاهر زیبایی که دارند و چشم انداز منحصر بفردی که به مرداب سراوان بخشیده اند، به هیچ وجه برای اکوسیستم مرداب مفید نیستند. این خزه ها در حقیقت انواعی از آفت های گیاهی هستند. زیرا باعث اختلال در ورود اکسیژن به آب مرداب می شوند. از این طریق زیست آبزیان موجود در مرداب با خطر مواجه می شود.

می توانید با صرف هزینه اندکی به انجام تفریح لذت بخش قایق گردی بر سطح مرداب سراوان نیز بپردازید. قایق هایی به شکل قو و در ظرفیت دو نفره در این مرداب آماده انتقال گردشگران در امتداد مرداب هستند. دیگر تفریح جذابی که در محدوده پارک جنگلی سراوان در دسترس است بازی مهیج پینت بال می باشد. زمین پینت بال پارک جنگلی سراوان در واقع قدیمی ترین زمین پینت بال ایران است و فضای بزرگی از جنگل را نیز اشغال کرده است. موتور چهار چرخ نیز دیگر تفریحی است که در پارک جنگلی سراوان برای گردشگران مهیا گردیده است.

قیمت ورودی پارک جنگلی سراوان

مرداب سراوان

در چه فصلی به پارک جنگلی سراوان سفر کنیم؟

بهترین زمان بازدید از این جاذبه گردشگری تماشایی فصل بهار است. خصوصا نیمه اول این فصل و موسم نو شدن طبیعت. در فروردین و اردیبهشت پارک جنگلی سراوان بدل به تکه ای از بهشت می شود و نسیم های خنک در آن شروع به وزیدن می کنند. این شرایط آب و هوایی دلپذیر در فصل تابستان نیز کمابیش وجود دارد. با این تبصره که حوالی مرداب هوایی شرجی و تا حدودی گرم در جریان خواهد بود. پارک جنگلی سراوان در پاییز نیز با تبدیل شدن به یک نقش هزار رنگ می تواند سفری دلپذیر را برای شما رقم بزند. اما تنها به این شرط که خبری از بارندگی های سیل آسا نباشد. حقیقت نیز این است که در اغلب روزهای فصل پاییز منطقه سراوان شاهد بارش های شدید، مداوم و سیل آساست. بنابراین می بایست پیش از شروع سفری پاییزی به سراوان حتما وضعیت آب و هوایی و میزان رطوبت هوا را بررسی کنید.

زمستان سراوان اما اوضاعی خاص دارد. از یک طرف برف سنگین و سرمای شدید در دل جنگل حکمفرماست. از دیگر سو مناظر و چشم اندازهایی در درون جنگل قابل رویت است که هوش از سر هر بیننده ای خواهد برد. اما آنکه طاووس خواهد جور هندوستان را نیز می بایست بکشد. اگر می خواهید شاهد زنده زیباترین شاهکارهای طبیعت باشید باید سرمای شدید سراوان را نیز به جان بخرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    2 0
    ولی خوب شهر سراوان منطقه شمال با شهر سروان نزدیک زاهدان خیلی فرق داره
  • موسوی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    1 0
    انجیل درسته یا انجیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید