۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۰
کد خبر: 55425263

در این مطلب به معرفی چند گزینه جذاب و وسوسه کننده برای انجام سفر یک روزه به اطراف کرج می پردازیم.

سفر یک روزه به اطراف کرج

سلام نو-سرویس گردشگری: روستاهای اطراف کرج یکی از گزینه های ایده آل برای سفرهای کوتاه آخر هفته به شمار می روند. چندین و چند جاذبه گردشگری تماشایی در فاصله نه چندان دوری با تهران و در درون منطقه آسارا واقع شده اند که هر کدام می توانند برای پر کردن یک آخر هفته لذتبخش کافی باشند. آسارا منطقه ای با بافت روستایی در شمال استان البرز است که بیش از پنجاه روستا را در درون خود جای داده است. اگر شما نیز قصد انجام سفر یک روزه به اطراف کرج را دارید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا با چند جاذبه توریستی دیدنی در این محدوده آشنا شوید.

آبشار سپهسالار

یکی از محبوب ترین گزینه ها برای انجام سفر یک روزه به اطراف کرج آبشار زیبای سپهسالار می باشد. در حال حاضر تورهای گردشگری زیادی به خصوص در فصل تابستان راهی روستای سپهسالار می شوند تا از این آبشار دیدنی بازدید کنند. روستای سپهسالار یا همان تکیه سپهسالار در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج قرار دارد. این روستا علاوه بر آبشار خود یک جاذبه توریستی دیگر نیز دارد که مقبره امامزاده ابراهیم می باشد. به همین جهت بسیاری از گردشگران این روستا را با نام امامزاده یا تکیه امامزاده ابراهیم می شناسند.

آبشار سپهسالار از میان دو صخره جاری است و پس از طی حدود ده متر به محدوده زیر این صخره ها فرو می ریزد تا حوضچه ای کوچک را پدید آورد. این موقعیت جغرافیایی ویژه باعث شده است تا ناحیه اطراف این آبشار از آب و هوایی به غایت خنک و دلپذیر برخوردار باشد. در بسیاری از روزهای سال در قسمت پشت آبشار سپهسالار یک رنگین کمان زیبا نیز تشکیل می شود که باعث افزایش زیبایی و جذابیت این آبشار می گردد.

روستای وینه

دیگر گزینه جذاب برای سفر یک روزه به اطراف کرج روستای وینه می باشد. این روستا در فاصله اندکی با شهر کرج و در همان ابتدای چالوس">جاده چالوس (کیلومتر هشتم این جاده) واقع شده است. محبوب ترین ویژگی روستای وینه این است که در حاشیه رودخانه چالوس قرار دارد. صدای جریان آب رودخانه خروشان و سیلابی چالوس در سراسر این روستا به گوش می رسد و کیفیتی دلپذیر را به وینه می بخشد. دیگر جذابیت روستای وینه برای گردشگران رستوران مشهور آن است. این رستوران که رستوران وینه نام دارد نخستین باغ رستورانی است که در حاشیه جاده چالوس تاسیس شد. افتتاح این رستوران قدیمی به دوران جنگ جهانی دوم باز می گردد. جذابیت اصلی رستوران وینه قرارگیری آن در کنار رودخانه چالوس است که فضایی باصفا را در این رستوران پدید آورده است.

اگر قصد سفر به روستای وینه و صرف غذا در رستوران مشهور این روستا را دارید توصیه می کنیم حتما از قبل تخت رزرو کنید. چون این رستوران تقریبا همیشه پر از مشتری است و در صورت رزرو نکردن تخت ممکن است مجبور باشید مدتی را برای خالی شدن تخت ها انتظار بکشید. علاوه بر غذاهای رستوران وینه قلیان های این باغ رستوران نیز دارای کیفیت و محبوبیت بالایی می باشند.

سفر یک روزه به اطراف کرج

روستای ارنگه

روستای ارنگه

دیگر روستایی که می تواند گزینه ای مناسب برای سفر یک روزه به اطراف کرج باشد روستای وینه است. این روستا در درون دهستان آدران و در کیلومتر هجدهم جاده چالوس قرار گرفته است. ارنگه را با آبشار معروف و زیبای آن یعنی آبشار هفت چشمه می شناسند. این آبشار که با نود متر ارتفاع مرتفع ترین آبشار استان البرز نیز هست نرسیده به روستای ارنگه و در ناحیه پشت گورستان تاریخی ارنگه واقع شده است. رودخانه ارنگه، دره هفت چشمه و آبشار خروشان آدران نیز دیگر دیدنی های نزدیک به این آبشار محسوب می شوند.

توصیه می کنیم در سفر به روستای ارنگه حتما سری هم به گورستان تاریخی این روستا بزنید. گورستانی که گفته می شود با چند هزار سال قدمت یکی از قدیمی ترین گورستان های ایران است. کوه سه هزار متری پورا و قدیمی ترین درخت چنار ایران (واقع در حیاط امامزاده حسین) نیز دیگر جاذبه های توریستی روستای ارنگه به شمار می روند.

سفر یک روزه به اطراف کرج

روستای شهرستانک

کاخ ناصری شهرستانک

اگر به آثار و بناهای تاریخی علاقه مند هستید کاخ ناصری شهرستانک می تواند گزینه ای جذاب برای انجام سفر یک روزه به اطراف کرج باشد. این کاخ در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس و در نزدیکی روستای شهرستانک واقع شده است. روستای شهرستانک که یکی از روستاهای تابعه دهستان نسا در استان البرز است یکی از ییلاق های محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است. به همین جهت این شاه قاجاری به معمارباشی معروف خود یعنی آقا محمد ابراهیم خان امر کرد که کاخی شخصی برای او در اطراف این روستا بنا کند. این کاخ در حدود صد و پنجاه سال پیش در نزدیکی روستای شهرستانک و در درون دره گله گیله ساخته شد.

کاخ ناصری تنها جاذبه توریستی روستای شهرستانک نیست. در این روستا یک رودخانه و یک چشمه نیز قرار گرفته اند که هر دو از سرچشمه ای واحد ریشه می گیرند. چشمه شهرستانک که چشمه گله گیله نام دارد در فاصله ای اندک نسبت به کاخ ناصری واقع شده است. رویش درختان وحشی آلبالو در کرانه های این چشمه زیبایی و جذابیت آن را دو چندان نیز نموده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید