۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 55425262

استان لرستان دارای شهرستان های متعددی است که بروجرد یکی از آنها است. در این مقاله به معرفی برخی از جاهای دیدنی گلدشت بروجرد می پردازیم.

جاهای دیدنی گلدشت بروجرد

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی گلدشت بروجرد می پردازیم.

معرفی کلی جاهای دیدنی گلدشت بروجرد

استان لرستان یکی از سرسبز ترین شهر های ایران به حساب می آید که دارای شهرستان های متعددی می باشد. بروجرد یکی از شهرستان های استان لرستان است. این شهر در ناحیه ای کوهستانی واقع شده است. به همین علت دارای آب و هوای کوهستانی است. این شهر در تابستان و بهار دارای آب و هوایی خنک و معتدل می باشد. بنابراین نیمه اول سال بهترین زمان برای سفر به این شهر می باشد. شهرستان بروجرد دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است. گلدشت یکی از مناطق شهرستان بروجرد است که جزو جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. گلدشت در شمال غربی بروجرد واقع شده است. همچنین این منطقه در دامنه کوه های زاگرس قرار دارد. در منطقه گلدشت روستا های بسیاری وجود دارد.

این روستا ها امروزه به یکی از مقاصد گردشگران و توریست ها تبدیل شده اند. همچنین در منطقه گلدشت علاوه بر روستا های متعدد، جاذبه های طبیعی دیگری وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. در ادامه همراه با باشید، تا شما را با جاهای دیدنی گلدشت بروجرد آشنا کنیم.

آشنایی با تپه چغا

تپه چغا یکی از جاهای دیدنی گلدشت بروجرد است. این تپه در ارتفاعات منطقه گلدشت واقع شده است به همین علت با نام بام بروجرد شناخته می شود. در تپه چغا می توانید انواع گیاهان وحشی خودرو را مشاهده کنید. همچنین در این مکان سنگ های آتشفشانی بسیاری وجود دارد. تپه چغا دارای امکانات بسیاری است و گردشگران و توریست ها هنگام بازدید از تپه چغا می توانند از این امکانات استفاده کنند. برای علاقه مندان به دوچرخه سواری، در این منطقه پیست دوچرخه سواری وجود دارد. دریاچه مصنوعی یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود. در این دریاچه مصنوعی امکان قایقرانی وجود دارد. پیست اتومبیل رانی یکی دیگر از امکانات این منطقه محسوب می شود. اگر علاقه مند به ماشین سواری هستید، این پیست مناسب شما عزیزان می باشد.

در تپه چغا که یکی از جاهای دیدنی گلدشت بروجرد محسوب می شود، باغ پرندگان وجود دارد. در این باغ بیش از هفتاد نوع گونه پرنده را می توانید مشاهده کنید. انواع طوطی، قرقاول، فنچ، پرندگان آبزی، پرندگان شکاری، مرغ مینا، طاووس و... نمونه هایی از پرندگانی هستند که در این باغ نگهداری می شوند.

معرفی تنگه کپرگه از جاهای دیدنی گلدشت بروجرد

از دیگر جاهای دیدنی گلدشت بروجرد می توان به تنگه کپرگه اشاره کرد. این تنگه از روستای شیخ میری شروع می شود و تا روستای ونایی که یکی از روستاهای گلدشت محسوب می شود، ادامه دارد. رودخانه ای که در این تنگه وجود دارد، دائمی است و در تمام فصول سال پر آب می باشد. در طول مسیر این تنگه دو چشمه آب گرم، پل سنگی و یک غار وجود دارد که می توانید از آنها نیز بازدید فرمایید. طبیعت اطراف تنگه کپرگه برای کوهنوردی گزینه بسیار مناسبی است.

بنابراین علاقمندان به کوهنوردی می توانند از این منطقه استفاده کنند. همان طور که اول بخش کفته شد، این تنگه از روستای شیخ میری شروع می شود و پایان آن در روستای ونایی می باشد. پیمودن این مسیر حدود پنج ساعت زمان می برد. بعد از رسیدن به روستای ونایی می توانید از آن دیدن فرمایید. زیرا این روستا یکی از زیباترین روستاهای منطقه گلدشت محسوب می شود. همچنین این روستا یکی از جاهای دیدنی گلدشت بروجرد محسوب می شود.

جاهای دیدنی گلدشت بروجرد

جاهای دیدنی گلدشت بروجرد

معرفی رودخانه گلرود

در منطقه گلدشت بروجرد رودخانه های بسیاری وجود دارد. یکی از مهم ترین رودخانه های گلدشت، رودخانه گلرود است که جزو جاهای دیدنی گلدشت بروجرد ه حساب می آید. روستاهای متعددی در اطراف این رودخانه وجود دارد که علت به وجود آمدن آنها این رودخانه می باشد. در نزدیکی رودخانه گلرود چشمه ها و سراب های بسیاری وجود دارد که می توانید به بازدید از آنها بپردازید. در نزدیکی منطقه گلدشت، می توانید کوه های گرین و میش پرور را مشاهده کنید. از آب شدن برف هایی که بر روی این کوه ها وجود دارد، رودخانه های بسیاری به وجود آمده است. این رودخانه ها دائمی هستند و در تمام فصول سال دارای آب می باشند.

آشنایی با روستای ونایی از جاهای دیدنی گلدشت بروجرد

منطقه گلدشت بروجرد دارای روستاهای بسیاری است. روستای ونایی جزو جاهای دیدنی گلدشت بروجرد به حساب می آید. روستای ونایی از بزرگ ترین روستا های گلدشت به حساب می آید. همچنین سالانه گردشگران و توریست های بسیاری جهت گشت و گذار در این روستا، به شهر زیبای بروجرد سفر می کنند. چشمه های متعددی در این روستا وجود دارند که سبب زیبایی بیشتر این منطقه شده اند. چشمه های آب سفید، دو روزنه و سراب خسرو از مهم ترین چشمه سار های این روستا هستند. غار ونایی از دیگر جاهای دیدنی گلدشت بروجرد است که در این روستا واقع شده است. در روستای ونایی کوه های مرتفعی وجود دارد. بنابراین سفر به این منطقه به کوهنوردان و علاقمندان به کوهنوردی بسیار پیشنهاد می شود. هجده یال، برنجه، هیگره و سه کوزان از کوه های مرتفعی هستند ک در روستای ونایی قرار دارند.

جاهای دیدنی گلدشت بروجرد

جاهای دیدنی گلدشت بروجرد

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاهای دیدنی گلدشت بروجرد به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • 313 IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    9 1
    بروجرد بادام پاریس کوچولو میشناسنش و بهترین ابو هوا و مردمان خوب شهری قشنگو اروپایی واقعاً قشنگه حتما سری بزنید
  • مجید US ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    بروجرد نگین لرستان....شهری با پتانسیل های فراوان
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    عالی بسیار زیبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید