پیشنهاد جدی ما این است که به صورت تصادفی و بدون اطلاع دست به خرید طلا نزنید. طلا میوه نیست که اگر از مغازه و دکان اشتباهی خریدید چندان مهم نباشد.

۵ نکته کاربردی خرید طلا + از کجا طلا بخریم؟

سلام نو - سرویس اقتصادی: فرارسیدن نوروز و شرایط خاص اقتصادی کشور باعث شده تا خرید طلا این روزها بیش از پیش مورد توجه باشد و بسیاری از مردم دنبال خرید طلا برای کادو، سرمایه‌گذاری یا هر دو باشند.

پیش از هر چیز باید بپذیرید خرید طلا آن قدر که فکر می‌کنید ساده نیست. این طور نیست که هر طلایی را بخرید و فکر کنید تنها مسئله مهم زشتی یا زیبایی آن است.

اینکه قبول کنیم در هنگام خرید طلا باید به نکاتی دقت کرد، باعث می‌شود از بسیاری اشتباهات و خطاها دوری کنید، اشتباهاتی که می‌تواند به قیمت از دست رفتن پول و سرمایه شما تمام شود.

در این مطلب کوتاه و کاربردی به شما اساسی‌ترین نکات خرید طلا را می‌گویید و بعد به شما یک پیشنهاد ویژه و تازه برای خرید طلا می‌دهیم.

با سلام نو همراه باشید.

قیمت روز طلا را چک کنید

به دلیل نوسانات بسیار زیاد قیمت طلا در ایران بهتر است که در هنگام خرید از قیمت روز طلا آگاه شوید. در این صورت هم بودجه کافی در دسترس خواهید داشت و هم از گران‌خریدن طلا خودداری می‌کنید.

اجرت را در نظر داشته باشید

مسئله دیگر اجرت طلا است. شما هزینه ای مازاد بر وزن طلا تحت عنوان اجرت پرداخت می‌کنید که در واقع هزینه کار طلا ساز است. دقت کنید که هزینه اجرت بیش از آنچه باید نباشد و با شهرت طلا فروشی و طلاساز متناسب باشد.

۵ نکته کاربردی خرید طلا + از کجا طلا بخریم؟

دقت داشته باشید اگر قصد سرمایه‌گذاری و فروش طلا در کوتاه مدت را دارید این هزینه در فروش شما لحاظ نمی‌شود. برای همین بسیاری خرید طلای دسته دوم، شکسته یا سکه را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌دهند.

فاکتور بگیرید

تعارف نکنید، خجالت نکشید و فراموش‌کار نباشید. حتما در هنگام خرید طلا فاکتور بگیرید، فاکتور بخشی از شناسنامه طلای شما است. فروشنده طلافروشی موظف است که در هنگام فروش طلا یک فاکتور رسمی با مهر فروشگاه به خریدار تحویل دهد و نکات خاصی را در آن رعایت کند.

نکات ضروری در فاکتور فروش طلا

  • سربرگ اختصاصی بودن فاکتور؛
  • ذکر تاریخ و مشخصات
  • ذکر نوع، جنس، وزن و تمام جزئیات؛
  • قیمت روز طلا ذکر شود؛
  • عیار طلا؛
  • اجرت ساخت طلا؛
  • درصد سود تک فروشی؛
  • ۹ درصد مالیات ارزش افزوده؛
  • قیمت نهایی طلا و مهر رسمی.

اگر فاکتور نگیر در فروش طلای خود به مشکل خواهید خورد و این مسئله تاثیر زیادی روی قیمت طلای شما خواهد گذاشت.

به اسم طلا، پلاتین یا طلا سفید نخرید

طلا با حرف k در کنار عیار آن بر روی قطعه قابل تشخیص است. برای پلاتین حروف pt را روی قطعه حک می‌کنند. پس با یک دقت جزئی طلا و پلاتین را از هم تمییز دهید. در ضمن از جای مطمئن طلا بخرید تا طلای سفید را با روکش طلا به شما نفروشند.

۵ نکته کاربردی خرید طلا + از کجا طلا بخریم؟

طلای دسته دوم را جای طلا نو نخرید

موضوع دیگری که باید دقت کنید این است که طلای دست دوم را به جای طلای نو نخرید. برای تشخیص این موضوع به قسمت قفل قطعاتی مانند دستبند و گردنبند توجه کنید. اگر طلا دست دوم باشد در این قسمت‌ها کمی‌رنگ رفتگی ‌یا خط و خش ظاهر می‌شود.

از کجا طلا بخریم

پیشنهاد جدی ما این است که به صورت تصادفی و بدون اطلاع دست به خرید طلا نزنید. طلا میوه نیست که اگر از مغازه و دکان اشتباهی خریدید چندان مهم نباشد.

اینکه شما چه مقدار طلا می‌خواهید، چقدر پول برای خرید طلا کنار گذاشته‌اید یا اینکه برای چه مناسبتی طلا می‌خواهید بخرید در انتخاب مکان خرید طلا تاثیر زیادی دارد. پیشنهاد ما خرید از مراکز معتبر، شناخته شده و خوشنام یا طلافروشی‌های برند و معتبر است. در این جا یکی از جدیدترین مراکز خرید طلا در دل بازار تهران را به شما پیشنهاد می‌کنیم یعنی بازار طلا و جواهرِ بازار بزرگ دلگشا.

بازار طلا و جواهرِ بازار بزرگ دلگشا؛ بورس طلا و جواهر در دل بازار تهران

بازار بزرگ تهران قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین بازار تهران و زرگرها و طلافروشان اعتبار خاص و ویژه‌ای دارند. حالا در کنارِ راسته‌های کلاسیک بازار تهران بورس جدیدی از طلا و جواهر نیز در بازار بزرگ دلگشا در حال شکل گرفتن است.

بازار بزرگ دلگشا از مدرن‌ترین، بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مراکز خرید بازارا است که یک طبقه با بیش از ۱۳۰ واحد تجاری را به صنف طلا و جواهر اختصاص داده است و در محیط با امکانات و طراحی مدرن میزبان معتبرترین طلا فروشان تهران است.

خرید طلا از چنین بازاری چند مزیت مهم دارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها تنوع مدل و قیمت، قیمت رقابتی و رعایت حداقل‌های معقول از کیفیت است.

۵ نکته کاربردی خرید طلا + از کجا طلا بخریم؟

به جز بازار بزرگ دلگشا به مترو نزدیک است، امکانات رفاهی خوبی دارد و به جز یک بازار طلا و جواهر تخصصی، طیفی گسترده از کالاهای با کیفیت و خوش قیمت را به مشتریان عرضه می‌کند بحث اگر برای عید و بهار قصد خرید طلا داشتید حتما سری هم به بازار طلا و جواهرِ بازار بزرگ دلگشا بزنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید