دبیر ارشد کابینه ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد، دولت توکیو سه مقام کره شمالی را که در توسعه برنامه‌های موشکی و اتمی این کشور شرکت داشتند در واکنش به اقدام روز گذشته پیونگ‌یانگ برای پرتاب یک موشک بالستیک قاره‌پیمای هواسونگ-۱۷ تحریم کرد.

توکیو ۳ مقام کره شمالی را در واکنش به پرتاب موشکی اخیر تحریم کرد

به گزارش سلام نو، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ژاپن روز پنجشنبه اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک را از منطقه سونان در پیونگ‌یانگ به طرف دریای ژاپن شلیک کرده است. این موشک حدود ۷۰ دقیقه پرواز کرد و احتمالا ساعت ۰۸:۱۹ به وقت محلی در ۱۲۵ مایلی جزیره اوشیما در هوکایدو واقع در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمد.

به گفته ارتش ژاپن، این موشک حدود ۶۲۰ مایل در ارتفاع ۳۷۲۸ مایلی پرواز کرد. خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA امروز تایید کرد که کره شمالی روز پنجشنبه در واکنش به مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی یک موشک بالستیک قاره‌پیمای هواشونگ-۱۷ را به صورت آزمایشی پرتاب کرده است.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن در کنفرانسی خبری گفت: این اقدامات تحریک‌آمیز که با سرعت بی‌سابقه‌ای در حال تکرار هستند، یک تهدید جدی و قریب‌الوقوع محسوب می‌شوند و کاملاغیرقابل قبول هستند.

براساس بیانیه وزارت امور خارجه ژاپن، جان ایل هو، معاون رئیس اداره صنعت مهمات، کیم سو گیل، مدیر سابق ادره کل سیاسی ارتش خلق کره و یو جین، رئیس سابق اداره صنایع مهمات کره شمالی جزو لیست این تحریم‌های جدید هستند.

در این بیاینه آمده است، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت هرگونه معامله با این سه مقام کره شمالی و مسدود کردن تمامی اموالشان در ژاپن است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید