"رجب طیب اردوغان"، رییس جمهوری ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله در این کشور از ۴۹ هزار تن فراتر رفته است.

عبور شمار قربانیان زمین لرزه ترکیه از مرز ۴۹ هزار نفر

به گزارش سلام نو به نقل از آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در اجلاس فوق العاده سران سازمان کشورهای ترک تبار گفت: تعداد قربانیان زلزله در ترکیه از ۴۹ هزار نفر فراتر رفته است.

وی همچنین افزود: امیدوارم با حمایت کشورهای دوست و برادر در مدت کوتاهی عواقب زلزله را کاهش دهیم.

"فلورانس بائر"، مدیر منطقه اروپای شرقی و آسیای مرکزی صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز در نشست خبری روزانه خود با اشاره به اینکه ویرانی‌های ناشی از زلزله‌های ترکیه بسیار زیاد است، خواستار کمک‌های بین‌المللی شد.

بائر در پاسخ به سوال خبرنگار آناتولی گفت که نیاز اساسی در منطقه زلزله‌زده سرپناه است که خارج از صلاحیت صندوق جمعیت ملل متحد است.

بائر با اشاره به اینکه زنان همواره بیشترین آسیب را در بحران‌ها و بلایای طبیعی می‌بینند، گفت که حدود ۱۶۰ هزار زن در منطقه مذکور باردار بوده و به دلیل آسیب‌های زیرساختی در دوران بارداری و زایمان با مشکلات جدی مواجه هستند.

به گزارش آناتولی، وی اظهار داشت که تنها ۱۴ درصد از درخواست کمک‌های بشردوستانه یک میلیارد دلاری که سازمان ملل برای ترکیه آغاز کرده بود، برآورده شد. میزان ویرانی‌های ناشی از زلزله به حدی است که نمی‌توان پیش بینی کرد. جامعه بین‌المللی برای پر کردن شکاف‌ها باید با دولت ترکیه همکاری کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید