۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 55425148

نئور از زیباترین دریاچه‌های ایران به شمار می‌‎آید از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم دریاچه نئور در کدام استان است.

دریاچه نئور در کدام استان است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه نئور یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین کشور به شمار می رود. در این دریاچه مناظر طبیعی و تماشایی زیادی مانند کوه های سر به فلک کشیده و گل های وحشی زیبایی خواهید دید. دریاچه نئور به عنوان بهترین مقصد برای ماهیگیری مخصوصا صید قزل آلا است. در ادامه به توضیحاتی درباره این دریاچه و محل قرارگیری آن به لحاظ استانی را بررسی می‌کنیم.

درباره دریاچه تماشایی نئور

دریاچه نئور با عنوان منطقه حفاظت‌شده زیر نظر سازمان محیط زیست کشور قرار دارد و اکوسیستم محیطی و اقلیم آن حائز اهمیت است. تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری در این دریاچه و اطراف آن، توجه کارشناسان را به خود جلب می‌کند. بیش از ۷۰ گونه گیاهی معطر و دارویی، گرداگرد دریاچه نئور را پوشانده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به شبدر، بابونه، آلاله، کنگر و خاکشیر اشاره کرد. تنوع گونه‌های جانوری در این منطقه نیز بیش از ۹۰ گونه است که از میان آن‌ها می‌توان خرس، راسو، اسب، انواع خفاش و حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند را نام برد.

دریاچه نئور در کدام استان است؟

دریاچه نئور به‌دلیل قرارگیری در مناطق خوش آب و هوای جنگلی و سرسبز، در طول سال مورد توجه طبیعت‌دوستان و گردشگران بسیاری واقع می‌شود. به‌دلیل شهرت کمتر این دریاچه از جاذبه‌های طبیعی اطراف خود، دریاچه نئور بکر و دست نخورده باقی مانده است؛ گرچه روز به روز استقبال طبیعت‌گردان و گردشگران از این منطقه بیشتر می‌شود. اطراف دریاچه نئور از مهم‌ترین سکونتگاه‌های ییلاقی عشایر نیز است.

قدم زدن در جاده خاکی اطراف دریاچه نئور و لذت بردن از گیاهان معطر کوهی در این منطقه برای بسیاری از گردشگران لذت‌بخش است. تماشای مناظر زیبای کوهپایه‌های تالش در جوار این دریاچه نیز می‌تواند خاطره‌ساز باشد. می‌توانید در اطراف دریاچه نئور عکاسی کنید و خاطرات خود را ثبت کنید. در فصل زمستان عمق ۸۰ سانتیمتری از آب این دریاچه یخ می‌بندد و به پیستی بزرگ برای اسکیت روی یخ تبدیل می‌شود.

اگر به کوهنوردی علاقه دارید می‌توانید در کوه‌های اطراف دریاچه نئور به‌سمت قله‌ها بروید تا به زیباترین چشم‌اندازهای دریای خزر و جنگل‌های شمال ایران برسید. مسیرهای مختلفی برای کوهنوردی در اطراف این دریاچه وجود دارند و یکی از معروف‌ترین قله‌ها برای صعود قله «بغروداغ» است.

دریاچه نئور در کدام استان است؟

این قله نزدیک به ۳۲۰۰ متر ارتفاع دارد و دریاچه نئور در دامنه شمالی آن واقع شده است. فضای اطراف این دریاچه برای دوچرخه‌سواری نیز بسیار مناسب است و علاقه‌مندان به دوچرخه سواری کوهستانی را جذب می‌کند. بسیاری از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در فصل‌های بهار و تابستان، فاصله بین این دریاچه تا ییلاق سوباتان در جنوب شرقی آن را که در حدود ۲۰ کیلومتر است، با دوچرخه طی می‌کنند. اسب‌سواری و قایق‌رانی نیز از دیگر تفریحات ورزشی در دریاچه نئور به شمار می‌روند. در اطراف این دریاچه امکان اجاره کردن اسب وجود دارد؛ اما اگر می‌خواهید قایق سواری کنید، باید قایق بادی با خود ببرید.

آب این دریاچه برای شنا کردن مناسب نیست و گل و لای بعضی قسمت‌های آن شکل باتلاقی دارند؛ به همین دلیل شنا کردن در این دریاچه ممنوع است. علاقه‌مندان به پرنده‌نگری می‌توانند در فصل‌ مهاجرت پرندگان از تماشای گونه‌های مختلف آن‌ها در اطراف این منطقه لذت ببرند. دریاچه نئور و مناطق اطراف آن شکارممنوع و محافظت‌شده هستند و برای حفظ امنیت حیوانات و اکوسیستم منطقه باید موارد ایمنی را رعایت کنید.

دریاچه نئور در کدام استان است؟

برای بسیاری از گردشگران اتراق در طبیعت و گذراندن یک روز در هوای آزاد، تفریحی لذت‌بخش به شمار می‌رود. این منطقه به‌دلیل بکر بودن و آب و هوای مناسب در تابستان محیطی مناسب برای پیک نیک یک‌روزه در طبیعت دارد؛ پس اگر از طرفداران این تفریح هستید حتما در سفر به اطراف این دریاچه برای گذراندن یک روز در حوالی دریاچه نئور برنامه‌ریزی کنید.

محل قرارگیری دریاچه نئور

به هر کدام از شهرهای ایران که بروید طبیعتی زیبا و منحصربفرد جلوی چشمانتان ظاهر می شود. شهر اردبیل در شمال غربی ایران با آب و هوایی مطبوع، طبیعتی بکر و دیدنی را در خود جای داده است و یکی از جاذبه های طبیعی اش دریاچه نئور است.

دریاچه نئور دریاچه ای مابین شهر اردبیل و خلخال است که در مرز بین استان گیلان و اردبیل قرار دارد. پس از اینکه ۳۵ کیلومتر از شهر اردبیل به سمت خلخال رفتید به ده بودالالو می رسید از آنجا باید جاده ای ۱۳کیلومتری را به سمت بالای کوه بروید و پس از گذر از رستای عباس آباد به این دریاچه زیبا به مساحت ۲۱۰ هکتار و عمق ۵ متر می رسید.

دریاچه نئور در کدام استان است؟

مسیر رسیدن به دریاچه کاملا آسفالت است اما جاده ای که در دور دریاچه قرار دارد خاکی ست. در این دریاچه ماهی قزل آلای رنگین کمان وجود دارد که هر سال قبل از زمستان این ماهی ها از دریاچه بیرون آورده می شوند چون آب یخ زده دریاچه باعث مرگ ماهی ها می شود و وقتی زمستان تمام شد دوباره این ماهی های کوچک پرورشی در دریاچه رها می شوند.

البته در میان گردشگران کسانی هستند که به کوهنوردی، پیاده روی و آفرود علاقه دارند، بدین جهت سه راه برای این افراد معرفی می شود:

مسیر اول از هشتپر، ریگ، کیش دیبی، شیله، مریان، قلعه جوق، حفظ‌ آباد و عباس‌ آباد.

مسیر دوم از خلخال، گیوی، فاراب، قره قشلاق، کزور، خلفلو، هل آباد، حفظ‌ آباد و عباس‌ آباد.

مسیر سوم نیز از اردبیل، هیر، شبلو و عباس‌ آباد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید