مشاور امنیت ملی دوره ترامپ با ادعای اینکه روسیه کشورهای ناتو را ترسانده و آن‌ها را از برآورده کردن خواسته‌های تسلیحاتی اوکراین بازداشته، گفت که بایدن باید قاطعانه‌تر عمل کند.

غرب از حمایت تمام عیار از اوکراین می‌ترسد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ماهرانه ناتو را از نشان دادن واکنش قاطع برای پایان پیروزمندانه این مناقشه منصرف کرد. وقت کمی برای حل این مشکل باقی مانده است.

او که در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا مشاور امنیت ملی این کشور بود، از بایدن انتقاد کرد که با «اهداف مبهم» و «ترس از تشدید مناقشه با روسیه» باعث ایجاد یک بن‌بست نظامی در اوکراین شده است. او با بیان اینکه بایدن تقریبا هیچ تلاشی برای جلوگیری از حمله روسیه به اوکراین نداشته، از محدود کردن اهدافی که اوکراین می‌تواند با سلاح‌های آمریکایی هدف قرار دهد، انتقاد کرد.

بولتون گفت: ناتو از اوکراین می‌خواهد حمله‌ای به خاک روسیه انجام ندهد و بیخیال دارایی‌های مهم روسیه مانند خط لوله انتقال گاز نورداستریم شود، در حالی که کرملین می‌تواند به هر کجای خاک اوکراین که بخواهد، حمله کند.

نورداستریم یک خط لوله انتقال گاز زیر دریاست که برای انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان طراحی شده بود، اما در ماه سپتامبر منفجر شد. این خط لوله‌ها در آن زمان هنوز فعال نبود اما محتوی گاز بود.

بولتون در اظهارات خود به گزارش‌ رسانه‌های غربی اشاره کرد که مدعی شدند یک گروه حامی اوکراین که ارتباطی با دولت این کشور ندارد، مسئول این انفجار بوده است. او گفت که حتی اگر کی‌یف مستقیما دستور انفجار این خط لوله را داده باشد، باز هم نباید کمک‌های نظامی به اوکراین تحت تاثیر قرار گیرد.

به گفته بولتون، بحث‌هایی که بر سر ارسال موشک‌های دوربرد ATACMS و جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین به راه افتاده، نشان از یک «استراتژی منفصل و گسسته» دارد که به توان اوکراین در این جنگ آسیب می‌زند. او نگرانی از تشدید تنش‌ها با روسیه را «بی‌جا» دانست.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید