تبریز از بزرگ ترین شهر های ایران است. این شهر دارای جاذبه های بسیاری است که در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی تبریز در پاییز می پردازیم.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی جاهای دیدنی تبریز در پاییز می پردازیم.

معرفی شهر و جاهای دیدنی تبریز در پاییز

شهر تبریز جزو شهر های بزرگ ایران به حساب می آید. در منطقه ای کوهستانی و نیمه جلگه ای، شهر تبریز واقع شده است. این شهر از سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان ختم می شود. همچنین این شهر از سمت غرب به دشت تبریز و شوره زار های تلخه رود ختم می شود. این شهر به دلیل اینکه در منطقه ای کوهستانی واقع شده است، دارای آب و هوایی سرد و خشک است. شهر تبریز دارای، جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی بسیاری است. سالانه گردشگران و توریست های بسیاری از سراسر دنیا جهت بازدید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی ایران، به شهر تبریز سفر می کنند. در هر فصل از سال می توانید آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری مختلفی را از شهر تبریز بازدید کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی تبریز در پاییز می پردازیم.

معرفی بازار سرپوشیده، از جاهای دیدنی تبریز در پاییز

اگر قصد دارید در فصل پاییز به شهر زیبای تبریز سفر کنید، بازار سرپوشیده از مکان های تاریخی این شهر می باشد که می توانید در آن زمان به بازدید از آن بپردازید. از بزرگ ترین بازار های سرپوشیده جهان می توان به بازار سرپوشیده تبریز اشاره کرد. این مکان تاریخی در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از ویژگی های ظاهری این مکان می توان به طاق ها و گنبد های بلند، سبک طراحی حجره ها، تیمچه ها و سازه های آجری اشاره کرد. در این بازار بیش از ۵ هزار مغازه وجود دارد. همچنین در این مکان علاوه بر مغازه، تعداد زیادی مسجد و مدرسه ساخته شده است. راسته کهنه، بازار امیر، سرای حاج میرزا علی تقی، تیمچه حاج صفرعلی، بازار حلاجان، راسته قیصریه و تیمچه مظفریه از بخش های مختلف این بازار هستند.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

تیمچه مظفریه و راسته قیصریه زیباترین بخش های بازار سرپوشیده تبریز به حساب می آیند. مساحت این مکان تاریخی حدود یک کیلومتر مربع است. نام این آثار تاریخی را در فهرست آثار ملی می توانید مشاهده کنید.

آشنایی با خانه مشروطه

از جاهای دیدنی تبریز در پاییز می توان به خانه مشروطه اشاره کرد. از این خانه به عنوان یکی از نماد های انقلاب مشروطه یاد می شود. از سال ۱۳۷۵ این خانه به موزه تبدیل شده است. روبروی مسجد جامع تبریز این خانه قرار گرفته است. قدمت این خانه به بیش از ۱۵۰ سال می رسد. خانه مشروطه توسط حاج ولی معمار ساخته شده است. مساحت این بنا به بیش از ۱۳۰۰ متر مربع می رسد. همچنین خانه مشروطه در دو طبقه ساخته شده است. مصالحی که برای ساخت این بنا استفاده شده است، سنگ، آجر و خشت می باشد. سبک معماری این بنا همانند بناهایی می باشد که در دوران قاجار ساخته شده اند. در طبقه ی اول این خانه ی زیبا و تاریخی می توانید شش طبقه را مشاهده کنید.

در طبقه دوم اتاقی روبروی حیاط وجود دارد که از زیباترین بخش های این مکان به حساب می آید. فصل پاییز بهترین زمان برای بازدید از خانه مشروطه می باشد. زیرا در این زمان گردشگران کمتری به تبریز سفر می کنند و شما عزیزان به دور از شلوغی می توانید به بازدید از آن بپردازید.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

موزه آذربایجان از جاهای دیدنی تبریز در پاییز

یکی از مهم ترین جاهای دیدنی تبریز در پاییز، موزه آذربایجان است. از قدیمی ترین موزه های کشور می توان به موزه آذربایجان اشاره کرد. این موزه در مرکز شهر واقع شده است و به راحتی می توانید از آن بازدید کنید. این موزه، بعد از موزه ملی، مهم ترین موزه باستان شناسی کشور به حساب می آید. مساحت این مکان حدود ۲۴۰۰ مربع است. این مکان در سه طبقه ساخته شده است. در هر طبقه آن چند اتاق و کتابخانه وجود دارد. در مجاورت مسجد کبود که یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز در پاییز به حساب می آید این موزه واقع شده است. در این موزه می توانید آثار تاریخی و هنری ایران را مشاهده کنید. این اثر متعلق به دوران پیش از اسلام و دوران اسلامی می باشد.

معرفی ارگ علیشاه

از دیگر جاهای دیدنی تبریز در پاییز می توان ارگ علیشاه را نام برد. نام دیگر ارگ علیشاه، ارگ تبریز می باشد. این بنا یکی از قدیمی ترین آثار شهر تبریز است. قدمت ارگ علیشاه به بیش از ۷۰۰ سال پیش باز می گردد. از بلند ترین و قدیمی ترین دیوار های تاریخی کشور می توان به ارگ علیشاه اشاره کرد. تنها بنایی که در ارتفاعات ساخته شده است و از دور دست قابل مشاهده است، ارگ تبریز و یا همان ارگ علیشاه می باشد. این بنا در ابتدا مسجدی عظیم و زیبا بوده است. با گذشت زمان و همچنین اتفاق افتادن زلزله های متعدد این بنا تخریب شده است. از آن مسجد عظیم، تنها دیواری مرتفع باقی مانده است. نام ارگ علیشاه را می توانید در فهرست آثار ملی مشاهده کنید.

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاهای دیدنی تبریز در پاییز به دست آورده باشید. اگر قصد سفر به شهر تاریخی و زیبای تبریز در فصل پاییز را دارید، می توانید از مطالب فوق استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید