۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: 55424998

چشمه های آبگرم بسیاری را در سراسر ایران می توانید مشاهده کنید. چشمه های آب گرم دارای خواص درمانی بسیاری هستند. در ادامه به بررسی خواص آب درمانی اهر می پردازیم.

آب درمانی اهر

سلام نو-سرویس گردشگری: چشمه های آبگرم جزو خاص ترین جاذبه های طبیعی نقاط خاصی از کشور می باشند. درحال حاضر شما می توانید چشمه های مختلفی را در شهر ها و روستا های مختلف کشور مشاهده فرمایید. اما چشمه های آبگرم از این قاعده مستثنی بوده و تنها در نقاط خاصی از کشور یافت می شوند. چشمه های آبگرم علاوه بر زیبایی خاص و منحصر به فرد، دارای خواص پزشکی بسیار زیاد و قابل توجهی نیز می باشند. شهر اهر یکی از نقاط مهم کشور از نظر وجود چشمه های آبگرم می باشد که تعداد قابل توجهی از این نوع چشمه ها را در حومه خود جای داده است. ما در این مقاله، آب درمانی در اهر و چشمه های آبگرم موجود در این شهر را بررسی خواهیم کرد. همچنین تعدادی از مزایای آب درمانی اهر و نکات مهم مرتبط با آن را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

چشمه های آبگرم اهر :

چشمه آبگرم حمام :

چشمه آبگرم حمام یکی از مشهور ترین چشمه های آبگرم استان آذربایجان شرقی می باشد که در مقاله آب درمانی اهر آن را بررسی خواهیم کرد. این چشمه در مسیر جاده ی اهر به کلیبر قرار گرفته است. چشمه ی آبگرم حمام از گسلی که از شمال تا جنوب غربی اهر قرار گرفته است منشا می گیرد. همچنین آب موجود در این چشمه از میان سنگ های آتشفشانی عمق زمین خارج می شود. در مظهر چشمه آبگرم حمام یک استخر ساخته شده است که دیواری نسبتا بلند اطراف آن را احاطه کرده است. آب موجود در چشمه فوق در لیست آب های سولفات به همراه کاتیون های مختلف قرار می گیرد. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر اهر، از این چشمه بی نظیر بازدید فرمایید.

چشمه آبگرم شالقون :

چشمه آبگرم شالقون یکی دیگر از چشمه های مشهور و شناخته شده ی اهر می باشد که در مقاله آب درمانی اهر به بررسی آن خواهیم پرداخت. این چشمه آبگرم طبیعی و بی نظیر در بخش جنوبی جاده ی اهر به مشکین شهر قرار گرفته است. در مظهر این چشمه شما می توانید دو حوضچه ی مختلف را مشاهده فرمایید. لازم به ذکر است که حوضچه های چشمه آبگرم شالقون برخلاف چشمه آبگرم حمام به صورت طبیعی ایجاد شده است. در انتها دقت داشته باشید که این چشمه نیز به دلیل وجود یک گسل در عمق زمین ایجاد شده است. با این حال آب موجود در چشمه فوق با چشمه آبگرم حمام متفاوت می باشد. آب موجود در چشمه آبگرم شالقون از نوع کلرور سدیم و سولفات کلسیم می باشد و دمای آن به ۳۲ درجه سانتی گراد می رسد.

آب درمانی اهر

آب درمانی اهر

چشمه آبگرم تازه کند :

چشمه آبگرم تازه کند جزو چشمه هایی می باشد که هنگام بررسی آب درمانی اهر نمی توان از آن غافل شد. چشمه تازه کند مانند چشمه ی آبگرم شالقون در بخش جنوبی جاده ی اهر به مشکین شهر قرار گرفته است. با این حال منشا چشمه های نام برده شده با یکدیگر متفاوت می باشند. آب موجود در چشمه آبگرم تازه کند از میان سنگ های آتشفشانی خارج می گردد، در صورتی که آب چشمه شالقون حاصل از وجود گسل می باشد. لازم به ذکر است که آب این چشمه نیز از نوع کلرور سدیم و سولفات کلسیم است و دمای آن به ۲۳ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

مزیت های آب درمانی اهر :

آب درمانی یا هیدروتراپی یکی از بهترین روش های ممکن برای درمان برخی از بیماری ها می باشد که امروزه مورد توجه بسیاری از پزشکان و بیماران قرار گرفته است. آب درمانی در اهر و سایر نقاط کشور دارای مزیت های نسبتا مشابهی می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. از مهم تربن مزیت های آب درمانی اهر می توان به بهبود بیماری های قلبی و عروقی، بهبود بیماری آرتروز، تقویت عضلات بخش های مختلف بدن، رفع خستگی، کاهش استرس ناشی از فعالیت های روزانه و ... اشاره کرد.

با این حال باید قبل از آب درمانی به نکات مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید از مزایای فوق استفاده نمایید. در غیر این صورت ممکن است که هیدروتراپی نه تنها برای برخی ها مفید واقع نشود، بلکه معضلاتی را نیز برای ایشان به همراه داشته باشد.

نکات مهم مرتبط با آب درمانی اهر :

در بخش های قبلی مقاله شما را با تعدادی از چشمه های آبگرم اهر و نوع آب موجود در آن ها آشنا کردیم. یکی از نکات مهمی که در زمینه آب درمانی اهر باید به آن توجه داشته باشید، نوع آب موجود در چشمه است. ممکن است که پوست بدن افراد به برخی از املاح موجود در چشمه های آبگرم، حساسیت داشته باشد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر به دنبال هیدروتراپی حرفه ای هستید، قبل از شروع آن با یک پزشک متخصص مشورت نمایید.

آب درمانی اهر

آب درمانی اهر

لازم به ذکر است که آب درمانی در اهر و یا سایر نقاط مختلف کشور به افراد با فشار خون بالا، مبتلا به تب، سرطان، بیماری های قلبی و عروقی مزمن، بیماری های کلیوی، تشنج و ... توصیه نمی گردد.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه آب درمانی اهر و نکات مهم مرتبط با آن به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید