ارومیه جزو شهرستان های آذربایجان غربی است. زیبایی های ارومیه در فصل تابستان به اوج خود میرسند. در این مقاله برخی از جاهای دیدنی ارومیه در تابستان را معرفی میکنیم.

جاهای دیدنی ارومیه در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: استان آذربایجان غربی جزو بزرگ ترین استان های ایران محسوب می شود که شهرستان های متعددی را در خود جای داده است. ارومیه معروف ترین شهر، آذربایجان غربی می باشد. این شهر از قدمت بسیاری برخوردار است و جزو قدیمی ترین شهر های ایران محسوب می شود. همچنین قدمت شهر ارومیه به بیش از سه هزار سال می رسد. شهر ارومیه به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متعدد، جزو مهم ترین شهر های گردشگری ایران به حساب می آید. به همین علت سالانه گردشگران و توریست های بسیاری جهت تفریح و بازدید از جاذبه های گردشگری، به این شهر زیبا و تاریخی سفر می کنند.

آب و هوای شهر ارومیه کوهستانی می باشد زیرا این شهر در محدوده ای کوهستانی واقع شده است. به همین علت تابستان های این شهر گرم می باشد. بهترین زمان برای سفر به شهر ارومیه فصل تابستان میباشد. در این فصل زیبایی های طبیعت شهر ارومیه دو چندان می شود. همچنین آب و هوای ارومیه در شهر تابستان مناسب است و به راحتی می توانید به بازدید از جاذبه های گردشگری آن بپردازید. در این مقاله به معرفی تعدادی از جاهای دیدنی ارومیه در تابستان می پردازیم.

آشنایی با دریاچه ارومیه

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی ارومیه در تابستان، دریاچه ارومیه می باشد. در حال حاضر این دریاچه بزرگ ترین آبگیر دائمی در غرب آسیا به حساب می آید. آب این رودخانه را بیش از ۶۰ رودخانه تامین می کنند. همچنین آب دریاچه ارومیه بسیار شور می باشد. زرینه رود، باراندوز، شهرچای، سیمینه رود، تلخه رود، زولا و نازلو نام برخی از رودخانه هایی هستند که آب دریاچه ارومیه را تامین می کنند. بزرگ ترین رودخانه هایی که مسئولیت تامین آب این دریاچه را دارند، سیمینه رود و زرینه رود می باشند. بخش از آب این دریاچه توسط بارش باران و برف تامین شده است. همان طور که گفته شد آب این دریاچه شور است و به همین علت آب آن به سرعت تبخیر می شود. هنگامی که به بازدید از این دریاچه بپردازید، آن را در رنگ های مختلفی می توانید مشاهده کنید.

موجودات میکروسکوپی داخل این دریاچه وجود دارند که فعالیت آنها باعث می شود دریاچه به رنگ های سرخ و نارنجی دیده شود. به عبارت دیگر، زمانی که آب این دریاچه تبخیر می شود، غلظت نمک آن افزایش می یابد. با افزایش غلظت نمک تعداد موجودات میکروسکوپی زیاد می شود و در نهایت دریاچه به رنگ سرخ در می آید. دریاچه ارومیه از لحاظ تنوع زیستی دارای اهمیت بسیاری است. به همین علت این دریاچه جزو مناطق حفاظت شده ایران به حساب می آید. اگر علاقه مند به بازدید از دریاچه ارومیه هستید، می توانید در فصل تابستان به این شهر سفر کنید و به بازدید از آن بپردازید.

جاهای دیدنی ارومیه در تابستان

جاهای دیدنی ارومیه در تابستان

معرفی برج سه گنبد از جاهای دیدنی ارومیه در تابستان

یکی از جاهای دیدنی ارومیه در تابستان، برج سه گنبد می باشد. این برج از لحاظ تاریخی دارای اهمیت بسیاری است. قدمت این بنای تاریخی به بیش از ۸۰۰ سال می رسد و در دوره ی حکومت پادشاهان سلجوقی آن را ساخته اند. برج سه گنبد دارای معماری خاص و منحصر به فردی می باشد. به همین علت مورد توجه باستان شناسان بسیاری قرار گرفته است. این برج را می توانید در جنوب شرقی شهر ارومیه مشاهده کنید. سنگ و آجر مصالحی هستند که برای ساخت برج سه گنبد از آنها استفاده شده است. قسمت های پایینی برج سه گنبد را با سنگ های تراش خورده خاکستری تزئین کرده اند. در ورودی این بنا، سه کتیبه تاریخی و قدیمی را می توانید مشاهده کنید. زبان این کتیبه ها کوفی می باشد. در انتهای این کتیبه ها تاریخ ۵۸۰ هجری هک شده است. این تاریخ نشان دهنده ی زمانی می باشد که برج سه گنبد را ساخته اند. قطر این برج حدود ۱۲ متر است. همچنین این برج دارای دو ورودی است.

جاهای دیدنی ارومیه در تابستان

جاهای دیدنی ارومیه در تابستان

آشنایی با آبشار شملکان

یکی از زیباترین جاهای دیدنی ارومیه در تابستان، آبشار شملکان می باشد. این آبشار در نزدیکی روستایی به نام شملکان قرار گرفته است. اطراف این آبشار طبیعتی زیبا و بکر ار می توانید مشاهده کنید. زیبایی این آبشار و زیبایی های اطراف آن در فصل تابستان به اوج خود می رسند. بنابراین فصل تابستان بهترین زمانی است که می توانید به بازدید از این آبشار زیبا و دیدنی بپردازید. این آبشار فصلی می باشد و آب آن بستگی به میزان بارش در طول سال دارد. در فصل بهار و تابستان آبشار شملکان در پر آب ترین حالت خود می باشد. در اطراف این آّبشار، گیاهان دارویی بسیاری می رویند. کنگر و اسپینگ نمونه هایی از گیاهان دارویی هستند که در اطراف آبشار شملکان می توانید آنها را پیدا کنید. در نزدیکی این آبشار جاذبه های گردشگری دیگری وجود دارد که بعد از دیدن آبشار شملکان می توانید اقدام به بازدید از آنها کنید.

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاهای دیدنی ارومیه در تابستان به دست آورده باشید. اگر قصد سفر به شهر ارومیه را دارید، فصل تابستان بهترین انتخاب ممکن می باشد. همچنین هنگام بازدید از این شهر در فصل تابستان می توانید از مطالب فوق بهره ببرید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    1 0
    ارومیه قلب آذربایجان ❤خاک ابدی و خط قرمز ترکها ❤یاشاسین آذربایجان ❤یاشاسین اورمیه ❤یاشاسین ترک ❤
  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    ارومیه قلب آذربایجان ❤ به دیار آذربایجان ارومیه شهر والیبالی و والیبال نشین خطه آذربایجان دومین شهر ترک نشین ایران بعد از شهر برادر و قارداش تبریز ❤شهر شهیدان باکری ها و امینی ها فرمانده لشگر قهرمان 31عاشورا، شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف، شهر والیبالی و پایتخت والیبال آذربایجان ، شهر آشیق های آذربایجان، شهر مهد و فرهنگ و قلب ابدی آذربایجان خوش آمدید ❤ آذربایجان دیارنا گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ❤ به دیار آذربایجان شهر زیبایی ارومیه خیلی خوش آمدید ❤ ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها) خونگرمو مهمان نوازیم ❤ یاشاسین ایران ❤ یاشاسین آذربایجان ❤ یاشاسین اورمیه ❤ ❤ ارومیه قلب آذربایجان ❤

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید