دریاچه نئور از بهترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران است، با ما همراه باشید و از امکانات تا تفریحات دریاچه نئور اردبیل بدانید.

از امکانات تا تفریحات دریاچه نئور اردبیل

سلام نو _ سرویس گردشگری: گاهی از یک جاده قدیمی در حال عبور هستیم اما بی توجه به اینکه چه زیبایی‌های منحصر به فردی در کنار همین جاده آرمیده‌اند. متاسفانه در مورد بسیاری از جاذبه‌های دیدنی ایران اطلاع رسانی زیادی صورت نمی‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود تا گردشگران از وجود چنین جواهری در دل ایران بی خبر باشند. دریاچه نئور نیز دقیقا جزء همین دسته از جاذبه‌های طبیعی است. این دریاچه با وجود اینکه در نزدیکی یکی از جاده‌های معروف ایران، یعنی جاده اسالم به خلخال وجود دارد، با این حال کمتر کسی از وجود آن آگاه است.

درباره دریاچه نئور

دریاچه نئور ما بین شهرستان تالش و اردبیل و همچنین خلخال قرار دارد. این دریاچه را نمی‌توان به شهر خاصی نسبت داد چون دقیقا در نقطه مرزی بین اردبیل و گیلان قرار گرفته. در اصل ۴۸ کیلومتر از جنوب شرقی اردبیل که به سمت خلخال بروید، در یکی از دره‌های کوهستانی باغرو و در ارتفاعی حدود ۲۵۰۰ متر از سطح دریا، دو دریاچه کوچک و بزرگ به چشم شما خواهند خورد. این دو دریاچه در مراتعی به مساحت ۲۱۰ هکتار قرار دارند که واقعا مساحت وسیعی است.

از امکانات تا تفریحات دریاچه نئور اردبیل

نکته جالب و قابل تامل در مورد دریاچه نئور این است که دو دریاچه در فصل بهار به یکدیگر می‌پیوندند و یک دریاچه بزرگ و واحد تشکیل می‌دهند. عمق متوسط این دریاچه حدود ۵ متر است. با احتساب اینکه عمق استخر قهرمانی حدود ۶ متر است، پس می‌توان آن را جزء دریاچه‌های نسبتا عمیق طبقه بندی کرد.

دریاچه نئور به صورت طبیعی ایجاد شده و آب آن شیرین و قابل شرب است. دلیل شیرین بودن آب دریاچه نئور، وجود چشمه‌هایی است که از رشته کوه باغرو نشات می‌گیرند. حجم آب این دریاچه آنقدر زیاد است که در سال ۱۳۶۶ بر سر تنها خروجی این دریاچه سدی احداث کردند تا آب منطقه را تامین کند.

بارندگی بالای این منطقه کوهستانی باعث شده تا چشمه‌های زیادی در این اطراف ایجاد شوند. همین چشمه‌های زیر زمینی که همواره از دل زمین می‌جوشند، باعث ثبات و پایداری دریاچه نئور شده‌اند. حتی در گرم‌ترین فصل سال یعنی تابستان نیز هوای این منطقه خنک و بهاری است. به دلیل وجود آب کافی و شرایط مساعد جوی، خاک این منطقه بسیار حاصل‌خیز است.

از امکانات تا تفریحات دریاچه نئور اردبیل

امکانات و تفریحات دریاچه دیدنی نئور

با سفر به دریاچه نئور مطمئنا لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد. ما نیز در ادامه می خواهیم برخی از امکانات و سرگرمی های موجود در این دریاچه را برایتان معرفی کنیم:

محیط اطراف دریاچه نئور از بکرترین و دست نخورده‌ترین مناطق طبیعی در شمال غربی ایران محسوب می‌شود. این منطقه امکانات خاصی ندارد و برای طبیعت‌گردان که عاشق طبیعت دنج هستند، انتخابی مناسب به شمار می‌رود. در اطراف دریاچه نئور تنها چند سکو برای اتراق، یک سرویس بهداشتی و بوفه‌ای کوچک با اجناس محدود وجود دارد. برای انجام ورزش‌های مختلف و اتراق در طبیعت باید لوازم و تجهیزات مورد نیاز را با خود ببرید؛ همراه داشتن غذا و آب کافی نیز ضروری است.

با توجه به جاذبه‌های طبیعی برجسته در اطراف دریاچه نئور می‌توانید برای لذت بیشتر از زیبایی‌های این منطقه، یک شب در اطراف این دریاچه اقامت کنید. برای اقامت شبانه در اطراف دریاچه نئور باید در این منطقه کمپ کنید. با توجه به کمبود امکانات در اطراف این دریاچه باید لوازم و وسایل مورد نیاز برای کمپ کردن در طبیعت را با خود ببرید.

از امکانات تا تفریحات دریاچه نئور اردبیل

این منطقه کوهستانی است و حتی در فصل‌های گرم سال نیز با غروب خورشید و آغاز شب، هوا رو به سردی می‌رود. لباس گرم، کیسه خواب، بادگیر، چادر و زیرانداز مناسب از واجب‌ترین وسایل برای کمپ کردن اطرف دریاچه نئور هستند؛ غذا و آب کافی نیز به‌همراه داشته باشید. این منطقه برای کمپ کردن مناسب است و امنیت بالایی دارد؛ اما در صورت تمایل می‌توانید هتل‌ها و اقامتگاه‌های سنتی نزدیک به این دریاچه را برای اقامت شبانه انتخاب کنید.

ماهیگیری: یکی از جاذبه های دیدنی دریاچه نئور وجود ماهی های قزل آلای رنگین کمانی است که می توانید در شهریور ماه در مسابقه ماهیگیری شرکت کنید یا اینکه برای تفریح خودتان اقدام به ماهیگیری نمایید. فقط توجه داشته باشید که ماهی های دریاچه باید قبل از شروع فصل سرما صید شوند وگرنه با یخ زدن آب دریاچه همگی تلف می شوند.

پیک نیک و عکاسی: در اطراف این دریاچه زیبا می توانید ساعت ها وقت بگذرانید و متوجه گذر زمان نباشید، به دور از هیجانات شهری در منطقه ای تمیز و زیبا پیک نیک برپا کنید و از زیبایی های این منطقه لذت ببرید.

از امکانات تا تفریحات دریاچه نئور اردبیل

در هنگام سفر به این منطقه دوربین عکاسی فراموش نشود، زیرا دارای چشم اندازهای بی نظیری است که می توانید عکس های هنری دلربایی ثبت کنید.

تماشای گل ها و اسب های زیبا: اگر در فصل بهار عازم این منطقه می شوید، با صحنه های دل فریبی روبرو خواهید شد، گویی طبیعت لباس رنگارنگ به تن کرده و گل های وحشی چشم اندازی تماشایی برایتان هدیه می دهند. همچنین اسب های زیبایی در کنار دریاچه نئور زندگی می کنند که صحنه ای بسیار جذاب ایجاد می کنند.

استفاده از گیاهان دارویی: منطقه دریاچه نئور سرشار از گیاهانی است که دارای خواص درمانی هستند و در این اطراف گیاهانی مانند بابونه، بومادران، پنج انگشت، کنگر، خاکشیر می توانید جمع آوری کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید