اردبیل جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارد از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پرطرفدارترین دریاچه اردبیل کجاست.

پرطرفدارترین دریاچه اردبیل کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: برای بسیاری از طبیعت‌دوستان بازدید از بکرترین جاذبه‌های طبیعی مانند دریاچه نئور هیجان‌انگیز است. دریاچه نئور با قرارگیری در نزدیکی شهرهایی مانند اردبیل و خلخال، نسبت به سایر جاذبه‌های اطراف آن کمتر شناخته شده است. این دریاچه زیبا در دامنه کوه‌های تالش قرار گرفته است و برای اتراق در طبیعت، محیطی دلچسب دارد. دریاچه نئور در شمال غربی ایران و حد فاصل استان‌های گیلان و اردبیل واقع شده است. این دریاچه در میان کوه‌های بلند قرار دارد؛ به همین دلیل، منطقه‌ای سردسیر و پر بارش است. گردشگران بسیاری در طول سال در سفر به استان‌های گیلان و اردبیل از دریاچه نئور بازدید می‌کنند. در سفر به دریاچه نئور، از تماشای زیبایی‌های اطراف آن غافلگیر خواهید شد.

درباره دریاچه پرطرفدارتر نئور

دریاچه نئور دریاچه ای مابین شهر اردبیل و خلخال است که در مرز بین استان گیلان و اردبیل قرار دارد. پس از اینکه ۳۵ کیلومتر از شهر اردبیل به سمت خلخال رفتید به ده بودالالو می رسید از آنجا باید جاده ای ۱۳کیلومتری را به سمت بالای کوه بروید و پس از گذر از رستای عباس آباد به این دریاچه زیبا به مساحت ۲۱۰ هکتار و عمق ۵ متر می رسید.

پرطرفدارترین دریاچه اردبیل کجاست؟

مسیر رسیدن به دریاچه کاملا آسفالت است اما جاده ای که در دور دریاچه قرار دارد خاکی ست. در این دریاچه ماهی قزل آلای رنگین کمان وجود دارد که هر سال قبل از زمستان این ماهی ها از دریاچه بیرون آورده می شوند چون آب یخ زده دریاچه باعث مرگ ماهی ها می شود و وقتی زمستان تمام شد دوباره این ماهی های کوچک پرورشی در دریاچه رها می شوند.

وجود بارندگی های مناسب و چشمه های فراوان در این منطقه باعش شده که آب دریاچه همیشه پرآب باشد. در فصل گرم سال گردشگران زیادی به کنار دریاچه می روند تا از هوای مطبوع آن استفاده کنند و در طبیعت بکر اطراف دریاچه مدتی را استراحت کنند. برای ماندن در کنار دریاچه هیچ امکانات هاصی وجود ندارد و فقط می توانید در چادر اقامت کنید.

در اینجا گیاهان متنوعی رشد می کنند بعضی از پرندگان مهاجر عبوری هم مدتی را در این دریاچه می گذرانند. نواحی اطراف این دریاچه در منطقه حفاظت شده لیسار قرار دارد و با توجه به قوانین خاصی مناطق حفاظت شده شکار پرندگان آبی این دریاچه ممنوع است و به همین دلیل هیچ عاملی حیات وحش آن را به خطر نمی اندازد.

پرطرفدارترین دریاچه اردبیل کجاست؟

کسانی که علاقه به دشت و طبیعت دارند هر سال در فصل بهار در مسیر نئور به سوباتان را که از معروف ترین مسیرهای طبیعت گردی شمال کشور است را کوهنوردی می کنند و غرق در طبیعت وصف ناپذیر این منطقه می شوند. این دریاچه بزرگ ‌ترین دریاچه طبیعی و آب شیرین اردبیل است و در سال ۱۳۶۶ سدی در تنها خروجی دریاچه ساخته شد تا آب را برای استفادههای کشاورزی ذخیره کنند.

ییلاق سوباتان که از زیباترین مناطق ییلاقی کشور است در ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی دریاچه نئور قرار دارد پس اگر به دیدن این دریاچه زیبا رفتید این ییلاق سبز را از دست ندهید و سری هم به آنجا بزنید.

دسترسی عالی به نئور؛ پرطرفدارترین دریاچه اردبیل

دریاچه نئور در مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل و دامنه‌های کوه تالش قرار دارد. این دریاچه از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در شمال غربی ایران به شمار می‌رود و دسترسی به آن از هر دو استان گیلان و اردبیل میسر است. به‌دلیل وجود مسیر آسفالت و مناسب برای دسترسی به این دریاچه از سمت استان اردبیل، تردد به‌سمت این منطقه بیشتر از سمت اردبیل و خلخال صورت می گیرد.

پرطرفدارترین دریاچه اردبیل کجاست؟

برای رسیدن به دریاچه نئور باید به مسیری پرپیچ‌وخم در دامنه‌ کوهستان تالش وارد شوید. با بالا رفتن از کوه‌های تالش به این دریاچه خواهید رسید. این منطقه موردتوجه علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی قرار دارد. مسیر پیاده‌روی از این دریاچه تا ییلاق سوباتان نیز برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی بسیار جالب‌توجه است.

دشت‌های اطراف دریاچه نئور از اواخر بهار تا پایان تابستان پوشیده از گل‌های رنگارنگ و مراتع سرسبز می‌شوند. مسیر پرپیچ‌وخم کوهستانی به‌سمت این دریاچه زیباترین چشم‌اندازها از دشت‌های کوهپایه‌ای را دارد و پیمودن آن در حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. این جاده آسفالت است؛ اما مسیر دورتادور دریاچه، جاده‌ای خاکی و مناسب برای پیاده روی است.

برای دسترسی به این دریاچه می توانید از حاشیه جنوب شرقی شهر اردبیل یعنی میدان ایثار وارد جاده خلخال شوید و پس از طی ۳۵ کیلومتر به ده بودالالو برسید. در سمت چپتان مسیر روستای عباس آباد را خواهید دید که حدودا ۱۰ کیلومتر بوده و پس از عبور از کنار روستای عباس‌ آباد وارد جاده دریاچه خواهید شد که حدودا ۵ کیلومتر است، در این هنگام دریاچه را خواهید دید، توجه داشته باشید که جاده کوهستانی دریاچه آسفالت بوده ولی جاده دور دریاچه خاکی است.

پرطرفدارترین دریاچه اردبیل کجاست؟

البته در میان گردشگران کسانی هستند که به کوهنوردی، پیاده روی و آفرود علاقه دارند، بدین جهت سه راه برای این افراد معرفی می شود:

مسیر اول از هشتپر، ریگ، کیش دیبی، شیله، مریان، قلعه جوق، حفظ‌ آباد و عباس‌ آباد.

مسیر دوم از خلخال، گیوی، فاراب، قره قشلاق، کزور، خلفلو، هل آباد، حفظ‌ آباد و عباس‌ آباد.

مسیر سوم نیز از اردبیل، هیر، شبلو و عباس‌ آباد.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
    1 0
    سلام.بقدری زیبا و قشنگ است که فکر میکنی درقسمتی از بهشت هستی.ولی حتما لباس گرم همراه داشته باشید چون درتابستان هم سرد است.
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    اردبیل بهشت ایران هست اما در سرمایه گداری بجای آن سهم و حق اردبیل را در جهنم ایدان در یزد و کرمان هزینه می‌کنند اجحاف در حق اردبیل بی نهایت است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید