طبیعت‌گردی از جمله کارهای مهیج در سفر است، با ما همراه باشید تا بدانیم بهترین دسترسی به دریاچه نئور اردبیل چیست.

بهترین دسترسی به دریاچه نئور اردبیل چیست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه نئور به عنوان بزرگترین دریاچه طبیعی آب شیرین در استان اردبیل واقع شده است و یکی از دیدنی های طبیعی مشهور ایران به شمار می رود. نئور یکی از زیباترین و دیدنی‌ ترین جاذبه های طبیعی استان‌ است که آب و هوای مطبوع و خنکی دارد و هرساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند.

آشنایی با دریاچه نئور در اردبیل زیبا

دریاچه نئور در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا و در دره‌ های کوهستان‌ های تالش قرار گرفته است و به دلیل قرار گیری این دریاچه بین دو استان گیلان و اردبیل شاهد آب و هوای مطبوع و چشم اندازهای سرسبز و زیبایی خواهید بود، گویی به عنوان شاهکار زیبای طبیعت در میان شهرستان تالش و شهرهای اردبیل و خلخال دیده می شود و همچون نگینی در طبیعت این منطقه می درخشد.

دریاچه نئور شامل دو دریاچه ۴۰ هکتاری و ۱۸۰ هکتاری است که در فصل بهار به هم می رسند و دریاچه ای با عمق حدودا ۵ تا ۱۳ متر و وسعتی حدودا ۲۰۰ هکتار ایجاد می کنند.

بهترین دسترسی به دریاچه نئور اردبیل چیست؟

در محیط اطراف این دریاچه، اکوسیستمی جالب تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و محیطی برای زیستگاهی، اکوتوریستی، زنبورداری، کشاورزی و دامداری دارای ارزش و اهمیت زیادی است. برای استفاده از آب این دریاچه سدی به نام قانلی دره احداث شده است.

با سفر به دریاچه نئور مطمئنا لحظات خوشی را تجربه خواهید کرد. ما نیز در ادامه می خواهیم برخی از امکانات و سرگرمی های موجود در این دریاچه را برایتان معرفی کنیم:

ماهیگیری: یکی از جاذبه های دیدنی دریاچه نئور وجود ماهی های قزل آلای رنگین کمانی است که می توانید در شهریور ماه در مسابقه ماهیگیری شرکت کنید یا اینکه برای تفریح خودتان اقدام به ماهیگیری نمایید. فقط توجه داشته باشید که ماهی های دریاچه باید قبل از شروع فصل سرما صید شوند وگرنه با یخ زدن آب دریاچه همگی تلف می شوند.

پیک نیک و عکاسی: در اطراف این دریاچه زیبا می توانید ساعت ها وقت بگذرانید و متوجه گذر زمان نباشید، به دور از هیجانات شهری در منطقه ای تمیز و زیبا پیک نیک برپا کنید و از زیبایی های این منطقه لذت ببرید.

بهترین دسترسی به دریاچه نئور اردبیل چیست؟

در هنگام سفر به این منطقه دوربین عکاسی فراموش نشود، زیرا دارای چشم اندازهای بی نظیری است که می توانید عکس های هنری دلربایی ثبت کنید.

تماشای گل ها و اسب های زیبا: اگر در فصل بهار عازم این منطقه می شوید، با صحنه های دل فریبی روبرو خواهید شد، گویی طبیعت لباس رنگارنگ به تن کرده و گل های وحشی چشم اندازی تماشایی برایتان هدیه می دهند. همچنین اسب های زیبایی در کنار دریاچه نئور زندگی می کنند که صحنه ای بسیار جذاب ایجاد می کنند.

استفاده از گیاهان دارویی: منطقه دریاچه نئور سرشار از گیاهانی است که دارای خواص درمانی هستند و در این اطراف گیاهانی مانند بابونه، بومادران، پنج انگشت، کنگر، خاکشیر و ... می توانید جمع آوری کنید.

دسترسی بهتر به دریاچه نئور

دریاچه نئور در مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل و دامنه‌های کوه تالش قرار دارد. این دریاچه از زیباترین جاذبه‌های طبیعی در شمال غربی ایران به شمار می‌رود و دسترسی به آن از هر دو استان گیلان و اردبیل میسر است. به‌دلیل وجود مسیر آسفالت و مناسب برای دسترسی به این دریاچه از سمت استان اردبیل، تردد به‌سمت این منطقه بیشتر از سمت اردبیل و خلخال صورت می گیرد.

بهترین دسترسی به دریاچه نئور اردبیل چیست؟

برای رسیدن به دریاچه نئور باید به مسیری پرپیچ‌وخم در دامنه‌ کوهستان تالش وارد شوید. با بالا رفتن از کوه‌های تالش به این دریاچه خواهید رسید. این منطقه موردتوجه علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی قرار دارد. مسیر پیاده‌روی از این دریاچه تا ییلاق سوباتان نیز برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی بسیار جالب‌توجه است.

دشت‌های اطراف دریاچه نئور از اواخر بهار تا پایان تابستان پوشیده از گل‌های رنگارنگ و مراتع سرسبز می‌شوند. مسیر پرپیچ‌وخم کوهستانی به‌سمت این دریاچه زیباترین چشم‌اندازها از دشت‌های کوهپایه‌ای را دارد و پیمودن آن در حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. این جاده آسفالت است؛ اما مسیر دورتادور دریاچه، جاده‌ای خاکی و مناسب برای پیاده روی است.

مسیر دسترسی به دریاچه نئور در میانه مسیر جاده اردبیل به خلخال قرار دارد. برای رسیدن به این دریاچه باید از سمت اردبیل به خلخال بروید و اگر از تهران یا شهرهای خارج از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی قصد تردد به این منطقه را دارید، خود را به زنجان و مسیر جنوب به شمال جاده خلخال-اردبیل برسانید.

بهترین دسترسی به دریاچه نئور اردبیل چیست؟

در فاصله حدودی ۴۰ کیلومتری از اردبیل، روبه‌روی روستای «بودالالو» و سمت شرق جاده اردبیل-خلخال، جاده ای پرپیچ‌وخم به‌سمت دریاچه نئور و روستاهای اطراف آن وجود دارد. پس از پیمودن ۱۲ کیلومتر در این جاده به یک خروجی در سمت راست خواهید رسید که شما را به روستای «داش بلاغ» و جنوب دریاچه نئور می‌رساند و مسیر در امتداد جاده قبلی به بخش شمالی این دریاچه می‌رسد. روستای «عباس آباد» نیز در طول مسیر این دریاچه قرار دارد.

برای تردد به‌سمت دریاچه نئور از استان گیلان می‌توانید به حوالی جنگل‌های لیسار و ییلاق سوباتان بروید و با گذشتن از مسیری پرپیچ‌وخم در غرب منطقه سوباتان به این دریاچه برسید. جاده‌های منتهی به دریاچه نئور از مسیر کوهستان عبور می‌کنند و از زیباترین مسیرهای جاده‌ای شمال غربی ایران هستند.

آدرس دریاچه نئور: مرز بین استان‌های گیلان و اردبیل، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سخاوت قلی زاده بورستان خلخال IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    تعطیلات خرداد ۱۴۰۰ رفتیم خوب بود هوای عالی طبیعت زیبا سرسبز .کلی توریست اومده بودن شلوغ بودولی متاسفانه متاسفانه از نظر امکانات رفاهی سرویس بهداشتی نداشت که واقعا جای تاسف بود که صحنه های از مسافران رو می دیدیم متاسف میشدیم البته این مختص دریاچه نئور نیست اکثر مکان های توریستی فاقد سرویس بهداشتی هست .
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
    0 0
    +
  • اردبیلی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    0 1
    جاده اش افتضاح است اگر رفتی باید چند میلیون خرج زیر سازی ماشین خود کنار بگذاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید