رئیس جمهور ترکیه درباره عضویت فنلاند در سازمان ناتو گفت: این روند همانطور که لازم است طی خواهد شد.

واکنش اردوغان به پیوستن فنلاند به ناتو

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز چهارشنبه در ارتباط با پیوستن فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که کشورش آماده انجام مأموریت و پایبندی به تعداتش در این خصوص است.

رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور پس از پایان نشست گروه مجلس این حزب در پاسخ به سئوال خبرنگاران در زمنیه عضویت فنلاند در سازمان ناتو گفت: این روند همانطور که لازم است طی خواهد شد. به تعهدات خود عمل خواهیم کرد.

اردوغان با اشاره به دیدار قریب الوقوع خود با «سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند در ترکیه گفت: روز جمعه با رئیس جمهور این کشور دیدار خواهیم کرد. به قول خود عمل می‌ کنیم.

در همین ارتباط، دو مقام ارشد ترکیه ساعاتی پیش مدعی شدند که آنکارا تا پیش از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور، با درخواست فنلاند برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) موافقت خواهد کرد.

به گفته این مقامات، پارلمان ترکیه به احتمال زیاد پیش از تعطیلی در اواسط آوریل برای انتخابات، با درخواست فنلاند موافقت می‌کند.

رجب طیب اردوغان هفته گذشته اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور ۱۴ مه(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) برگزار خواهد شد.

سوئد و فنلاند پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، درخواست خود برای پیوستن به ناتو را ارائه کردند اما ترکیه به طور مشخص با درخواست استکهلم مخالفت کرده است.

آنکارا، استکهلم را به پناه دادن به اعضای گروه‌های تروریستی متهم کرده و از سوئد خواسته تا برای به دست آوردن چراغ سبز آنکارا، آنها را به ترکیه مسترد کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید