بازارگردی در هر مقصدی جذاب است و در بندرعباس رنگ و بویی دیگر دارد، با ما همراه باشید تا بدانیم بازار ماهی‌فروشان بندر عباس کجا قرار دارد.

بازار ماهی‌فروشان بندر عباس کجا قرار دارد؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: سفر به جنوب با خوردن ماهی کامل می‌شود، به‌خصوص ماهی‌های تازه دریای آزاد. یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای عرضه آبزیان تازه، بازار ماهی‌فروشان بندر عباس است. این بازار تازه‌التاسیس امروزه به یکی از مقاصد و جاذبه‌ های گردشگری بندر عباس تبدیل شده و با گستره متنوع آبزیان، برای هر بیننده‌ای وسوسه‌برانگیز است.

آشنایی با بازار جذاب ماهی‌فروشان بندر عباس

بازار ماهی‌فروشان بندر عباس به همراه پارکینگی دو طبقه، به مساحت ۱۱ هزار متر مربع، به‌تازگی احداث شده و از زمان تاسیس برو و بیایی پیدا کرده است. به ادعای شهرداری بندرعباس، این بازار بزرگ‌ترین بازار ماهی کشور محسوب می‌شود. کمتر کسی هست که به بندرعباس برود و سری به بازار ماهی نزند. به سمت بازار ماهی‌فروشان که بروید، قبل از رسیدن به محدوده‌ مسقف، ماهی‌فروشانی را می‌بینید که در زیر کپرها یا در فضای باز سبدهایی از ماهی را جلوی خود گذاشته‌اند و مشغول فروش و پاک کردن آن‌ها هستند. سمت هر کدام بروید، انواع ماهی را در دست می‌گیرند و از تازگی و خوشمزه بودن تک تک‌شان می‌گویند.

بازار ماهی‌فروشان بندر عباس کجا قرار دارد؟

بیشتر خریداران از وضعیت بهداشت بازار رضایت دارند؛ اما قیمت‌ها صدای بعضی‌ها را درآورده است. اگر به دنبال ماهی‌ ارزان‌تر بودید، می‌توانید شب‌هنگام ۵۰۰-۶۰۰ متری به سمت غرب از بازار فاصله بگیرید و در جاده ساحلی از ماهی‌گیرانی که آنجا بازار راه می‌اندازند خرید کنید. از نزدیک‌ترین جاهای دیدنی بندر عباس به بازار ماهی‌فروشان، می‌توان به حمام گله‌داری اشاره کرد که در حدود ۷۰۰ متری بازار قرار دارد.

جالب است بدانید که دیواره‌های محدوده سرپوشیده این بازار شبکه‌ای است و هوا در آن جریان دارد. همچنین بوی ماهی و میگویی که در بازار می‌پیچد، تند است. به این بویِ ماهی‌ها باید بوی رطب، سیر و تمر اضافه کرد تا بتوانید حال و هوای بازار را به‌خوبی توصیف کنید. ناگفته نماند که قرار بود شهرداری این منطقه ساختمانی را برای ماهی‌فروشان بسازد تا فروشندگان ماهی سامانی بگیرند. مسافرانی که به شهر بندرعباس سفر می‌کنند، برایِ بازدید از بازار ماهی‌فروشان می‌توانند از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب به خرید کردن در آن بپردازند.

بازار ماهی‌فروشان بندر عباس کجا قرار دارد؟

این بازار در بلواری واقع‌شده است که اسکله را به شهر وصل می‌کند که در بین اهالی این شهر به بلوار صیادان شهرت دارد. بازار ماهی‌فروشان و پارکینگ دوطبقه آن به مساحت یازده هزار مترمربع در حدود ده سال پیش‌ساخته شده است که از زمان افتتاح آن تا به امروز محل دادوستد بسیاری از کسب‌وکارهای صیادی بوده است.

محل قرارگیری بازار ماهی فروشان و بازدید از آن

شهر بندرعباس که در جنوب ایران قرار دارد، از جاذبه‌های بسیاری برخوردار است. به‌طوری‌که هرساله گردشگران بسیاری در قالب تور ایران‌گردی و تور بندرعباس به‌ویژه در نیمه دوم سال راهی سفر به این خطه پهناور ایران عزیزمان می‌شوند. در کنار ساحل‌های زیبای بندرعباس شما می‌توانید از دیگر دیدنی‌های بندرعباس همچون بازار ماهی‌فروشان بازدید کنید.

گردشگران در ابتدای بازدید از این بازار می‌توانند راهی محدوده سرپوشیده شوند و ماهی‌فروشانی را ببینند که در زیر کَپَرهای (گونه‌ای اقامتگاه سایبانی در جنوب) زنانشان به پاک کردن و فروش ماهی مشغول‌اند. در بازار ماهی‌فروشان به هر سمتی که بروید انواع ماهی‌های خلیج‌فارس را در دست فروشندگان می‌بینید که تازگی و خوشمزه بودن آن‌ها، شمارا وسوسه به خرید بیشتر ماهی می‌کند.

بازار ماهی‌فروشان بندر عباس کجا قرار دارد؟

متنوع بودن ماهی‌های خلیج‌فارس سبب شده است که بازار ماهی‌فروشان بندرعباس هم مملو از ماهی‌های رنگارنگ شود. ازجمله این ماهی‌های رنگارنگ می‌توان به کفال، کفشک، سنگسر، شوریده و حلوا سفید اشاره کرد البته حلوا سفید و شاه‌میگوها یکی از گران‌ترین و خوشمزه‌ترین ماهی‌هایی است که در این بازار به چشم می‌خورند. اگر چشم بیندازید هشت‌پا، کوسه و خرچنگ هم می‌توانید در بازار ماهی‌فروشان بندرعباس ببینید.

با آنکه دیواره‌های محدوده‌ مسقف بازار شبکه‌ای است و هوا از میان آن‌ها جریان دارد؛ اما همچنان بوی ماهی و میگویی که در بازار می‌پیچد تند است. به این بو باید بوی تمر، سیر و رطب را نیز اضافه کرد تا کاملا حال‌وهوای بازار را توصیف کرد. اگر مشام را تیزتر کنید، بوی ماهی پخته نیز از رستورانی در همان حوالی بینی را پر می‌کند. اگر آن حوالی بودید برای صرف نهار حتما به آنجا بروید.

بازار ماهی فروشان و پارکینگ دو طبقه‌ آن، حدود ۱۰ سال پیش در مکانی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع ساخته و از همان روزهای اول، به مکانی محبوب برای خرید ماهی های تازه تبدیل شد.

بازار ماهی‌فروشان بندر عباس کجا قرار دارد؟

این بازار از دو بخش سرپوشیده و روباز تشکیل می شود و می‌توان ماهی های تازه را از هرکدام از این بخش ها خریداری کرد. بد نیست اشاره کنیم که کفال، کفشک، سنگسر، شوریده و حلوا سفید از جمله ماهی‌های دلچسبی هستند که در این بازار به فروش می رسند؛ شاه میگو، هشت پا، کوسه و خرچنگ هم از دیگر آبزیانِ بازار ماهی فروشان هستند.

ساعات کاری بازار از ۷ صبح شروع می‌شود و تا ۱۱ شب ادامه دارد. جمعه‌ها نیز این بازار تعطیل است. بازار ماهی‌فروشان بندر عباس از مقاصد خرید و جاهای دیدنی استان هرمزگان به شمار می‌آید و در بلوار طالقانی، در محله پشت شهر واقع شده است. نشانی: استان هرمزگان، بندر عباس، بلوار طالقانی، محله پشت شهر

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید