مشاهدات بازار خودرو حاکی از افزایش ۴ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها است. در جدول زیر جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی آمده است.

این خودروها ۴ تا ۱۵ میلیون تومان گران شدند / قیمت روز خودرو ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ + جدول

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو همچنان در حال نوسان است. اما فعالان بازار می‌گویند که خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد و بازار در رکود قرار دارد.

قیمت خودرو روز چهارشنبه، ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با تغییراتی همراه شد.

گرچه طی هفته‌های گذشته قیمت خودرو با سرعت زیادی روند صعودی را طی کرد، اما از چند روز گذشته با آغاز ریزش قیمت دلار بازار خودرو هم دنده معکوس کشید و قیمت برخی مدل‌ها کاهش یافت.

به نظر می‌رسد اکنون این بازار ارز است که هیجانات خود را بلافاصله در بازار خودرو هم تخلیه می‌کند؛ اما این هیجانات در زمان سقف‌شکنی‌های دلار شدت و سرعت بیشتری دارد تا زمان کف‌نشینی ارز. چراکه از زمان رکوردشکنی قیمت دلار تا امروز، قیمت این ارز ۱۴ هزار تومان کاهش پیدا کرد؛ یعنی ریزش حدود ۲۲ درصدی قیمت‌ها، با این حال ریزش قیمت انواع خودرو تقریباً در محدوده یک درصد است.

پراید ۱۱۱ که هفته‌های گذشته روند افزایش قیمت را در پیش گرفته بود، امروز در نرخ ۳۴۵ میلیون تومان ثابت ماند.

پژو ۲۰۷i که روزها بود با جهش قیمت همراه شد و قیمت آن در بازار افزایش یافت، امروز چهار میلیون تومان گران و در نرخ ۶۱۳ میلیون تومان عرضه شد.

قیمت دنا پلاس هم با ۱۵ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در نرخ ۷۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز هفت میلیون تومان گران شد و به نرخ ۴۷۹ میلیون تومان در بازار خودرو کشور رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز با پنج میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و نرخ ۵۱۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

قیمت خودروهای خارجی

افزایش ۴ تا ۱۵ میلیون تومانی قیمت برخی خودروها در بازار | جدول جدیدترین قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید

در این میان، خودروهای خارجی و مونتاژی بازار خودرو امروز چه قیمتی را در کارنامه خود ثبت کردند؟

لاماری که یکی از خودروهای تازه‌وارد بازار کشور است، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. قیمت این خودرو امروز تغییری نکرد و در نرخ دو میلیارد و ۵۰ میلیون تومان عرضه شد.

دیگنیتی در قیمت یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان عرضه شد.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم امروز به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسید.

ام وی ام X۲۲ pro نیز امروز، چهارشنبه، در قیمت یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس صنعت خودرو گفت: بازار خودرو پس از تجربه یک دوره روند افزایش قیمت‌ها، اکنون روند نزولی را طی می‌کند. برای مثال، پژو ۲۰۷ که در روزهای گذشته ۸۲۰ میلیون تومان قیمت داشت، اکنون در نرخ ۶۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نادری توضیح داد: البته وضعیت خرید و فروش مناسب نیست و رکود به بازار بازگشته است. هنگامی که قیمت‌ها در حال افزایش است مردم تمایل بیشتری به خرید خودرو دارند. اما هنگامی که قیمت‌ها رو به کاهش باشد سطح معاملات پایین می‌آید.

او افزود: به نظر می‌رسد ریزش قیمت خودرو در بازار تنها تا پایان سال ادامه داشته باشد و سال آینده مجدداً قیمت‌ها روند صعودی به خود می‌گیرند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید