بندرعباس جاذبه‌های طبیعی مهیج و درخشانی دارد، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه به چشمه‌های آب گرم گنو دسترسی پیدا کنیم.

چگونه به چشمه‌های آب گرم گنو دسترسی پیدا کنیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه حفاظت شده گنو مکانی است بکر و کوهستانی واقع در ۲۹ کیلومتری شمال غربی بندرعباس که از مساحتی بیش از ۴۰ هزار هکتار برخوردار بوده و گستره وسیعی از گونه های گیاهی و جانوری کمیاب کشورمان را در خود جای داده است. این منطقه خوش آب و هوا که وسعت زیادی از طبیعت شگفت انگیز ایران را در برگرفته، بدلیل داشتن چشم اندازهایی بسیار تماشایی و مناظری شگفت انگیز و رویایی، دیر زمانی است که مورد توجه بسیاری از دوستداران طبیعت و خریداران بلیط هواپیما بندرعباس قرار گرفته است.

درباره چشمه‌های آب گرم گنو در بندرعباس

گفتنی است که تنوع پوشش گیاهی غنی منطقه حفاظت شده گنو موجب شده که این مکان دیدنی به زیستگاه طبیعی حیوانات علف خوار و گوشت خوار فراوانی از قبیل خرگوش، بز کوهی، آهو، روباه، کفتار و شغال تبدیل شود و از جنبه زیست محیطی از چنان اهمیت شگرفی برخوردار گردد که به یکی از معدود ذخیره گاه های زیست کره کشورمان مبدل شود.

چگونه به چشمه‌های آب گرم گنو دسترسی پیدا کنیم؟

در حال حاضر این منطقه بدلیل داشتن مواهب طبیعی فراوانی از قبیل چشمه های آب گرم، کوه های باشکوه و دشت هایی سرسبز، از مقاصد پرطرفدار و اماکن دیدنی جنوب کشورمان به حساب می آید و هر سال مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

در کشورمان ۲۳۰ مرکز آب درمانی وجود دارد که یکی از آن ها در دل کوهی مرتفع به نام کوه گنو واقع شده است. این چشمه جوشان که به چشمه آب گرم گنو شهرت دارد، یکی از چندین چشمه آب گرمی است که در منطقه حفاظت شده گنو قرار گرفته و علاوه بر داشتن خواص درمانی، از ظاهر متفاوت و بسیار زیبایی برخوردار است. تماشای مناظر دل انگیز منطقه گنو و ثبت تصاویری به یادماندنی از این چشمه زیبا سبب شده است که بسیاری از گردشگران هر ساله از تفرجگاه منطقه حفاظت شده گنو بازدید کرده و لحظات خوشی را در این مکان سپری کنند.

امروزه خواص درمانی چشمه های آب گرم بر هیچ کس پوشیده نیست و چشمه آب گرم گنو که از آب هایی با ترکیبات گوگرد و کلروسدیم تشکیل شده، در تسکین دردهای مفاصل و عضلانی و بهبود بیماری های پوستی و حتی روماتیسم نقش موثری دارد.

چگونه به چشمه‌های آب گرم گنو دسترسی پیدا کنیم؟

گفتنی است که وجود ترکیباتی چون کلر و هیدروژن سلفوره در آب این چشمه سبب شده است که امکان زیست در آن بسیار دشوار شود. در حقیقت می توان گفت که هیچ جانداری غیر از نوع خاصی از ماهی به نام آفینیوس گینویس قادر نیست در آب های چشمه آب گرم گنو به حیات ادامه دهد و جالب تر اینکه این گونه ماهی در هیچ جای جهان غیر از چشمه آب گرم گنو یافت نمی شود.

دسترسی راحت به چشمه‌های آب گرم گنو

چشمه‌های آب‌گرم از گذشته محبوب بوده‌ند و خواص درمانی آن‌ها همواره مورد توجه قرار داشته‌اند. با پیشرفت صنعت توریسم، این چشمه‌ها به مقاصد گردشگری تبدیل شده‌اند و با توسعه، هر چشمه به مجموعه‌ای مجهز تبدیل شده است. یکی از این نمونه‌ها با تجهیزات جامع، چشمه آب‌گرم گنو است.

منطقه حفاظت‌شده گنو و چشمه آب‌گرم آن از محبوب‌ترین جاهای دیدنی بندر عباس هستند که در فاصله کمی از شهر واقع شده‌اند. طبیعت دل‌انگیز منطقه در کنار امکاناتی نظیر استخرهای جداگانه، شهربازی و رستوران، افراد زیادی را از سراسر استان به گنو می‌کشاند.

چگونه به چشمه‌های آب گرم گنو دسترسی پیدا کنیم؟

چشمه گنو در دره‌ای واقع شده که شمال تا جنوب آن را ارتفاعات آهکی کوه گنو پوشانده است. انارون، تنگ باغ، کهنو، چاهو، پشتنگ، هوبیر، پشت بنگرو، رمر، سرچربه، پرکوه، مردو و خرگو از جمله چشمه‌های این منطقه هستند. در صبح‌های سرد بخار آب چشمه با دمایی در حدود ۴۱ درجه سانتی‌گراد، با هوای ۲۰ درجه‌ای محیط برخورد می‌کند و تا ارتفاع یک متری آب را بخاری ناپایدار تشکیل می‌دهد که جلوه زیبایی به محیط می‌بخشد.

اگر قصد رسیدن به منطقه گنو را از تهران دارید، راحت‌ترین راه هواپیما است. می‌توانید از فرودگاه مهرآباد بلیتی تهیه کنید تا یک ساعت و ربع بعد در بندرعباس باشید. با قطار می‌توان مسیر تهران تا بندرعباس را ۲۰ ساعته طی کرد. قطار دو بار در شبانه‌روز به‌سمت این شهر حرکت می‌کند.

با اتوبوس نیز حدود ۱۸ ساعت را باید در جاده باشید. وقتی به بندر رسیدید، سراغ راه گنو را بگیرید. البته در روزهای پنجشنبه و جمعه کار آسان‌تر است. در بلوار ساحلی، میدان هنگام بندرعباس در این دو روز تاکسی‌هایی علاقه‌مندان را به‌سمت مجتمع آب‌درمانی گنو می‌برند. این تاکسی‌ها در کمتر از یک ساعت شما را به گنو می‌رسانند.

چگونه به چشمه‌های آب گرم گنو دسترسی پیدا کنیم؟

می‌توانید از یکی از آژانس‌های سطح شهر نیز تاکسی دربست بگیرید. اگر ماشین شخصی دارید، نگران راه نباشید. از خروجی جاده سیرجان-بندرعباس ۱۰ کیلومتر تا روستای گنو راه است. مسیر آسفالت، نورپردازی شده و دارای پمپ بنزین است. چشمه آب‌گرم گنو مجاور جاده بندرعباس به سیرجان، در استان هرمزگان قرار دارد. فاصله چشمه آب‌گرم گنو تا بندرعباس: ۳۷ کیلومتر

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید