رئیس‌ جمهور اوکراین در سخنانی اعلام کرد: تحولات شرق کشور سخت و دردناک است.

هشدار زلنسکی: وضعیت شرق اوکراین دردناک است

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌ جمهور اوکراین در سخنانی اوضاع و تحولات در شرق کشورش را بسیار سخت و دردناک توصیف کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس‌ جمهور اوکراین در این خصوص گفت که آینده کی یف به نتیجه نبردها در نقاط کلیدی در شرق این کشور بستگی زیادی دارد.

«ولودیمیر زلنسکی» در ادامه افزود: اوضاع در شرق بسیار سخت و دشوار است؛ بسیار دردناک است. ما باید قدرت نظامی دشمن را تخریب کنیم و می‌ توانیم این کار را انجام دهیم! بیلوهوریوکا و مارینکا، آویدکا و باخموت و دیگر نقاطی که آینده ما در آن‌ ها در حال تصمیم‌ گیری است؛ این‌ها مکان‌ هایی هستند که نبرد در آن برای تمام اوکراینی‌ ها ادامه دارد.

از سوی دیگر، «یوگنی پریگوژین»، فرمانده گروه نظامی واگنر هم در سخنانی وضعیت جبهه جنگ در منطقه باخموت اوکراین را بسیار دشوار عنوان کرد و گفت: ارتش اوکراین به صورت بی پایان در حال دریافت تسلیحات است. وضعیت در باخموت دشوار است، بسیار دشوار است، دشمن برای هر متر می جنگد و هر چه به مرکز شهر نزدیکتر می‌شویم، نبرد شدیدتر می‌شود، توپخانه و تانک بیشتر علیه ما استفاده می‌شود. اوکراینی‌ها به تأمین ذخایر بی پایان ادامه می‌دهند. ما رو به جلو حرکت می‌کنیم و به حرکت خود ادامه خواهیم داد، اما پیشروی در باخموت به شدت سخت شده است.

پریگوژین، فرمانده نیروهای واگنر که در کنار ارتش روسیه در حال نبرد برای کنترل شهر باخموت هستند، پیشتر در روز شنبه گفته بود که نیروهای روسیه حدود ۱.۲ کیلومتر تا مرکز اداری شهر باخموت فاصله دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید