خوشاکو از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارومیه است، از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم چگونه به پیست اسکی خوشاکو ارومیه دسترسی پیدا کنیم.

چگونه به پیست اسکی خوشاکو ارومیه دسترسی پیدا کنیم؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: اسکی بدون شک یکی از پرطرفدارترین ماجراجویی های زمستانه است و علاقمندان زیادی دارد. پیست خوشاکو از قطب های ماجراجویی در شمال غربی ایران است و دارای امکانات بلقوه ای است که البته به دلیل کمبود زیرساخت ها هنوز بالفعل نشده اند. این پیست ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و با داشتن پوشش گیاهی خوب حتی در فصل تابستان می تواند به پیست اسکی روی چمن تبدیل شود. پیست اسکی خوشاکو در جایی خوب و خوش آب و هوا قرار گرفته و همین موقعیت مکانی ویژه، اینجا را به یکی از جاذبه های گردشگری ارومیه هم تبدیل کرده و طبیعت دوستان زیادی برای لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی و مناظر زیبا راهی این منطقه می شوند.

درباره پیست اسکی جذاب خوشاکو

پیست اسکی خوشاکو یکی از بهترین نقاط ایران برای تفریحات هیجان‌انگیز زمستانی است. این پیست که تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی و از جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌شود، با چشم‌اندازهای عالی، کوه‌هایی با شیب مناسب و امکانات کافی، ماجراجویان زیادی را در فصل زمستان به‌سمت خود جذب می‌کند.

چگونه به پیست اسکی خوشاکو ارومیه دسترسی پیدا کنیم؟

پیست اسکی خوشاکو تنها پیست اسکی در آذربایجان غربی می‌باشد که در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه واقع شده است. این پیست دیدنی و طبیعی به یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران و ساکنین به خصوص در روزهای تعطیل بدل شده است. ساعات کاری پیست در روزهای تعطیل از ساعت ۹ الی ۱۶ بوده و مسیر دسترسی آسفالته می‌باشد. پیست خوشاکو باعث رونق و پیشرفت روستای خوشاکو ارومیه شده و ۵۰ هزار متر مربع منطقه تفریحی را شامل می‌شود.

وجود بخش‌های متعدد و جذاب در پیست چون منطقه اسکی و منطقه تفریح آزاد باعث محبوبیت پیست شده است. در این محل همچنین امکان خرید تجهیزات مورد نیاز اسکی با قیمت مناسب وجود دارد. برای دسترسی به پیست در منطقه برفی و کوهستانی راژان، پس از طی ۳۰ کیلومتر در مسیر غرب ارومیه از جاده انهر به ‌سمت ترگور وارد سه راهی ۱۴ شهید شده و به ست چپ برانید تا وارد روستای زیبای خوشاکو شوید. از امکانات موجود در پیست خوشاکو می‌توان به سه تله سیژ، تله آموزشی، سرویس بهداشتی، کافه و هتلی در نزدیکی روستا اشاره کرد.

چگونه به پیست اسکی خوشاکو ارومیه دسترسی پیدا کنیم؟

مسیر «ارومیه- خوشاکوه» یکی از مسیرهای گردشگری استان است که هم در فصل زمستان و هم در فصل بهار وتابستان مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین جاذبه های گردشگری پیرامون این منطقه عبارتند از: روستای گردشگری بند، سد شهرچای ، پیست اسکی خوشاکو، آبشار سلوک و دشت سرسبز موانا. روستای خوشاکوه به عنوان روستای پشتیبان برای ایجاد محصولات گردشگری منطقه تعیین شده است.

پیست خوشاکو علاوه بر شیبی مناسب و منظره‌ای زیبا،‌ امکاناتی از قبیل سه تله‌سیژ و یک تله آموزشی دارد. این پیست همچنین لوازم اسکی را با قیمتی مناسب اجاره می‌دهد. رستورانی در پایین پیست وجود دارد که چند نوع ساندویچ ساده، چای و نسکافه را به مشتریان عرضه می‌کند. ضمن اینکه در این مکان سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

در نزدیکی پیست خوشاکو، هتلی قرار دارد که امکان اقامت را برای گردشگران و ورزشکارن فراهم ساخته است. ازاین‌رو اسکی‌بازان و همچنین مربیان به‌راحتی می‌توانند در این هتل اقامت کنند.

دسترسی راحت به پیست اسکی خوشاکو ارومیه

پیست اسکی خوشاکو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی ارومیه به حساب می‌آید که هر ساله با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی‌بازانی از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی است.

چگونه به پیست اسکی خوشاکو ارومیه دسترسی پیدا کنیم؟

این پیست یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌ غرب ایران به شمار می‌رود و با ۵۰ هزار مترمکعب و پوشش گیاهی مناسب، قابلیت استفاده به‌عنوان پیست اسکی روی چمن در تابستان را نیز دارد. پیست خوشاکو در ارتفاع ۲,۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و ۱,۲۰۰ متر طول دارد.

پیست اسکی خوشاکو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی ارومیه به حساب می‌آید که هر ساله با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی‌بازانی از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی است.

این پیست یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌ غرب ایران به شمار می‌رود و با ۵۰ هزار مترمکعب و پوشش گیاهی مناسب، قابلیت استفاده به‌عنوان پیست اسکی روی چمن در تابستان را نیز دارد. پیست خوشاکو در ارتفاع ۲,۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و ۱,۲۰۰ متر طول دارد. پیست اسکی خوشاکو در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه در استان آذربایجان غربی قرار دارد. این پیست در منطقه برفگیر راژان جای گرفته است.

آدرس: استان آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه، منطقه راژان، روستای خوشاکو

چگونه به پیست اسکی خوشاکو ارومیه دسترسی پیدا کنیم؟

برای دسترسی به پیست خوشاکو دو مسیر پیش رو دارید:

مسیر اول: از ارومیه حرکت کنید و راهی جاده انهر به‌سمت ترگور شوید. بعد از سه‌راه ۱۴ شهید به‌سمت چپ برانید تا به جاده روستای خوشاکو برسید.

مسیر دوم: از ارومیه راه بیفتید و به‌طرف تفرجگاه بند بروید. بعد از سد شهرچای و روستای راژان به‌سمت راست حرکت کنید تا پس از شهر سیلوانا و روستای برده سور به جاده روستای خوشاکو برسید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید