ارومیه دیدنی‌های بسیاری دارد، در این میان شما درباره هیجان‌انگیزترین پیست اسکی ارومیه چه می‌دانید؟ همراه باشید و اطلاعاتی از این پیست کسب کنید.

درباره هیجان‌انگیزترین پیست اسکی ارومیه چه می‌دانید؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پیست اسکی خوشاکو یکی از بهترین نقاط ایران برای تفریحات هیجان‌انگیز زمستانی است. این پیست که تنها پیست اسکی استان آذربایجان غربی و از جاهای دیدنی ارومیه محسوب می‌شود، با چشم‌اندازهای عالی، کوه‌هایی با شیب مناسب و امکانات کافی، ماجراجویان زیادی را در فصل زمستان به‌سمت خود جذب می‌کند.

آشنایی با پیست اسکی خوشاکو ارومیه

منطقه نمونه گردشگری خوشاکو در غرب شهر ارومیه واقع شده این منطقه به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا در فصول بهار و تابستان و کوهستانهای برفگیر در فصل زمستان مورد توجه گردشگران است. در ۴۰ کیلومتری شهرستان ارومیه در منطقه راژان قرار دارد. پیست اسکی خوشاکو یکی از مناطق خوش آب و هوای کشور می‌باشد که بسیار مستعد ورزش‌های زمستانی، گردشگری ورزشی و یکی از پیست‌های۲۰ گانه کشوری می‌باشد.

این منطقه در شمال غربی ارومیه واقع شده و به علت شرایط آب و هوایی سرد ومرطوب در حدود ۵ ماه از سال پوشیده از برف است که مورد توجه ورزش دوستان و افراد علاقمند به رشته ورزش اسکی قرار گرفته است علاوه بر آن محلی برای تفریح و بازی های زمستانی خانواده ها در آخر هفته می باشد.

درباره هیجان‌انگیزترین پیست اسکی ارومیه چه می‌دانید؟

هر ساله در فصل زمستان جشنواره زمستانه "خوشاکو" در آن نطقه برگزار می گردد که با استقبال همشهریان و گردشگران ورودی به استان قرار میگیرد.

برگزاری مراسم شاد محلی، آموزش ورزش های زمستانی، مسابقه آدم برفی از اهم برنامه های این جشنواره می باشد. مسیر «ارومیه- خوشاکوه» یکی از مسیرهای گردشگری استان است که هم در فصل زمستان و هم در فصل بهار وتابستان مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین جاذبه های گردشگری پیرامون این منطقه عبارتند از: روستای گردشگری بند، سد شهرچای ، پیست اسکی خوشاکو، آبشار سلوک و دشت سرسبز موانا. روستای خوشاکوه به عنوان روستای پشتیبان برای ایجاد محصولات گردشگری منطقه تعیین شده است.

پیست اسکی خوشاکو یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های زمستانی ارومیه به حساب می‌آید که هر ساله با آغاز فصل سرما و انباشت برف، پذیرای اسکی‌بازانی از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف کشور و علاقه‌مند به ورزش‌های زمستانی است.

این پیست یکی از کانون‌های ورزش‌های زمستانی در شمال‌ غرب ایران به شمار می‌رود و با ۵۰ هزار مترمکعب و پوشش گیاهی مناسب، قابلیت استفاده به‌عنوان پیست اسکی روی چمن در تابستان را نیز دارد. پیست خوشاکو در ارتفاع ۲,۸۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و ۱,۲۰۰ متر طول دارد.

درباره هیجان‌انگیزترین پیست اسکی ارومیه چه می‌دانید؟

پیست خوشاکو به‌سبب موقعیت مناسب جغرافیایی علاوه بر اینکه مکانی برای ورزش‌های زمستانی است، به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی، علاقه‌مندان به طبیعت را به سوی خود فرا می‌خواند.

از آب‌وهوا تا امکانات پیست

پیست اسکی خوشاکو در جایی خوب و خوش آب و هوا قرار گرفته و همین موقعیت مکانی ویژه، اینجا را به یکی از جاذبه های گردشگری ارومیه هم تبدیل کرده و طبیعت دوستان زیادی برای لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی و مناظر زیبا راهی این منطقه می شوند. مدتی پیس، مشکلات سخت افزاری و فنی باعث شد که پیست تعطیل شود اما خوشبختانه با پیگیری مسئولان دوباره باز شد. در زمستان سال گذشته کاهش مقدار برف در اوایل زمستان، این پیست را به حالت در تعطیل آورده بود اما در اواسط زمستان با ریزش شدید برف، علاقمندان زیادی به سمت این پیست سرازیر شدند.

مسیر رسیدن به این پیست اسکی آسفالته است و می توانید به راحتی با ماشین شخصی خودتان را به این محل برسانید. زمان استفاده از این پیست روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۶ است و می توانید در آن وسایل و تجهیزات اسکی را با قیمت مناسبی تهیه کنید.

درباره هیجان‌انگیزترین پیست اسکی ارومیه چه می‌دانید؟

پیست اسکی خوشاکو موقعیت خاصی دارد ولی مدت هاست که مورد بی توجهی قرار گرفته در صورتی که ساخت هتل و ایجاد امکاناتی برای اسکان اسکی بازان می تواند رونق این منطقه را بیشتر کند. البته این منطقه هتلی با قدمت ۲۵ سال دارد که به دلیل فرسوده شدن نمی تواند جوابگوی نیازها باشد.

در این پیست علاقمندان به ورزش های کوهستانی، جمعه های شاد و مفرحی را می گذرانند و در آن ماجراجویان زیادی را می بینید که خود را به این پیست رسانده اند تا از روزهای پربرف نهایت استفاده را بکنند و زمستانی خاطره انگیز داشته باشند. در اینجا عده ای در گوشه ای برف بازی می کنند و محیطی پرهیاهو و مفرح را ایجاد کرده اند.

بدون شک رفتن به پیست های اسکی می تواند یکی از به یادماندنی ترین سفرهای زندگی شما باشد پس منتظر بمانید تا فصل سرما از راه برسد و ماجراجویی های مخصوص این فصل را امتحان کنید. ایجاد این پیست در منطقه کوهستانی خوشاکو می تواند باعث پیشرفت و آبادانی روستای خوشاکو شود.

درباره هیجان‌انگیزترین پیست اسکی ارومیه چه می‌دانید؟

اسکی و سرخوردن بر روی دامنه های برفی، هیجان انگیز و مفرح است و در سراسر ایران پیست های اسکی زیادی هست که می توانند زمستانی متفاوت را برایتان رقم بزنند. در منطقه شمال غربی ایران به غیر از پیست اسکی خوشاکو، دو پیست اسکی دیگر هم وجود دارد: پیست اسکی سهند در آذربایجان شرقی و پیست اسکی آلوارس در اردبیل.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید