ارومیه جاذبه‌های مهیجی را در خود جای داده از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم محبوب‌ترین پیست اسکی ارومیه کجاست.

محبوب‌ترین پیست اسکی ارومیه کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: ارومیه در شمال غربی ایران جاذبه های زیادی را در خود جای داده و گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر به خصوص در فصل های بهار و تابستان راهی این منطقه می شوند. اما ارومیه در فصل زمستان هم جاذبه هایی دارد و با داشتن پیست اسکی خوشاکو یکی از بهترین نقاط ایران برای لذت بردن از تفریحات هیجان انگیز زمستانی است. این پیست که تنها پیست اسکی استان استان آذربایجان غربی است با چشم اندازهای عالی، ماجراجویان زیادی را در فصل زمستان به سمت خود جذب می کند.

آشنایی با پیست اسکی محبوب خوشاکو در ارومیه

با شروع زمستان، طبیعت جلوه های تازه ای رو می کند، جلوه هایی برفی و یخی. کافیست کمی ماجراجو باشیم تا راهی پیست های اسکی شویم و سفرهایی متفاوت و خاطراتی فراموش نشدنی بسازیم. ارومیه مرکز آذربایجان غربی با ارتفاع ۱۳۳۲ متر در غرب دریاچه ارومیه و در میان دشت ارومیه واقع شده است. ارومیه جاذبه های زیادی دارد و یکی از محبوب ترین جاذبه های زمستانی اش پیست اسکی خوشاکو است، پیستی که به عنوان تنها پیست اسکی آذربایجان غربی در ۳۰ کیلومتری غرب ارومیه واقع شده و امکانات بلقوه زیادی دارد.

محبوب‌ترین پیست اسکی ارومیه کجاست؟

پیست اسکی خوشاکو در منطقه برفگیر راژان جای گرفته است و با کوه های پرشیب مناسب، مناظر خیره کننده و امکانات مناسب زمستانی جایی عالی و منحصربفرد را برای ماجراجویان و علاقه مندان به ورزش های زمستانی فراهم کرده است.

هر سال با شروع سرما این منطقه بارش برف زیادی دارد و پیست خوشاکو با با امکانات مناسبش گردشگران زیادی را از سراسر ایران و جهان به سمت خود جذب می کند. اسکی بدون شک یکی از پرطرفدارترین ماجراجویی های زمستانه است و علاقمندان زیادی دارد. پیست خوشاکو از قطب های ماجراجویی در شمال غربی ایران است و دارای امکانات بلقوه ای است که البته به دلیل کمبود زیرساخت ها هنوز بالفعل نشده اند.

این پیست ۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و با داشتن پوشش گیاهی خوب حتی در فصل تابستان می تواند به پیست اسکی روی چمن تبدیل شود. پیست اسکی خوشاکو در جایی خوب و خوش آب و هوا قرار گرفته و همین موقعیت مکانی ویژه، اینجا را به یکی از جاذبه های گردشگری ارومیه هم تبدیل کرده و طبیعت دوستان زیادی برای لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی و مناظر زیبا راهی این منطقه می شوند.

محبوب‌ترین پیست اسکی ارومیه کجاست؟

مدتی پیس، مشکلات سخت افزاری و فنی باعث شد که پیست تعطیل شود اما خوشبختانه با پیگیری مسئولان دوباره باز شد. در زمستان سال گذشته کاهش مقدار برف در اوایل زمستان، این پیست را به حالت در تعطیل آورده بود اما در اواسط زمستان با ریزش شدید برف، علاقمندان زیادی به سمت این پیست سرازیر شدند.

امکانات پیست اسکی ارومیه

مسیر رسیدن به این پیست اسکی آسفالته است و می توانید به راحتی با ماشین شخصی خودتان را به این محل برسانید. زمان استفاده از این پیست روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۶ است و می توانید در آن وسایل و تجهیزات اسکی را با قیمت مناسبی تهیه کنید. پیست اسکی خوشاکو موقعیت خاصی دارد ولی مدت هاست که مورد بی توجهی قرار گرفته در صورتی که ساخت هتل و ایجاد امکاناتی برای اسکان اسکی بازان می تواند رونق این منطقه را بیشتر کند.

البته این منطقه هتلی با قدمت ۲۵ سال دارد که به دلیل فرسوده شدن نمی تواند جوابگوی نیازها باشد. پیست خوشاکو علاوه بر شیبی مناسب و منظره‌ای زیبا،‌ امکاناتی از قبیل سه تله‌سیژ و یک تله آموزشی دارد.

محبوب‌ترین پیست اسکی ارومیه کجاست؟

این پیست همچنین لوازم اسکی را با قیمتی مناسب اجاره می‌دهد. رستورانی در پایین پیست وجود دارد که چند نوع ساندویچ ساده، چای و نسکافه را به مشتریان عرضه می‌کند. ضمن اینکه در این مکان سرویس بهداشتی تعبیه شده است.

در نزدیکی پیست خوشاکو، هتلی قرار دارد که امکان اقامت را برای گردشگران و ورزشکارن فراهم ساخته است. ازاین‌رو اسکی‌بازان و همچنین مربیان به‌راحتی می‌توانند در این هتل اقامت کنند. پیست اسکی خوشاکو از طریق راه آسفالت قابل دسترسی است. پیست خوشاکو روزهای تعطیل از ساعات ۹ تا ۱۶ فعالیت می‌کند. در زمستان می‌توانید از بیرون پیست، تیوب اجاره کنید که بسیار هیجان‌انگیز و باصفا است. در مواقع سرد سال علاوه بر جاده‌ منتهی به پیست، مابقی جاده‌ها نیز برفی هستند. ازاین‌رو حتما تجهیزات لازم نظیر زنجیر چرخ با خود به‌همراه داشته باشید که برای عبور و مرور دچار مشکل نشوید.

برای دسترسی به پیست خوشاکو دو مسیر پیش رو دارید:

مسیر اول: از ارومیه حرکت کنید و راهی جاده انهر به‌سمت ترگور شوید. بعد از سه‌راه ۱۴ شهید به‌سمت چپ برانید تا به جاده روستای خوشاکو برسید.

محبوب‌ترین پیست اسکی ارومیه کجاست؟

مسیر دوم: از ارومیه راه بیفتید و به‌طرف تفرجگاه بند بروید. بعد از سد شهرچای و روستای راژان به‌سمت راست حرکت کنید تا پس از شهر سیلوانا و روستای برده سور به جاده روستای خوشاکو برسید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید