سکه امامی با قیمت ۲۶ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به دو میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید.

افزایش دوباره قیمت طلا و سکه در بازار امروز/  سکه ۲ میلیون تومان گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، با وجود روند محدود کاهشی قیمت دلار در بازارهای داخلی امروز، قیمت طلا و سکه بار دیگر سقف شکنی کرد و گران شد.

برخی تحلیلگران بازار معتقدند این روند صعودی قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت انس جهانی طلا همراه شده است. گفتنی است قیمت طلای جهانی امروز به محدوده ۱۹۰۰ دلار برگشت و در لحظه نگارش این گزارش با نرخ ۱.۹۰۱.۰۳ دلار معامله شد.

برخی از فعالان بازار با اشاره به رشد طلای جهانی باور دارند این امر ممکن است بر قدرت سکه بازان افزایشی بیفزاید و قدرت کاهشی‌های بازار سکه را تضعیف کند. این در حالی است که دیروز نیز با وجود تعطیلی پایان هفته بازارهای جهانی، سکه بدون توجه به قیمت دلار گران شد و مستقل عمل کرد.

معامله‌گران، امروز با اشاره به افزاش قیمت طلا و سکه و تبعیت این بازار از تلاطمات اقتصاد آمریکا و افزایش قیمت انس جهانی به کنایه می‌گفتند، سهم ایران از هر بازاری در دنیا فقط افزایش قیمت‌هاست و اگر در دنیا چیزی ارزان شود ما از آن بی‌بهره‌ایم.

بازگشت سکه و طلا به کانال‌های بالاتر

امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه نزدیک به دو میلیون تومان گران شد. این قطعه از سکه به کانال ۲۶ میلیونی برگشت. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با قیمت ۲۶ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان معامله شد. این در حالی است که روند افزایشی قیمت فلز زرد در بازار معالات تهران همچنان ادامه دارد و نوسان قیمت در مسیر صعودی است.

قیمت سکه بهار آزادی با افزایش دو میلیون و ۱۹۰ هزار تومانی بیشترین افزایش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. در لحظه نگارش این گزارش به قیمت حدودی ۲۴ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان رسید.

نیم سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گرانتر از روز گذشته معامله شد و به قیمت ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی رسید. ربع سکه ۷۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

امروز سکه گرمی ۳۰۰ هزار تومان گران شد و این کمترین مقدار افزایش نرخ سکه بود. این قطعه، در هفته ‌گذشته نیز کمترین نوسان قیمت را در خانواده خود داشته است. سکخ گرمی اکنون با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

امروز قیمت طلا نیز برخلاف روز گذشته روند صعودی داشت. هر مثقال طلا ۷۳۶ هزار تومان گران شد که این مقدار افزایش قیمت در هفته‌های گذشته برای طلا، رکوردشکنی محسوب می‌شود. این مقدار طلا که روز گذشته به کانال هشت میلیون تومانی ورود کرده بود، هم‌اکنون با قیمت ۹ میلیون و ۳۷۱ هزار تومان مبادله می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۱۷۰ هزار تومانی به قیمت دو میلیون و ۱۶۳ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم هم دو میلیون و ۱۳۳ هزار تومان شد که نسبت به روز گذشته ۱۶۷ هزار تومان گران‌تر شده است.

حباب سکه افزایشی است؟

سکه امامی و بهار امروز افزایش حباب نسبتا مشابهی داشتند. حباب این قطعات سکه میلیونی رشد کرد. سایر قطعات سکه نیز از ۲۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان رشد حباب داشتند. حباب سکه امامی و بهار با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رشد، پرچمدار بیشترین حباب در میان قطعات سکه بودند.

تاثیر انس بر طلای داخلی کم است

در همین راستا سهراب اشرفی کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به افزایش امروز قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «وقتی شاخص دلار کاهش پیدا می‌کند قیمت جهانی طلا بالا می‌رود و سایر ارزهای بین‌المللی دستخوش نوسان می‌شوند؛ این موضوع ارتباطی با برابری ریال و دلار و ارزش پول ما ندارد و اگر داشته باشد تاثیرش بسیار کم است. بنابراین می‌توان گفت نقش و تاثیر انس جهانی طلا بر قیمت طلا و سکه زیاد نیست.»

وی با تاکید بر اینکه این روند نزولی دلار شروع یک اقدام مثبت است خاطر نشان کرد:« وقتی اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار مداومت داشته باشد، ‌قیمت در بازار طلا و سکه چاره‌ای جز روند کاهشی ندارد.»

این کارشناس بازار طلا با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور یادآور شد: «جابه‌جایی دلار از خارج کشور و مسایل مرتبط با تحریم‌ها مشکلاتی است که سیاست‌های دولت را متاثر می‌سازد، اما با این وجود نباید تاثیر بانک مرکزی در بازار را نادیده گرفت.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید