مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به شتاب گرفتن روند جذب مشتریان، رشد منابع و پرداخت وام در این بانک، گفت: هر سال بیش از ۱.۵ میلیون نفر به جمع مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزوده می‌شوند و این بانک در ۲ سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون فقره وام در هر سال پرداخت کرده است.

روند جذب مشتری، رشد منابع و پرداخت وام در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شتابان است

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: این بانک به‌عنوان نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور با هدف گسترش دربرگیری قرض‌الحسنه، در طول ۱۵ سال فعالیت خود، ۱۴ میلیون فقره وام پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اظهار داشت: منابع این بانک در حال حاضر به حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که برای یک بانک قرض‌الحسنه با سابقه ۱۵ سال فعالیت، عدد چشمگیری به شمار می‌رود.

وی به شتاب گرفتن روند جذب مشتریان، رشد منابع و پرداخت وام در این بانک اشاره کرد و افزود: هر سال بیش از ۱.۵ میلیون نفر به جمع مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزوده می‌شوند و این بانک در ۲ سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون فقره وام در هر سال پرداخت کرده است. این حجم از وام در حالی پرداخت شده که بهترین نرخ معوقات شبکه بانکی، یعنی کمتر از نیم درصد، مربوط به بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

توجه ویژه به دهک‌های پایین درآمدی

شمسی‌نژاد گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای تحقق عدالت اجتماعی پرداخت گسترده وام قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند را در دستور کار قرار داده در مجموع ۸۴هزار فقره وام به ارزش ۳۳هزار میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، معرفی‌شدگان سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت کرده است.

وی ادامه اداد: افزون بر آنچه اشاره کردم، ۵۲۸هزار فقره وام به مددجویان کمیته امداد، ۱۳۵هزار فقره وام در چارچوب همکاری با بنیاد برکت، ۳۱۲۰ فقره در قالب همکاری با صندوق نوآوری و ۱۴۱ فقره وام نیز برای خرید پنل خورشیدی توسط این بانک پرداخت شده است. ارزش ۶۶۶هزار فقره وام پرداخت شده در این حوزه به حدود ۷۴هزار میلیارد ریال می‌رسد.

چتر حمایت قرض‌الحسنه بر سر خانوار ایرانی

شمسی‌نژاد خبر داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تلاش کرده در عرصه حمایت از ازدواج و فرزندآوری نیز فعال ظاهر شده و پرداخت ۴۰۵هزار فقره وام ازدواج به ارزش ۱۱۶هزار میلیارد ریال و پرداخت ۳۰هزار فقره وام فرزندآوری به ارزش ۱۲هزار میلیارد ریال، از جمله اقدامات بانک در این بخش است.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اهمیت حمایت از تولید، خاطرنشان ساخت: نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی ۳میلیون و ۵۰۰هزار فقره وام به مبلغ ۱۲۳هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. همچنین ۱۰۰ فقره وام به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال نیز به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

نوآوری در بستر قرض‌الحسنه

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: فعالیت‌های بانک صرفاً معطوف به عملکرد کمی و پرداخت وام نبوده و سعی شده تا فرآیندهای دریافت وام نیز برای مردم آسان‌تر شود. با راه‌اندازی پیشخوان مجازی و همچنین پلتفرم مالی قرض‌الحسنه (کیوبانک) مردم می‌توانند خدمات گسترده‌ای را به‌صورت غیرحضوری دریافت کنند.

وی اظهار داشت: مردم افزون بر افتتاح حساب و درخواست وام به‌صورت غیرحضوری قادر خواهند بود خدمات کسب‌وکارهای مختلف را نیز از طریق کیوبانک دریافت کنند. توثیق سهام و سفته الکترونیکی نیز یکی دیگر از اقداماتی محسوب می‌شود که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای ساده‌تر شدن فرآیند دریافت وام برای مشتریان انجام داده است.

شمسی‌نژاد افزود: به‌تازگی و برای نخستین بار جشنواره ملی قرض‌الحسنه را برگزار کردیم که حدود ۱۰۰۰ اثر در حوزه علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری و رسانه با موضوع قرض‌الحسنه به این جشنواره ارسال شد که در نوع خود بی‌نظیر بود.

وی این طور ادامه داد: در این رویداد برای نخستین بار انتشار اوراق قرض‌الحسنه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی صورت گرفت تا ابزارهای تأمین مالی قرض‌الحسنه کامل‌تر از پیش شود.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: مجموعه اقداماتی که این بانک انجام داده منتج شده بر اساس رتبه‌بندی نشریه بنکر، نام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نخستین بار در لیست ۱۰۰۰ بانک برتر دنیا قرار گیرد. / روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید