۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
کد خبر: 55424609

شهر ایلام جزو زیباترین شهر های ایران به حساب می آید. این شهر در فصل پاییز از طبیعتی زیبا برخوردار است. در ادامه به بررسی طبیعت ایلام در پاییز می پردازیم.

طبیعت ایلام در پاییز

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر ایلام در غرب کشور واقع شده است. همچنین این شهر در بین کوه های زاگرس قرار دارد به همین علت از طبیعتی زیبا و دیدنی برخوردار می باشد. جاذبه های طبیعی این شهر مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها قرار گرفته است. جاذبه های طبیعی که در این شهر وجود دارند، از زیباترین جاذبه های طبیعی در کشور به حساب می آیند. مردمان بسیاری شهر ایلام را با نام عروس زاگرس می شناسند. این شهر در هر فصلی زیبایی های منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین در تمام فصول سال می توانید به شهر زیبا و دیدنی ایلام سفر کنید و از جاذبه های طبیعی آن لذت ببرید. در این مقاله به بررسی طبیعت ایلام در پاییز می پردازیم و شما عزیزان را با جاذبه های طبیعی این شهر در فصل پاییز آشنا می کنیم.

معرفی تنگه رازیانه

طبیعت ایلام در پاییز بسیار زیبا و دیدنی می باشد. یکی از جاذبه های طبیعی این شهر که در فصل پاییز می توانید به بازدید از آن بپردازید، تنگه رازیانه است. این تنگه در نزدیکی روستای چنار باشی واقع شده است. اگر به سمت غرب این تنگه حرکت کنید به کبیر کوه که از مرتفع ترین کوه های ایلام به حساب می آید، می رسید. همچنین از سمت شرق تنگه رازیانه به کوه سیوان می رسید. طول تنگه رازیانه به بیش از سه کیلومتر می رسد. عرض این جاذبه طبیعی از یک متر الی 6 متر متغیر می باشد. ارتفاع دیواره های تنگه رازیانه نیز تغییر می باشد. به عبارت دیگر ارتفاع دیواره های این تنگه از 15 الی 30 متر می باشد. جنس دیواره های این تنگه، آهک و ترکیبات کربنات کلسیم می باشد.

رودخانه ای از بین این تنگه می گذرد که فصلی می باشد. اگر در فصل پاییز و بهار به بازدید از تنگه رازیانه بپردازید، رودخانه درون آن را پر از آب می بیند. در فصل تابستان رودخانه ای که درون این تنگه جریان دارد، تقریبا خشک می شود. تنگه رازیانه دارای پیچ و خم بسیاری است. این تنگه یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی استان ایلام به حساب می آید و در سال 1388 در فهرست آثار ملی نام آن به ثبت رسیده است. در اطراف این تنگه، گیاه دارویی رازیانه روییده است. این گیاه دارویی دارای رنگ زرد است و سبب زیبایی بیشتر این منطقه شده است. به این جاذبه طبیعی به دلیل وجود گیاه رازیانه در اطراف آن، تنگه رازیانه می گویند. افراد بسیاری در فصل پاییز به تنگه رازیانه سفر می کنند. زیرا طبیعت این مکان در فصل پاییز دوچندان می شود.

معرفی رودخانه سیمره، طبیعت ایلام در پاییز

از زیبایی های طبیعت ایلام در پاییز می توان به رودخانه سیمره اشاره کرد. از به هم پیوستن دو رود در شهر بروجرد این رودخانه پدید آمده است. طول رودخانه سیمره از بزرگ ترین و پر آب ترین رودهای شهر ایلام به حساب می آید. آبی که درون این رودخانه در جریان است، گل آلود می باشد و به همین علت به آن سیمره می گویند. کهن ترین رود غرب کشور، لقب رودخانه سیمره می باشد. گاماسب، یکی از نام های قدیمی این رودخانه می باشد. سرچشمه ی اصلی این رودخانه در استان همدان قرار دارد.

پر آب بودن این رودخانه بستگی به میزان بارندگی در طول سال دارد. به عبارت دیگر، رودخانه سیمره از رودخانه های فصلی کشور به حساب می آید. فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به استان ایلام و بازدید از این رودخانه می باشد. طبیعت اطراف این رودخانه در فصل پاییز بسیار زیبا می باشد و در این زمان می توانید به انجام عکاسی بپردازید. سد سیمره در این منطقه واقع شده است و بعد از دیدن رودخانه سیمره می توانید به بازدید از آن بپردازید.

طبیعت ایلام در پاییز

طبیعت ایلام در پاییز

معرفی طبیعت ایلام در پاییز و تنگه چکر

طبیعت ایلا در پاییز بسیار زیبا و دیدنی می باشد. گردشگران و توریست های بسیاری در فصل پاییز به شهر ایلام سفر می کنند و به دیدن جاذبه های طبیعی آن می پردازند. این تالاب در ناحیه ای به نام چکر واقع شده است. مساحت این تالاب زیبا و دیدنی تقریبا سه هکتار می باشد. آب موجود در این تالاب دائمی می باشد. به عبارت دیگر تالاب چکر در تمام فصول سال دارای آب است. چندین چشمه جوشان در نزدیکی این تالاب وجود دارند که منبع اصلی تامین آب آن می باشند. عمق این تالاب بیش از دو متر است. در اطراف تالاب چکر گونه های جانوری مختلفی زندگی می کنند. بنابراین بعد از دیدن این تالاب می توانید، به مشاهده گونه های جانوری که در آن اطراف زندگی می کنند، بپردازید. همچنین تالاب چکر، محل زندگی پرندگان مختلفی است. کشیم، اردک اره ای، اردک سر سبز، حواصیل و چنگر نمونه هایی از پرندگانی هستند که در این تالاب زندگی می کنند.

طبیعت ایلام در پاییز

طبیعت ایلام در پاییز

امید است اطلاعات جامع و کاملی در خصوص طبیعت ایلام در پاییز به دست آورید. شهر ایلام در پاییز بسیار زیبا و دیدنی می باشد. اگر قصد سفر به شهر ایلام در فصل پاییز را دارید، از مطالب فوق می توانید استفاده کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید