در فاصله صحنه تا کرمانشاه جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد. در این مقاله به معرفی این جاذبه های گردشگری می پردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله صحنه تا کرمانشاه

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی شهر کرمانشاه و صحنه می پردازیم. همچنین در خصوص جاذبه های گردشگری که در فاصله صحنه تا کرمانشاه واقع شده اند، اطلاعات کاملی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی شهر صحنه و کرمانشاه

از مهم ترین شهر های ایران می توان به کرمانشاه اشاره کرد. این شهر به دلیل داشتن آثار تاریخی متعدد و زیبا، دارای اهمیت بسیاری می باشد. با سفر به شهر کرمانشاه و دیدن آثار تاریخی آن می توانید اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص دوران حکومت پادشاهان مختلف ایرانی به دست آورید. این شهر در محدوده ای کوهستانی واقع شده است و به همین علت دارای آب و هوای کوهستانی و معتدل می باشد. شهر کرمانشاه دارای شهرستان های متعددی می باشد که شهرستان صحنه یکی از آنها می باشد. فاصله صحنه تا کرمانشاه حدود ۶۷ کیلومتر است. این شهر به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و زیبا، به عنوان یکی از مقصد های گردشگران و توریست ها شناخته می شود. در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری صحنه و همچنین جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی که در فاصله صحنه تا کرمانشاه واقع شده اند می پردازیم.

آشنایی با سراب صحنه واقع در فاصله صحنه تا کرمانشاه

سراب صحنه یکی از جاذبه های گردشگری می باشد که در فاصله صحنه تا کرمانشاه واقع شده است. سراب صحنه نام منطقه ای سرسبز و زیبا در این شهر می باشد. این منطقه به دلیل داشتن باغ های میوه متعدد، آبشار های فراوان، درختان وحشی، کوه های مرتفع و غار مورد توجه گردشگران و توریست های بسیاری قرار گرفته است. این منطقه دارای چشمه های بسیاری است و آب آنها بسیار زلال و صاف می باشد. به طوری که منبع اصلی تامین آب شهر صحنه این منطقه می باشد. در این منطقه برای راحتی مسافران و گردشگران امکانات کاملی مهیا کرده اند. در منطقه سراب صحنه آبشار کوچکی به نام آبشار خشکه وجود دارد. این آبشار در زمان های گذشته دچار خشکسالی شده است به همین علت به آن آبشار خشکه می گویند.

چهارچشمه نام یکی از چشمه های این منطقه می باشد. در اطراف این چشمه طبیعتی بکر و زیبا را می توانید مشاهده کنید. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به شهر صحنه و دیدن این منطقه زیبا می باشد. زیرا در نیمه اول سال زیبایی این منطقه به اوج خود می رسد. منطقه سرآب صحنه، از قدمت بسیاری برخوردار است. گوردخمه هایی در این منطقه وجود دارد که قدمت آنها به دوران هخامنشی باز می گردد.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله صحنه تا کرمانشاه

فاصله صحنه تا کرمانشاه

آشنایی با پل قوزیوند

از دیگر آثار تاریخی که در فاصله صحنه تا کرمانشاه می توانید مشاهده کنید پل قوزیوند می باشد. این پل از قدمت بسیاری برخوردار می باشد. به عبارت دیگر دستور ساخت این پل در دوران حکومت پادشاهان ساسانی صادر شده است. این پل تا دوران پهلوی قابل استفاده بوده، اما بعد از آن به دلیل قدمت بسیاری که داشته و همچنین به علت تخریب بخش هایی از آن، دیگر امکان استفاده از آن وجود نداشته است. این پل در مسیر صحنه به کرمانشاه واقع شده است. بنابراین هنگام سفر به شهر صحنه می توانید از این پل دیدن فرمایید. پل قوزیوند دارای اهمیت بسیاری می باشد و نام آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معرفی گوردخمه واقع در فاصله صحنه تا کرمانشاه

گوردخمه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری که در فاصله صحنه تا کرمانشاه می توانید آن را مشاهده کنید. تعداد گوردخمه های شهرستان صحنه فراوان می باشند و به شکل آرامگاه های صخره ای قابل مشاهده هستند. این گوردخمه ها را در شمال شهر صحنه و بر روی کوه شوق علی می توانید مشاهده کنید. این گوردخمه ها از قدمت بسیاری برخوردار هستند و بر اساس بررسی هایی که بر روی آنها انجام داده اند، متوجه شده اند که قدمت برخی از آنها به دوران مادها و برخی دیگر به دوران هخامنشیان باز می گردند. در داخل این گوردخمه ها قبر هایی را می توانید مشاهده کنید که برخی از مردم بر این باور هستند که این قبر ها متعلق به شیرین و فرهاد می باشند.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله صحنه تا کرمانشاه

فاصله صحنه تا کرمانشاه

آشنایی با امروله و دالاخانی

امروله و دالاخانی از جاذبه های گردشگری شهر صحنه هستند. این دو کوه مرتفع در فاصله صحنه تا کرمانشاه واقع شده اند. این دو کوه در یکی از مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه قرار گرفته اند و نام این منطقه نیز از نام دو کوه امروله و دالاخانی گرفته شده است. کلمه امروله از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آن به معنی گلابی وحشی و بخش دوم آن به معنی کوچک می باشد. در این منطقه درخت های امروله به تعداد فراوان وجود دارد. به همین علت نام این منطقه از این نوع درخت گرفته شده است. دالاخانی جزو کوه های رشته کوه زاگرس می باشد. کوه دالاخانی از لحاظ پوشش گیاهی بسیار غنی می باشد و گیاهان کمیابی را در آن می توانید مشاهده کنید. همچنین در کوه دالاخانی چشمه های بسیاری وجود دارد. این چشمه ها سبب سرسبزی بیشتر این منطقه شده اند. این منطقه حفاظت شده زیستگاه حیوانات مختلفی مانند روباه، کفتار، گربه وحشی، پلنگ و سیاه گوش می باشد.

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاذبه های گردشگری واقع در فاصله صحنه تا کرمانشاه به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید